646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

IT svage borgere .... IT svage borgere ....

Holda op - jeg er nok en af dem, selvom jeg ikke vil høre til de svage, hvorfor kalder man dem ikke bare IT dumme borgere eller endnu bedre, hvorfor kan de ikke bare kalde os noget andet end svage.

Svag: som har ringe viljestyrke, mangler karakter og let lader sig påvirke eller undertrykke; som let giver efter for pres eller bryder sammen om person eller om handling, fænomen el.lign. der forbindes med en sådan person. Citat fra ordbogen.

Det er da at håne en hel del af os. Jeg - og mon jeg er den eneste, der ikke lige er med på det sidste nye, der kom frem for 1 sekund siden ikke er opdateret - jeg mener slet ikke, at jeg er svag på nogen måder, så find dog en anden betegnelse end IT SVAG. Værn om de borgere der virker for samfundet smiley - jeg er ikke svag, fordi jeg ikke lige er opdateret i samtlige sekunder i et døgn smiley

OK - vi er bare svage, når vi ikke kan finde ud af den nye IT teknik smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IT svage borgere ....
  • #1   27. apr 2017 Misforstået er det udtryk.
    Måske er det nørderne i sidste ende, der er de svage. De er miljøskadet og kan til gengøld intet andet end hvad der har med en skærm at gøre. De findes.
    Så ved jeg godt hvad jeg ville vælge personligt smiley

• #2   27. apr 2017 Måske tingene er for simple? smiley

• #3   27. apr 2017 INdrømmet...lidt for simplet, føler du dig ramt polysl smiley

• #4   27. apr 2017 næ har da undervist i It for Ældre, pointen er at mange gange er løsningen simpel

• #5   27. apr 2017 Du kan selv være simpel, vil du have en opgave, den er ret simpel smiley smiley smiley

Men alt er såre let, bare man kan det smiley smiley smiley

• #6   27. apr 2017 LOL

• #8   27. apr 2017 Jeg vil mene, at det er en træningssag at bruge den del af hjernen.
    Jeg selv havde en stram økonomi i en periode og ville sætte mig ind i den nye it-verden af nød. Da supporten var besværlig og dyr.
    Jeg arvede mine venners brugte stationære computere og de gik i sort en efter en.
    Ja så havde jeg en gratis supporter, jeg havde bestukket med hjemmelavede frikadeller til gengæld for at han skilte min computer et par gange om måneden for lige at skifte nogle del ud og redde min back up dokumenter fra at forsvinde osv osv.. Alt det fulgte jeg jo så på sidelinien fra køkkengryderne, og det endte med, at jeg var lige så fortrolig med computere som frikadeller. Tid og opmærksomhed og øvelse. Som at lære at cykle. Det blir bedre med øvelse.

• #9   27. apr 2017 Jeps - Kirstine #8 - men der er bare det, jeg er nok lidt langsom smiley - men jeg kan da lige nå at blive opdateret, synes jeg selv, så har de bare fundet ud af noget nyt IT for de svage borgere, det er da skruen uden ende + alt det andet, du skal huske, jeg har slet ikke tal på alle de koder, min lille hjerne skal rumme, om jeg kunne tænke mig at være gammel d.d., NEJ, det kunne jeg ikke og når jeg bliver det, vil jeg på en Bounty Ø uden IT og glemme alt om alle mine koder smiley

• #12   27. apr 2017 #11 - jamen, det lyder godt, så bliver jeg ikke så ensom - alt den der stress, frustration, klokken, e-box, mails, sms, opkald, skat, betalingsdatoer og andre datoer, der vil falde en kæmpe betonbolig fra mit hjerte, jeg vil tro, jeg bliver født på ny.

Det er noget nyere at føle det som et kæmpe pres - det kan jeg umuligt tro, jeg ville føle på en Bounty Ø - du skal bare huske din vidunderlige Grill mere behøver vi ikke og så bare hinandens selskab smiley smiley smiley

• #13   27. apr 2017 jeg er nok en af de svage med IT. jeg kan ordne alle banm sager og gå på diverse møde sider, og sende mails, se på sundheds portalen. og jeg aner ikke en disse om de forskellige funktioner ud over det.
    Alt det der interessere mig kan jeg finde ud af.
    men det er dumt at kalde os stakler for svage. smiley

• #16   27. apr 2017 Du er bare så SØD Claus. smiley smiley

• #20   27. apr 2017 Jamen kære venner, nu er der selvfølgelig også mange andre måder, vi kan blive svage på og jeg har flere ting, jeg kunne nævne, men jeg vil skåne jer - men jeg er godt nok ikke en svag borger i den forstand, bare fordi jeg ikke lige kan finde ud af IT, må jeg blive fri smiley

• #21   27. apr 2017 Er det ikke blot fordi, man prøver at være politisk korrekt?

