{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grafikkort hjælp
  • #1   4. okt 2013 2 af dem for 1500 er ganske udemærket, de trækker stadig spil fint

• #2   4. okt 2013 ja , det var bare mere om man skulle smide lidt flere penge efter et andet kort ? smiley

• #3   4. okt 2013 Havde ofret 300 mere og købt et gtx 760, vil du få mere ud af da crossfire stadig kører ret ustabilt, og 700-serien spiller bare!

• #4   4. okt 2013 Gtx FTW
    Ville gøre som Rasmus skriver. Ingen dårlig løsning.
    Mit ældre/gamle gtx 580 spiller stadig maks. Og selvom det er over 2 år, så leverer det virkelig varen.

• #5   5. okt 2013 hmm . jeg er lidt i tvivl . må jeg ærligt indrømme og sige

• #6   5. okt 2013 "...da crossfire stadig kører ret ustabilt..." Hvad baserer du det udsagn på?

• #7   5. okt 2013 Facts.... Det samme er fældende for sli, der er så mange programmer der stadig ikke understøtter brugen af 2/4 gpu'er i bro.

• #8   5. okt 2013 Rasmus S

Hvilke facts? køre ustabilt? det skal da vidst formuleres lidt bedre, ellers lyder det jo bare som lort du lukker ud...

• #9   5. okt 2013 tomshardware.co.uk/forum/365336-33-crossfire-single-card

et eksempel, ellers snakker jeg både af personlig erfaring og på vejne af mange andre, kig rundt på hol og computergalleri eller søg lidt rundt på google. Et kraftigt er altid at fortrække frem for 2 mindre.

• #10   5. okt 2013 google.dk/search?q=2+vs+1+graphics+cards&oq=2+vs+1+graphics+cards&gs_l=mobile-heirloom-serp.12...0.0.0.58946.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..24.mobile-heirloom-serp..0.0.0.0dZUMUnNvMI

gi den gas...

sli og cfx er kun noget værd bruge penge på hvis du i forvejen har et midrangecard og vil have mere power, men ikke har pengene til at betale fuld pris for et nyt større, eller hvis du ikke har nok i et meget kraftigt kort.

• #11   6. okt 2013 Har selv 2 x 7970 i crossfire, og det kører ganske glimrende. Havde før det 2 x 6970 også i crossfire, og inden da et 5970 (intern crossfire). Det eneste jeg har oplevet noget som helst med, var 5970, hvor der var en smule microstuttering. Dette har jeg slet ikke oplevet med 6970 eller 7970. Så fordi du kan linke til en eller anden bob i en 1 år gammel tråd på tomshardware, gør det ikke til facts. Man bør lade vær' med at rådgive folk om ting man ikke har styr på.

• #12   6. okt 2013 Rasmus S

det er da sjovt som du lige pludselig gik fra at sige det var noget værre ustabilt noget, til det godt kan betale sig, hvis man har et grafikkort i forvejen og gerne vil have lidt mere power?

• #13   6. okt 2013 Læs hvad jeg skriver, hvis man fra scratch skal ud og have nyt kort et er godt en bedre investering end 2 midrange, hvorimod hvis du har et lavt budget og i forvejen har et misrange kan det bedre betale sig at købe et tilsvar ende hvis man IKKE har pengene til et nyt større, nu står TS i tilfældet hvor han skal starte fra scratch.

kan finde mange eksempler på folk der er problemer med cfx og sli, desuden kræver dual Cards også meget bedre airflow og kabinetkøling, og bruger en del mere strøm. Hvor de ældre amdkort i forvejen er nogle strømslugere har de 300 bobs betalt sig hjem over det første halve til hele år alt efter hvor meget computeren bliver brugt.

