BookDb redigeret BookDb redigeret
Jeg har opdaget flere små fejl i programmet som:
database lukker ned når man lukker programmet ned og fortryder
checkbox true false ved læst viser flueben når det ikke skal
placeringer af componenter rettet i placering.
Så er der tilføjet en ny funktion som er en sortering af de indtastede data som vises i listeform og hver række kan sorteres.
Det vil senere blive lagt til download for dem som stadig kan køre 32 bit programmer men også 64 programmer kan køre det som xp, win 7 Ultima og 8.1 pro.
Andre funktioner i programmet:
Filtrering af data via fanebladet "filter" hvor resultat vises i både den alm oversigt og oversigt sorteret.
En rapport del som kan vise data i et ubegrænset antal af sider og printes ud i formater som *.Qrp, *.htm, *. tekst.
Jeg flytter indlægget op i blog når det er klar til download her vil der være 2 download:
Hele programmet som installation
Kun Bookdb.exe som er en *.zip fil. som bare pakkes ud og flyttes til biblioteket hvor bookdb er.
Programmet er også lavet i følge Open Source som betyder det er gratis og alle kan indhente min kildekode på forlangende.
Programmet er lavet i Delphi 5 Interprise og kan kun compileres der af grunde at componenter ikke lavet til de nyere Delphi programmer jeg har som Delphi 6, Delphi, 7, Delphi Xe
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Blev lavet sent om natten hvor jeg ikke kunne sove så som alt software er der altid nogle fejl som ved brug dukker op.-
Nu skulle jeg med min meget afgrænse tid til at test det selv da jeg ikke havde tid til at udlægge beta test da det ikke er noget større project men mere en sjovt indslag i hvor hurtigt det kan lade sig gøre at lave et program...Det her er mega simpelt og alligevel sniger der sig fejl ind som ikke burde forekomme.
Men det var sjovt at lave og er der bare en som kan bruge det er det hele værd.-
At lave modul programmering er en fordel senere selvom det ikke falder i hak med omverden for moduler kan genbruges så det er faktisk en viden database at lave noget ikke alle kan bruge. Lidt paradoks agtigt >"S"
dec 2014
dec 2014
Feltet "Lånere" er kommet til:
BookDb redigeret