B&O Højtalere B&O Højtalere
Nu er jeg lidt træt af de små pishøjtalere tv'et har indbygget så jeg har fået indkøbt mig et par aldrende, men fine b&o højtalere. Men uden en radio af samme producent, kommer man jo ikke så langt, medmindre man har en forstærker af en art.
Først var meningen at jeg ville købe mig et 2,1 eller 6,1 surround sound sæt, men jeg fik lige tilbudt disse højtalere og er overbevist om de giver en noget bedre lyd end de små højtalere der følger med i et sæt.
Meningen er så at jeg vil have sat min blueray, tv, højtalere, evt projektor og radio sammen så alt lyd går ud af de aktive b&o højtalere.
Er der nogen der ved lidt om opsætning af sådanne enheder?
Jeg har af en Hifi og lyd butik fået anbefalet en Yamaha rx.v773, som skulle kunne bære opgaven, men da jeg synes den lige er dyr nok, har jeg fået tilbudt en brugt Pioneer vsx-992.k, som jo er væsentligt billigere.
Jeg har bare ikke tilsvarende kendskab til at se ud fra specifikationerne om den kan eller ikke kan, og hvilke kabler jeg end måtte få brug for som ikke er "standardkabler" man kan købe i varehuse eller elgiganten.
Da højtalerne er aktive, har jeg fået fortalt jeg blot skal have en forstærker med Pre-out som skulle være noget der holder dem tændt, ellers mener de at højtalerne vil stå og tænde og slukke hvis jeg bruger dem til film, eller musikken bliver lav.
jeg har bare ikke ekspertisen til at læse specifikationer på hifi udstyr
Derfor håber jeg nogle kompetente mennesker herinde kan hjælpe mig
aug 2008
Følger: 29 Følgere: 31 Emner: 152 Svar: 1.317
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 521
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 376
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 68
http://www.dba.dk/forforstaerker-nad-114-sup/id-91414324/ .. I princippet ingen grund til at købe en integreret forstærker, når dine højttalere er aktive.
Så er det bare at tilslutte alle dine kilder og forbinde forforstærkeren til dine højttalere via den type kabler som "Tryk her." linker til.
Det med at de skulle slukke ved lav musik, er fordi højttalerne føler på om der kommer signal og er der ikke signal i et par minutter, så går de på st.by. Men det er altså ikke sådan, at de bare slukker ved lav volume.
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 30 Svar: 71
jan 2012
Tak for et dybedegående svar. Annoncen er desværre bare væk. Men jeg er som sagt blevet tilbudt en Pioneer vsx 922- k til omkring 1500. Det er mere et prisleje jeg vil ud og ofre. Jeg vil bare være sikker på at den jeg køber nu også er tilsvarende.
Men hvad er egentlig forskellen på den dyre yamaha og den pioneer jeg har fået tilbud? For mig at se kan de det sammen, men jeg aner heller ikke hvad jeg skal kigge efter.
Nu zoomede jeg så på et billede af denne pioneer. og kunne se det der pre out. som der så også stod subwoofer på.
Hvis der nu kun er et sæt af de stik bagpå, kan jeg så stadig sætte en 800 watt subwoofer på fra min gamle bil? Bare sådan for at de kan blive træt af mig på 3. sal også? Eller skal jeg ud og finde noget med 2 preout udgange?
https://www.google.dk/search?q=pioneer+vsx-922-k&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Hy-JUeTPNIT44QTH7YCgAw&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1440&bih=742#imgrc=ReYQgvSSigsq_M%3A%3BIqnNewOwh8lqqM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.pioneer-mea.com%252Fen%252Fproduct_images%252F1341317206VSX-922-K_GA_B%2540120113%2540L.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.pioneer-mea.com%252Fen%252Fproductview.php%253FproId%253D466%2526subId%253D39%2526catId%253D37%2526m%253Dfeature%3B4498%3B1951
maj 2010
Følger: 1 Emner: 74 Svar: 546
forstærker skal have front preout før du kan bruge den..
det har pioneeren ikk...
derudover er der ingen grund til du køber så "stor" en forstærker, da du bare kan nøjes med en stereo forforstærker..
alt efter hvor mange indgange du har brug for kan den her klarer jobbet (link fjernet) dog har dne kun EN stereo ind og EN usb ind og det det..
subben kan ik tilsluttes da den ikke er aktiv..
jan 2012
Jeg vil helst have kabler bagpå så de ikke ligger og roder.
Så forstår jeg ærlig talt ikke begrebet forstærker. Jeg er fint klar over jeg havde en ekstern forstærker i bilen i sin tid, det jo lidt en sådan jeg er på jagt efter
Nå, men humlen lå i jeg godt ville have sat alle mine apparater til sammen enhed og benytte forstærker. Kan denne argon du linker til det?
maj 2010
btw... jeg har sq da overset en vigtig ting-hvilke b&O er det?? fordi er de aktive skal du have de s¨åkaldte preout men er de IKKE skal du have en forstærker som den du selv nævner (jeg vil dog ikke forslå den da det ikke er min stil)
jan 2012
Hvad er problemet da med den pioneer siden der er noget galt med stilen
maj 2010
MEN de penta er med GARANTI gamle og slidt i delefilter/forstærker og mellemtoner hvilket vil siges de skal renoveres og det DYRT
jan 2012
Men det har pioneeren altså ikke eller hvordan når der nu står pre out på et bilede af bagsiden
maj 2010
jan 2012
maj 2010
den sub er IKKE beregnet til stuebrug med mindre du køber en aktiv subwoofer forstærker til den
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 86 Svar: 665
Du skal bruges disse kabler: http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8B-XXX&ML=1
jan 2012
Øv bøv...
Henrik
Kan jeg ikke købe dem som stereo som de har. Jeg har fået fortalt at man med de power link kabler kan sætte lyden til dem ene og fører dem videre til dem anden højtaler
maj 2007
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 748
De kan med garanti hjælpe dig med at finde en god løsning, til en rimelig pris. De ved alt hvad der er værd at vide om B&O.
Dertil kommer at de aktive højtalere rigtig nok kræver preout, og det kan den nævnte Yamaha, jeg har ikke selv undersøgt andre modeller, men undersøg evt. dba.dk om ikke der er nogle billigere brugte forforstærkere, eller forstærkere med preout.
jan 2012
Jeg har også taget en beslutning nu. Nu har de stået så længe, og nu vil jeg have et til at virke så det bliver RX-V775 der bliver købt. Det må koste det, det koster og så jeg ved det virker og er mere sikker på det hele kan kobles sammen.
Jeg prøvede for sjov at hente app'en til den yamaha, og den tiltalte mig egentlig også.
Nu venter jeg bare på Av-connection får varen hjem
maj 2007
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 748
B&O Højtalere