• #14   6. okt 2013 Jeg kan ikke komme på et eneste kort der skulle være en bedre investering, end de 2 6950 til 1500,-, i hvert fald ikke til prisen

• #15   6. okt 2013 gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-6950-vs-GeForce-GTX-760

nu ved jeg ikke hvad der bliver spillet, men fpsen er mere end dobbelt så høj i bf3 med et 760, desuden vil 2*6950 bruge 400watt under load hvor 760 vil bruge 170

men hvad faen ham der er kommer med ,argumenter uden en eneste kilde har sikkert ret.....

• #16   7. okt 2013 Ja flot GTX 760 er bedre end ét 6950, det kom vel bag på alle. Men nu er der tale om 2 kort. Udover det kan jeg ingen steder læse at TS har nogle krav til strømforbrug, men der i mod ydelse? Mine argumenter baseres erfaring, det kunne være du skulle prøve det, i stedet for at linke til artikler som alle med kendskab til Google kan finde. Udover det har du jo allerede brilleret med et linke til en over 1 år gammel tråd om hvorvidt crossfire er ustabilt

• #17   7. okt 2013 http://lifehacker.com/5994276/is-it-worth-it-to-run-two-graphics-cards-in-my-gaming-pc

citerer:
    So Is It Worth It?

Is It Worth It to Run Two Graphics Cards in My Gaming PC?Expand

We can't tell you what will work for you, but I almost always try to go with a powerful single card rather than two cards in SLI or Crossfire. To me, it's worth the extra $50 (or whatever it is) to have a card that works without system tweaks, without the extra noise, and without the chance of any micro stutter issues.

However, there is another school of thought, that says you can buy a good card now, and SLI it later. Tom's Hardware user phishy714 explains:

With a [single GTX 560 Ti], You will be playing new games on high settings with pretty good fps easily for the next year. . . Once you start noticing you CAN'T play them on high settings, that's when you buy another GTX 560 Ti (which will be dirt cheap by then, probably around the $120 range) and SLI them. Your system will then easily do another year's worth of games on HIGH settings.

After that, when your GPU is two generations old, that's when you scrap them both and get a new card.

This still means you'll have to deal with the cons of SLI, but it allows you to wait a little bit longer before dropping wads of cash on a brand new card—you can buy an older card for cheap and eke more performance out. Of course, you could always just sell your old card on eBay and buy another single, high-end GPU too, which will save you the trouble of SLI and Crossfire.

In the end, it's all about how much work you want to do. Some dual-GPU configurations may not require any work, but it's hard to know that out of the gate—you always run the risk of having more work when you get multiple cards. But in some cases, it may be worth the trouble.

se nu på specs....... de ligger alle 1,6-2 gange så høje i der hvor det gælder. Selvom du har 2 gange samme kort får du IKKE dobbelt så meget power.....

men godt og se du ved hvordan hardwares virker, mit liv er for kort til at argumentere med inkompetence.

Til TS, håber du finder en løsning på problematikken, og hvad end du vælger at du bliver glad får den....

out

• #18   7. okt 2013 Rasmus S

så nu linker du til en artikel der siger at det sagtens kan betale sig, og endda er en god billig måde at opgradere dit system senere hen hvis du begynder at mangle lidt ydelse...?

du er sQ da ikke den skarpeste kniv i skuffen hvis du begynder at bruge argumenter der taler imod dig... godt skuldret tumbe...

• #19   7. okt 2013 Rasmus S - Har aldrig sagt at han får det dobbelte i ydelse med 2 kort? Men ud fra dine tidligere tråde kan jeg også se du støvsuger din computer, så spørgsmålet er hvem der ikke fatter noget.

PS. Lifehacker er da også virkelig siden til at søge information om hardware (facepalm) Og igen er deres udsagn baseret på en bruger på tomshardware, hvilket efterhånden er en side invaderet af såkaldte "eksperter" som di selv, så den side er ikke noget værd længere.

• #20   7. okt 2013 så det ville være dumt ikke og købe dem smiley ?

• #21   8. okt 2013 Til prisen synes jeg, personligt, at det er et godt bud

Kommentér på:
grafikkort hjælp

Annonce