1.014 visninger
|
Oprettet:
Salgs vurdering: Bærbar {{forumTopicSubject}}
Har lovet at sælge en bærbar pc for min lillebror, men syntes ikke rigtig der er så mange henvendelser - Måske jeg har sat den for højt, eller måske det er bare er jul. Jeg tænkte dog uanset hvad jeg lige ville høre for mig hvad i mener.
Asus g-serie. Cirka 2½ år gammel, 15,6" full hd skærm, 2,3gzh i5 sandy bridge, 460m med 1,5gb ram, 8gb ram på 1333mzh og i sat 128gb ssd disk. Ram kan sagtens opdgraderes til 12 eller 16gb før køb.
Realistisk tak
Jeg har ikke behov for urealistisk lavt sat pris så i selv kan gøre et godt køb.
jun 2012
Følger: 1 Svar: 6
apr 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 277
den er 2½ år gammel nu og ville aldrig smide penge efter en brugt bærbar med nu dagens marked " max 700kr " vil ikk KØBE den
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 849
Behold den 1 år mere. Og nyd at der det år ikke er smuttet 8k i værditab på en anden laptop... Der er intet der er mindre værdifast end computere
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 73
Jeg har indtil videre over 50 bud. 16-17 af dem ligger over 3500 kroner.
Er i overhovedet klar over hvad bærbare med denne grafik og ssd disk ligger i? Vi snakker nypris på over 10.000.- Den billigste i elgiganten med disse specs. Ligger til 6000 også er der endda tale om en skrabe model.
Men ok. Det er selvfølgelig min fejl at spørge et sted som dette
apr 2013
jun 2012
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.479
Intel Iris 5200 er bedre end det grafikkort altså... Kig på bærbare med et Geforce GT 840M og fortæl mig prisen på dem? Det kort er cirka 25% hurtigere end GTX 460M. GT 640M er 1-2% langsommere, hvad koster maskiner med dét i?
Små SSD'er er i meget lav kurs. Det er 500GB og op der er sjove.
Tror du skal være realistisk. Den maskine har mere værdi for dig/den du sælger for end den reelt set er værd. 2½ år for en bærbar er også meget, der er ingen der ved om den er på randen til at dø. Laptops dør til højre og venstre for alt og alle hele tiden, selv helt nye, så kursen på dem er voldsomt faldende. Især gamer laptops som presses ofte er i risikogruppen....
Det der giver en ny laptop værdi i dag er jo garantien. Folk har brug for den tryghed når vi taler bærbar...
dec 2010
Men nu er det jo lige så morsomt.
Rene: 460m er kun 1-2% hurtigere end 640m? Det til trods for at 460m også er hurtigere end 645m. Iris 5200? Er det en joke det her? Iris 6100 er langsommere. Det tætteste du kommer 460m er 8770m fra Radeon.
Jeg kan sagtens se hvor du vil hen med ssd disken. Det er dog sådan at bærbare født med ssd ofte ligger i 7000+ klassen.
Da jeg tastede i5, ssd og 8gb ram ind på edb priser og skrev 7000 som max beløb. Kom der 27 forslag. Gæt hvor mange der havde grafik større end 820m.
0
Altså. Vil du have en bærbar med et større grafikkort, ssd, nok ram og i5. Må du bøffe en høj pris. Medmindre du selv kan finde ud af at skifte disken og hvor mange købere til sådan en pc som denne, tror du kan dette? Jeg vil gætte på en håndfuld. Det er jo ikke en voksen mand der køber sådan en pc her. Der er en knægt mellem 13 og 16 år. Hvorfor prisen automatisk stiger drastisk.
Lad os bare afslutte den med at du nok aldrig skal være sælger
apr 2013
Har Svært ved at tro på det
jun 2012
dec 2010
Hvordan kan i overhovedet rådgive, uden indsigt i markedet.
Bærbare med disse specs står til alt mellem 2500 og 4000.
Langt de fleste uden ssd. 3800 var tæt på de 4000 jeg selv vurderede at den var værd. Så jeg er tilfreds. Årsagen til at jeg spurgte, var fordi at der netop kom nogle latterlige bud på mellem 1500 og 2000.
apr 2013
Godt nytår alle sammen
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.479
Jeg ville personligt aldrig nogensinde give knap 4k BRUGT for noget så middelmådigt. Det er en ufatteligt standard computer, lige på nær det 460m, som i øvrigt er dybt forældet og sygeligt trægt i moderne spil. Som sagt så yder 640m en meget meget lille anelse bedre der hvor det gælder (i spil..), og det er et voldsomt budgetkort, endda for sin tid. Skal vi give kortet lidt slack kan vi sige det måske yder som et 750m (i hårdt uoptimerede applikationer, grundet Fermis hurtigere men færre antal kerner). Det findes i maskiner til 4-5000 fra ny.
i5'eren er som sagt en mobile dualcore med hyperthreading. Den, ligesom alt under den, er ingen prisforskel værd med henblik på høj ydelse. Det eneste der virkeligt dutter på laptopfronten er non-U modellerne af i7. i5 har fået et fantastisk ry på stationær-fronten, men det er overhovedet ikke i samme boldgade i laptops. Det er en ussel processor.
Jeg har ikke vurderet din laptop med henblik på at købe den lavt selv, da den overhovedet ingen interesse har for mig.
1500 havde været et røverkøb, men 2500 havde været en god pris, måske et par hundrede over. Som jeg sagde i mit tidligere indlæg så falder prisen på laptops fuldstændigt åndsvagt meget, om du vil det eller ej, på brugtmarkedet. Dette er fordi folk ikke har tiltro til at en laptop holder særligt længe (da det nærmest er blevet normen), hvorfor nye computere med garanti har langt højere værdi.
Man køber jo ikke bare hardwaren, man køber jo forhåbningen om at den også tænder igen i morgen. Alt har en levetid, og levetiden for laptops generelt er ved at være ret lav.
Salgs vurdering: Bærbar