{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

min computer crasher, {{forumTopicSubject}}

Når jeg kører spil, eller andre ting der kræver lidt af grafikkortet (bla diablo 3) kan jeg spille 10-15 min, så crasher computeren fuldstændig, skærmen bliver helt lilla, med små hvide prikker. Også går skærmen ud, men selve computeren kører stadig. Dette sker KUN når jeg trækker ting der kræver lidt grafik, når jeg browser, eller skriver tekst dokumenter har jeg ingen problemer.

gfx er et aldrene XFX Gtx 280, nok snart 4 år gammelt. Nogen der ved hvad det kan være? eller er mit kort simpelthen bare ved at stå af?

det skal lige siges, at nogen gange kører den helt fint uden nogen problemer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min computer crasher,
  • #1   20. maj 2013 Lyder som om kortet er ved at stå af, eller at det simpelthen bare bliver for varmt.. Har du prøvet at rense køleren på grafikkortet for støv. Jeg garanterer dig det næsten er fyldt helt op med det, hvis ikke du har gjort det før.

• #2   20. maj 2013 jeg renser den jævnligt med støvsugeren, og smører blæserne, de kører som de skal smiley

det er ikke pga overophedning, der sker altid 10-15 min efter kold start

• #3   20. maj 2013 Med støvsugeren. Ja allerede der har vi problemet. En støvsuger danner statisk elsktricitet når luften passerer igennem røret. Du må aldrig bruge en støvsuger i en computer...

• #4   20. maj 2013 har jeg gjort massere af gange, ovenikøbet et tip jeg har fået af en proffesionel pc-bygger fra shark gaming. bare man skruer ned for watt'ne er der ingen problemer i det.

• #5   20. maj 2013 haha, det var da godt nok den mest idiotiske oplysning jeg nogensinde har hørt nogen fortælle.. smiley
    At du skruer ned for wattene, ændrer ikke på at luften der bevæger sig igennem mundstykket stadig danner statisk elektricitet. Så skal du have en jordet støvsuger før du kan bruge den, ellers kan du ikke gøre det. Og efter hvad jeg ved, så er der ikke nogenstøvsugere bortset fra store industristøvsugere der er jordet... Ellers skal du have en der specifikt er lavet til at støvsuge elektronik med.

• #6   20. maj 2013 kan ikke se hvordan en støvsuger på nogen måde kan skabe statisk elektricitet?

• #7   20. maj 2013 har lige søgt lidt rundt på google, hvor i de fleste andre pc fora, og andre hjemmesider kommer alle 'amatører' med det du også snakker om. Hvor de fleste der har det til hverdag siger at man sagtens kan bruge støvsuger, bare man ikke suger direkte på MB og har direkte kontakt til de sarte dele. Jeg har også som sagt selv gjort det hver anden måned i godt 4 år uden problemer. Så du kan sige hvad du vil, men tror det er en skrøne

desuden, opdaterede jeg mine GFX drivere, og har ikke set problemet siden.

• #8   20. maj 2013 en støvsuger er dumt at bruge. men det er heller ikke godt at bruge en kompressor da der er smår partikler og fugt som kan lave skade

Kommentér på:
min computer crasher,

Annonce