{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.702 visninger | Oprettet:

Formatering af pc {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg vil gerne have formateret min bærbare (HP, WIN7), da der ligger aaalt for meget på, som jeg ikke gider rydde op i.
Men jeg kan læse mig til, at man skal bruge en disk med WIN7, hvilket jeg ikke har. Dog har jeg hørt at de numre der står på klistermærket på bunden af pc'en, er en key til at få geninstalleret mit WIN7, hvis jeg formatere..

Er dette korrekt? smiley hvis ja - hvordan formatere man så? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Formatering af pc
  • #1   6. aug 2013 Min gamle bærbare havde sådan en; retur til fabriksinstillinger knap i kontrol panelet. Som cleanede det hele undtagen drivere

  • #2   6. aug 2013 Hvis det er en HP, købt med Win7, ligger der sikkert en recovery partition på den.
    Så du skal søge efter et program, der nok hedder noget i retningen af Recovery Tool, og køre det. smiley


  • #3   6. aug 2013 Eller læse om du kan starte computeren op på den partition via bios, og så starte en installation den vej igennem.

  • Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #4   6. aug 2013 Dit første billed i din profil ligner nogle lejligheder i esbjerg?
    hvis det er rigtigt, så har jeg en dvd-skive med win7 på, du kan komme og hente - der ligger alle windows7-versioner, så det er bare at vælge den version som du har koden til (under din computer - består af 5*5 tegn/bogstaver... F5E7M-.....-.....-.....

    Ellers kan jeg sende en skive hvis du overfører 20 kroner for skiven smiley


  • #5   6. aug 2013 Allan - jeg bor ikke i Esbjerg smiley

    Okay, tak for hjælpen smiley

    Adrenaline - skal jeg bruge en disk til at køre Recovery Tool? Er lige ved at køre en defragmentering. smiley


  • #6   6. aug 2013 Nej, ikke hvis du ikke har lavet en formatering af maskinen før. Mange af de store producenter laver en partition, hvor de ligger deres eget recovery tool, som man bruge til at formatere, ligge Windows og drivers, (plus alt deres eget skrammel) ind. smiley

  • #7   6. aug 2013 Line

    Hvis du genstarter computeren, plejer der for det meste at være en lille tekst før Windows Loading screen kommer op, hvor der står "Press "F10" to enter installation menu" eller noget i den dur, og så der skal du bare trykke på den nævnte knap, ikke sikker på det er F10, kan være så mange, men det står i starten any who...

    at lave en Degragmentering på dette tidspunkt vil ikke gøre dig noget som helst gavn hvis du formatere computeren...


  • #8   6. aug 2013 Rasmus - skal jeg så bruge en CD? Haha er lidt blond :3

    Adrenaline .- Kan ikke finde nogle af de nævnte ting, når jeg søger? smiley


  • #9   6. aug 2013 Nej, du skal ikke bruge en cd...

  • #10   6. aug 2013 Jeg har søgt lidt på det, og programmet hedder Recovery Manager hos HP.
    Men ellers er det letteste nok, som rasmus c siger, at slukke computeren, starte den igen, og så snart den er tændt, begynder du at trykke på F11 (søgte på det, og det er ikke F10, rasmus, men det er sgu også pisse irriterende, at der ikke er en standard for det!) Og på et tidspunkt vil den åbne Recovery Manager. smiley

    Men du kan læse meget mere om det, her: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=us&lc=en&dlc=en&tmp_geoLoc=true&docname=c01867418


  • #11   6. aug 2013 Ved ikke lige hvorfor Baboom, smadrede linket, men jeg sender det til dig i en PB, for at gøre det lidt lettere smiley

  • #12   6. aug 2013 Adrenaline .

    i dont care.... og den rigtige måde at gøre det på er ikke at bare at spamme på knappen men bare vente til der står "press FXX to enter Recovery manager" ...

    hvis det er med den på så et andet råd der også virker, bare genstart computeren og så ellers bare tryk på alle knapper sådan lidt forskellige før windows opstart den virker også efter en go slat forsøg...


  • #13   6. aug 2013 Det var da en vældig attitude at stille op med? Jeg gav dig sådan set ret, og fortalte bare at de var F11 og ikke F10. Jeg kan heller ikke selv huske det fra producent, til producent, så intet galt i det?
    Så hvorfor du stiller dig op som et lille barn, har jeg sgu lidt svært ved at forstå.
    Og det er muligvis ikke den "rigtige" måde at gøre det på, men dog lige så effektiv. Og da Line ikke virker til at være vildt meget inde i det, så jeg ingen grund til at komplicere det unødvendigt.

    Men du forsætte med at opfører dig som en idiot kan jeg se, så orker ikke at diskutere med dig. smiley


  • #14   6. aug 2013 Jeg venter bare til, at min venindes mand har tid til at se på den - så jeg sikker på det bliver gjort rigtigt, hehe.
    Skal sgu ikke ud og købe ny computer lige nu, har jeg ikke råd til. og så lige op til skolestart haha smiley


  • #15   7. aug 2013 Adrenaline .

    jeg gav da også bare dig ret, og kom med en endnu "simpel" måde at gøre det på smiley


  • #16   7. aug 2013 Ja det er flot klaphat. Hils på blå stue smiley

Kommentér på:
Formatering af pc

Annonce