949 visninger
|
Oprettet:
Bedste videokamera til 2000kr. {{forumTopicSubject}}
Hey hey.
Jeg står og skal bruge et nyt video-kamera.
Det skal bruges til at optage videoer for www.RCDrift.dk
Altså optage film med fjernstyrede biler.
Men da jeg ca. har 0 forstand på vidoekameraer vil jeg høre hvad i kan anbefale.
Jeg har sådan set kun 2 krav på stående fod.
Nemlig at det kan optage i fullHD (dvs. 1080p)
Samt det ikke må koste mere end 2000kr.
Om det skal være et Action-cam af en art eller et decideret videokamera ved jeg heller ikke. Begge kan jo med lidt god vilje, monteres på en bil.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 148
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 259 Svar: 3.901
jan 2007
Jeg har et Canon 1100D, men det er jeg ikke tilfreds med da det kun kan optage i 720p og ikke 1080p.
Jeg ved godt at et lille actioncam kan monteres på en bil, men det kan et almindeligt videokamera også. Det vejer en smule mere, men det gør intet.
Og som du selv siger, så kan et actioncam være svært at holde stille mens man optager. Mig og nogle kammerater laver selv vores kamera-holdere så de lever op til de krav vi har. F.eks et steadycam til mit spejlrefleks så vi kan følge bilerne helt tæt på. Men igen, det er ikke optimalt da kameraet ikke kan fokusere mens det optager.
En lille video med mit spejlrefleks kan ses her:
http://www.youtube.com/watch?v=LmYtbogNtUc
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 10 Svar: 274
jan 2007
Nu er det jo et videokamera og ikke et stillkamera jeg leder efter. Så det kan ikke bruges.
jun 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 330
Det lille vejer ikke særlig meget og så kan den sættes på en rc
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
Jeg vil også foretrække du køber et lille kamera som go Pro hvis det skal monteres på bilen. Da der er vidvinkel på. Kameraet kan tåle at få nogle tæsk. Hvis bilerne nu skulle vælte.
Du kan se et eksempel på noget jeg har filmet med det her. http://www.youtube.com/watch?v=y2Ug_XUM6Qk&sns=em
De klip der er fra bilerne er optaget med go Pro.
Bedste videokamera til 2000kr.