For sarte sjæle kan IT-svage borgere lyde mere acceptabelt end IT-dumme eller andre mere direkte begreber.

Det politisk korrekte er ikke altid det bedste.

Desuden bør - efter min mening - det offentlige sætte digitaliseringshastigheden ned; forstået på den måde, at det er udmærket at digitalisere og rationalisere, men man må ikke glemme borgerne, som man skal betjene.

I disse år, hvor IT buldrer frem, bør man give muligheder for, at de borgere, som ikke umiddelbart forstår at benytte IT-løsningerne, en mulighed for personlig betjening.

Problemet er, at man indkasserer rationaliseringsgevinsten, inden man reelt har opnået den. Og derfor lukker man de betjeningssteder, hvor man kan rette personlig henvendelse, inden man er sikre på, at alle er med på de digitale løsninger.

• #23   27. apr 2017 Jeg mener heller ikke, at vi kan være det bekendt - men det er da svært for den ældre generation at nå til div. steder og melde fra, hvis ikke de har friske yngre pårørende, der kan klare det, jeg forstår godt deres bekymring.

• #24   27. apr 2017 Forstår ikke at det kan være en svaghed ikke at være IT kyndig, hvad så med andre fag? Jeg kan ikke mure, så må jeg være mure svag, jeg kan ikke snedker arbejde så må jeg være snedker svag - og så videre...

teknikken rammer alle de ældre borgere hvis baggrund er baseret på fysiske breve både privat og offentlig, dog kan de fraskrive sig så de digitale så de får breve fra kommunen fysisk. Ældre er utrygge ved en kontant automat og går de ind i banken så vanker der en bøde på 40 kr for at formaste sig at spille deres tid med ligegyldigheder - uforskammet, og så skal man også lige være obs på om banken har kontanter eller i det hele taget en bank.

Alt er efterhånden digitaliseret og i min verden er det fint med netbank osv. men ældre som ikke kender og ikke ønsker den teknologi smides i skraldespanden.

Her er lige reglen for undtagelse...

Min mor er 86 år og da hun var 83 skulle hun have en hofte operation og hun kedede sig på sygehuset så fik hun en bærbar og jeg fandt et åben hotspot så hun have lidt underholdning så hun tonsede rundt på Youtube eller så nyheder den dag i dag. Så man kan godt få gamle med på teknikken.

Men man skal vare sig for at kalde dem svage som faktisk i min verden er uforskammet

• #25   28. apr 2017 De bliver kaldt IT svage borgere, og det synes jeg bare er så uforskammet, for vi ved jo godt, hvad svage betyder.

Men det der med at vælge fra, Polysl, ja, det kan jeg godt huske, men det var så forbeholdt en vis aldersgruppe, hvis jeg ikke ønskede at fravælge, kunne jeg ikke det, for jeg var ikke gammel nok smiley - mener jeg, at kunne huske smiley

• #26   28. apr 2017 Nej Jetset

Det har intet med alder at gøre for jeg kender en som er 37 som har fravalgt E-box og andet elektronisk info fra kommunen. Det er logisk ikke at begrænse det til års grupper for vores interesser og lære er forskelligt. Hvis man gjorde det så taber man en masse på gulvet.

• #27   28. apr 2017 Nå, så ved jeg ikke, hvor jeg har det fra, men du ved sikkert, hvad du taler om, men man kan vel ikke lave det om, hvis det er, at man ikke ønsker alle deres elektroniske finurligheder smiley

• #28   28. apr 2017 jetset

Jo han logger bare på borgerservice og ændre betingelserne for info hvis personen senere vil have elektronisk post.

• #29   28. apr 2017 Tak for den info, Polysl, prøv bare at se, hvor lidt jeg ved smiley

• #30   28. apr 2017 Jetset

Du ved sikkert mange ting som jeg intet har forstand på..og det er jo forcen i et samfund at man bruger hinandens forcer.

