Kamera tilbehør {{forumTopicSubject}}
Hej alle kamera-folk.
Jeg har et canon 1000D, og skal bruge noget flash, og et nyt objektiv. Jeg tænkte at et godt sted at spørger kunne være her.
Prisniveauet, skal holdes så lavt som muligt, men det skal samtidig ikke være lort jeg går ud og køber mig - hvis i forstår sådan en.
-Jeg skal bruge det på et diskotek, så derfor er en flash en god ting af have.
Derudover ønsker jeg mig et objektiv, hvor jeg både kan være langt fra, og komme tæt på - og ikke kun en af delene.
I må gerne linke til en masse spændene!
Derudover, har i så nogle gode ideer til indstillingerne med alle de lysshows osv?
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 849
Flash har jeg ingen gode råd om,
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 34 Svar: 280
Jeg vil ikke anbefale dig at spare på flashudstyr, da de flashes, som eksempelvis sigma laver, godt kan have en lang "ladetid" og tager lang tid om at blive klar til at afgive lys, og så kan du kun tage et meget begrænset antal billeder i streg, før den igen skal bruge et ondt år på at lade. Så smid hellere en god sum efter en af de bedre flashes fra eksempelvis canon, som findes på markedet.
Hvis du ikke kan/vil det, vil jeg anbefale dig at se om du kan vinde en diffuser som den på billedet jeg har vedhæftet. Den giver din standardflash en overraskende fin og jævn spredning af lys, som jeg er dybt overbevist om sagtens kan få din standardflash til at leve op til de krav du har til dit behov. Derudover fylder det utrolig lidt, i forhold til en stor ekstern flash, hvilket kan være meget rart når man skal bevæge sig gennem en strøm af mennesker.
aug 2012
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 52 Fotoprofiler: 1 Emner: 208 Svar: 2.079
aug 2012
Pixmania
Kamerahuset
Wupti
eller elgiganten,
Den er ganske simepl. Der hvor du normalt montere den eksterne flash, montere du bare denne, og så fungere den efter samme princip som softboxe til store flashsystemer, hvor den bruger lyset fra den normale lille flash du har indbygget i kameraet, og spreder det jævnt over området det er rettet imod, frem for at give det skarpe, trælse og meget fokuserede lys den ellers ville gøre. Det er egentlig bare et stykke plastik du montere på kameraet, frem for en ny flash.
Naturligvis kan det ikke sammenlignes med en ekstern flash, men resultatet er overraskende godt og kan sagtens dække behovet og tage gode billeder på et diskotek, med lækkert lys.
En af mine kammerater har en jeg fik lov at låne og jeg har siden da gerne selv ville have en, selvom jeg bare ikke har fået mig taget sammen til at investere endnu.
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 52 Fotoprofiler: 1 Emner: 208 Svar: 2.079
aug 2012
Kamera tilbehør