{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Router hjælp - internet {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er flyttet og har internet i lejligheden, dog fra en kabel fra overboen.

Smider jeg det kabel direkte i min pc, bum så er der net.

MEN jeg vil ha trådløst, har nu prøvet med 2 routere og begge to "laver" netværk, men pc kan ikke komme på trådløst.

Den sidste router er faktisk helt ny Cisco E2000.

Når jeg logger ind på routeren, jamen den har forbindelse, men har alligevel dette gule trekantsskilt på min pc om der er noget galt og hvad fanden jeg gør siger PCen bare, at der ikke er ordentlig forbindelse.

Nogen der kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Router hjælp - internet
  • #1   14. jan 2014 Prøv at højre klikke på den gule trekant, derefter løs forbindelsesproblem og følg vejledningen til at genstarte pcéns wifi kort.

  • #2   14. jan 2014 Det har jeg prøvet 5 gange... Den skriver bare pc'en ikke har nogen kontakt

  • Toby
    Toby Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 31
    #4   14. jan 2014 Og i forlængelse af hvad #3 skriver, så skal du sætte kablet i en LAN portene og ikke den normale WAN når du laver den om til access point

  • #5   14. jan 2014 Prøvede at slå dhcp fra, virkede ikke

  • #7   16. jan 2014 så hvad skal jeg gøre helt præsis?:D

  • #8   16. jan 2014 Jeg har sat kablet jeg for fra overboen i Netindgangen til routeren.

    Så vidt jeg kan læse mig til, så skal den i en af de 4 Lan porte i stedet?


  • #10   16. jan 2014 Hej hej. smed et kabel i en Lan port, og så virkede nettet bum bum.

    men i min router, er de trådløse indstillingere nu vær, dvs. jeg kan ikke skifte navn på det trådløse net, og jeg kan hellere ikke sætte kode på!


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #12   18. jan 2014 Der er nu også en alternativ måde at gøre det på, hvis ikke man vil dele hele sit netværk med overboen.

    Hvis man sætter stikket i WAN porten, og sørger for DHCP tildeler adresser i et andet range end det overboen kører.
    Oftest kører de fleste routere noget i retning af 192.168.1.x hvis man så sætter sin egen til at tildele adresser i fx 10.2.2.x, så vil man undgå adresse konflikter, og man vil kunne bruge alle funktionerne i routeren, og dermed også spærre lidt af for at dele netværk med overboen.

    Det tidligere beskrevne virker dog ganske fint, og burde ikke give problemer, medmindre overboen havde et modem med en ekstra ip-adresse, og man så rent faktisk havde fået tildelt en offentlig ip-adresse. I så tilfælde skulle adressen have været released fra computeren, før man kunne få en ny adresse til routeren.
    Det var så ikke tilfældet her smiley

    Jeg selv ville foretrække at bruge routeren som en egentlig router, så jeg havde mit helt eget netværk.


  • Manalishi
    Manalishi Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 74
    #13   18. jan 2014 Jeg er enig med #12, grunden til at det virker delvist i #10, er nu bruger du din router som en hub/switch. Ulempen er så både den direkte med kabel og med #10 du deler alt med naboen, det er lidt upraktisk og ingen sikkerhed for dig.


  • Manalishi
    Manalishi Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 74
    #16   18. jan 2014 Han deler ALT, jeg har eks (5-6) PC i et LAN kørende både med kabel og wireless
    og alle kan se hinanden. At beskytte wireless med pw betyder at ingen kan KOBLE sig på det udefra, men da naboen har et kabel direkte ind i LAN så kan han se alt.
    Kobler du kablet fra naboen i LAN port så er nettet pivåben for naboen.og han ville kunne se alle dimzer på LAN siden, og da WLAN er også koblet sammen med LAN (WLAN er bare en port med egen MAC adresse) vil naboen også se alt der koblet på med wireless. Sådan er det.


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #17   19. jan 2014 Korrekt, LAN og WLAN er bare to forskellig porte, men samme netværk. Og i det tilfælde at naboens router ikke er opsat ordentligt, så risikerer man at åbne sit netværk for hele verden.

    På alle måder ville jeg altid have min egen router og ikke bare en switch, selv havde hjemme med min egen linie har jeg en router efter den som internet leverandøren leverer, for de kan se hele dit netværk. Når man fejl melder linien af en eller anden årsag, så spørger de altid hvorfor der sidder en router på netværket som det eneste udstyr de kan se.

    Et accesspunkt bliver der egentlig ikke solgt så mange af længere, fordi routere er blevet så billige og kan fungere på samme vis. Men et access punkt er som sådan bare en trådløs switch, så ingen sikkerhed i det, og som sagt er krypteringen kun til for at forhindre at andre udefra kobler på det trådløse. Men som switch er den åben for alt den anden vej, så netværket er 100% åbent for naboen og alle der har adgang til hans netværk.


Kommentér på:
Router hjælp - internet

Annonce