• #31   28. apr 2017 Jeps - jeg forstår ikke så meget IT, det skal bare fungere, så er jeg tilfreds smiley smiley

• #32   28. apr 2017 Jetset

Jeg er medstarter af et netparty med begavede IT nørder som ikke kan begå sig i Samfundet fordi de er for intelligente til skolen og deres interesse i hverdagen hvor de ikke udfordres. <Det har kørt i mere end 16 år og flovt indrømme det er for velstillede men nu står jeg ikke for det økonomiske det gør min makker, min opgave er opsyn udfordringer af opgaver på tid gaver og hæder til de bedste.

Kommunen har fået øje på projektet og pt. har vi 6 fra kommunen i en prøve fase på 6 md. Før var det kun privat. Men kan jeg være med til at løfte problematiske it nørder om de er kommunalt eller privat så må det være det.-

• #33   28. apr 2017 Det lyder som at være et spændende projekt, Polysl - min Svogers søn er civilingeniør i kryptering, det er bare for vildt, men der er bare nogen hjerner, som kan rumme det smiley

• #34   28. apr 2017 jetset

>elsker kryptering har selv udviklet en algoritme så simpel at den ikke i dag er knækket - den bruger jeg i mine programmer som er dato relateret. Den er på 512.

• #35   28. apr 2017 Nåååå ja, OK polysl, den kender jeg godt, jeg fatter hat smiley smiley smiley

• #36   28. apr 2017 Det var heller ikke at gør mig klog, mere det at gøre tingen mere simple som vi savner i det offentlige- det er ikke raket videnskab, jeg er gammel jeg har aftjent min værnepligt til samfundet og dapper til Portugal om nogle måneder

Der skal jeg lave programmer for vin firmaer til registrering, jeg skal hygge mig nede hos min franske ven som har en portvins butik som servicerer turister.- jamen min rejse er først begyndt.

• #37   28. apr 2017 Det lyder spændende, Polysl, og du bliver sikkert glad for det smiley

• #38   28. apr 2017 Nu har jeg tænkt og tænkt, det er svært at finde et ord i stedet for det idiotiske "svage", prøv om I kan finde på et bedre.

IT-Ignoranter
    IT-Nægtere
    IT-Nejsigere
    IT-????????

• #39   28. apr 2017 Elizabetta, jeg synes bestemt IT-nejsigere er meget bedre end IT svage, ikke så dårligt smiley

• #41   1. maj 2017 Hvad med IT-analfabit... smiley smiley smiley

• #43   1. maj 2017 #42 - Ron, har du sådan en dum familie og venner smiley

#40 - Me, jeg synes også det lyder lidt nedværdigende at kalde nogen for IT-uvidende modsatte af bedrevidende smiley

• #44   1. maj 2017 Kunne også være IT-alergikere..... smiley

• #46   1. maj 2017 Hvorfor i det hele taget kalde det navne? Det er da respektløst at nedgøre nogen som har andre prioriteringer, som har deres forcer helt andre steder.

Jeg elsker matematik, og at programmere - men jeg maler af helvede til fordi det rager mig en høstblomst - samfundet er alle og mange bruger andres talenter, det hedder samarbejde og så skal vi ikke have et samfund som begynder kritiserer mennesker som ikke er gode til et bestemt område.

• #48   1. maj 2017 claus SS ja hvorfor dit og dat...

https://www.youtube.com/watch?v=p34-d1CdJmk

• #49   2. maj 2017 Nu synes jeg ikke lige denne her problematik kan sammenlignes med noget som helst andet fag, da uanset om du er fagtlært IT ekspert eller andet IT-nørderi, det handler om, at vi "svage" analfabeter ikke kan UNDGÅ det, uanset om vi siger det fra eller ej, uanset hvor du skal hen, så skal du bruge denne elektronik smiley

• #51   3. maj 2017 Ja, og så kan vi også sende hjerter og have et skønt skriveri, det er bare så super, jeg gider heller ikke skrive lange breve i hånden, mon der er nogen, som gør det, jeg tror, du har meget ret i, at dem der gjorde er døde smiley

Kommentér på:
IT svage borgere ....

Annonce