Robot liv. Robot liv.
Jeg har lige hørt i radioen at der nu skal tages føreløse skibe i brug i Danmark, I forvejen er de første føreløse biler under udvikling.
På plejehjem er der selv rensende super smarte toiletter, der vasker bagdelen og tørrer den.
I værelserne stemme styres gardiner og skabene åbner sig også på kommando.
Hvad skal de mennesker, som bliver "sparet" væk nu tage sig til ?
Er vi ved at indhente science fiction filmene, og er det en kold og uden menneske tilværelse vi stræber efter.
Hvor er de varme hænder, og den lille hyggestund sammen i ældre centrene, hvis man bare skal sidde i en lille celle og tale med sit skab og gardin, så tror jeg at man skal lade være med at holde de ældre i live så længe, for så er det ikke en værdig sidste tid man får.
Så vil jeg ihvertfald hellere leve livet fuldt ud og nyde alle de ting som er "forbudt" og have det så sjovt som muligt.
Hvad er jeres mening.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Jeg kender godt historikken omkring plejehjem som stiftet i takt med industrialiseringen hvor begge arbejdere og man ikke kunne tage sig af sine gamle. På landet gik man ikke så lang for her kom mor Karen ind under familiens vinger og hyggede sig uden at have faste pligter. Min mor skal ikke sidde på et plejehjem hvor en metalting vasker hendes røv.
Plejehjem er UF ikke pga. personale men på mangel på samme.
dec 2014
dec 2014
Det er som om at livet går baglæns, du starter med at skide i bukserne og slutter med at skide i bukserne.
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Men humlen af det jeg skriver er at det efterhånden er et følelses kold samfund vi har banket op.
Jeg skal ihvertfald ikke på plejehjem. og det samme sagde mine forældre, som klarede den selv til deres død.
Og det samme vil jeg gøre, har aldrig ligget samfundet til last, og kommer heller ikke til det nogensinde,
Og selv om mine børn og svigerbørn gerne vil have mig i deres hjem, ja så vil jeg takke nej.
jan 2015
dec 2014
Har en aftale om at hvis jeg ender som grønsag så kan man snuble over over stikket.
jun 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Emner: 22 Svar: 196
Et medlem på snart 81 år i en af vore klubber, er ramt af KOL, astma og senest har hun fået diagnosen cancer/leukæmi, og havde forleden besøg af visitatoren fra kommunen.
Hun blev bedt om at tage støvsugeren ud ad skabet, og da dette var gjort, bekendtgjorde visitatoren, at når hun kunne tage den ud, kunne hun også støvsuge?!?!
Ellers kunne hun låne en robotstøvsuger på biblioteket, så ingen hjælp i dette tilfælde, på trods af hospitalet sagde, at hun havde krav på dette.
jan 2015
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
dec 2014
dec 2014
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 50 Svar: 711
dec 2014
http://www.dr.dk/nyheder/indland/biksemad-mandag-til-soendag-hver-uge
jan 2015
jun 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Emner: 22 Svar: 196
Ved selvsyn har en fætter, der tilmed er ludoman, både drukket og røget sig til en førtidspension, på trods af en alder midt i halvtredserne, så har fætteren allerede mistet en halv snes af de kammerater, han festede med førhen, og har nu kun en kammerat tilbage på sin egen alder, der sidder på en 3. sal med KOL.
Men de formulerer sig åbenbart bedre end de ældre, for både fætteren og kammeraten kan visiteres til en hjemmehjælp, og desuden har fætteren en el-scooter med bidrag fra kommunen.;-)
Og de fleste mødre, ægtemænd og ditto koner vil bestemt ikke bryde sig om at blive hjulpet af nære pårørende ved toiletbesøg, det er der ikke meget værdighed i.
Men der er for mange, både af dansk og fremmed herkomst, der ikke ser en ære i at være selvkørende i de unge år, og de lukrerer på den hjælp, der skulle ha' været forbeholdt de ældre, der er blevet svækkede pga. alder og sygdom.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.931
De "varme" hænder kunne bruges til socialt samvær, snak, hygge, udflugter o.lign., det vil jeg finde som en værdig alderdom.
Men er man dement, så er alting lige meget, hvem der gør hvad, de ved ikke, hvad de hedder og hvor de bor.
Robot liv.