{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

paw z
paw z
Tilmeldt:
8. jun 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20

skærmbillede fra PC til Samsung TV {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg skal have mit skærmbillede fra min bærbar over til mit samsung flat tv M87.

jeg har en bærbar hvori der kun er et s-video stik og et VGA-stik. så kan desværre ikke bruge Dvi-Hdmi eller Hdmi-Hdmi...
Derfor har jeg købt et S-video til S-video stik. når jeg sætter det til og sætter mit tv til S-video og overfører billedet til min pc til tv'et - så rykker HELE min skærm på pc'en så man faktisk KUN ser oppe i venstre hjørne af min pc skærm på mit fladskærmstv - dvs. alle mine ikoner på skrivebordet bliver rykket rundt og ligger så kun oppe i venstre hjørne når jeg igen går tilbage til pcskærmen.

Opløsningen når den er på tv - er 1024 gange 768 pixel. og jeg kan ikke sætte den højere når den er sat til tv'et- ved ikke hvad jeg skal gøre. (normalt kan man sætte opløsningen helt op til 1440 gange 900 pixel.

Men når opløsningen ikke kan blive højere resultere det i at det står ret uklart på mit flat tv - da den faktisk "ZOOMER" ind på min pcskærm.

jeg vil gerne have det sådan så det faktisk er HELE min pc skærm som bliver vist på Samsung Flat tv'et.

lang forklaring.... håber nogle forstår hvad jeg spørger om, og kan hjælpe mig..

Paw


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skærmbillede fra PC til Samsung TV
  • paw z
    paw z Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #2   10. jan 2008 ja.. kan det så godt være..

    men inde i mine instilninger for skærm - når tv'et ikke er sat til kan jeg sætte opløsningen helt op til 1440 gange 900 pixel..

    men så snart jeg sætter det til Tv - så er det højeste den viser 1024 gange 778 pixel :S


  • #4   10. jan 2008 Hold stop standt hold inde.. Det er ikke noget med Tv'et eller computer. Nej svaret er enkelt S-video kan kun bruges til 576i PAL eller 480i NTSC
    480i = 720X480
    576i= 720X576
    Så hvis du vil op og køre FULL HD som dit tv kan, så er der kun et at gøre HDMI eller DVI


  • #5   10. jan 2008 Eller YPrPb component video

  • paw z
    paw z Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #7   10. jan 2008 ja.. det var der sku simon L - men ellers tak :D... smiley

    til "Venom) men dvs. jeg intet kan gøre ved dette her.. så skal jeg købe en ny bærbar før det kan lykkes??? for jeg har jo ikke Dvi eller Hdmi indgang i mit samsung M87


  • paw z
    paw z Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #8   10. jan 2008 hov... jeg mener jeg har ikke Dvi eller Hdmi indgang i min Bærbare Pc...

    (selvf er der Hdmi i mit samsung) smiley


  • paw z
    paw z Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #9   10. jan 2008 men (venom) - kan du forklare lidt mere i detaljer om det der med Pal osv.. hvor jeg sætter det.. ??



    smiley

    ps.. hvad er og hvor ligger "stop standt hold" ??


  • #10   10. jan 2008 Paw - Det kan godt lade sig gøre med dit s-video stik! Det blir bare ikke i så god opløsning.. Tror det er det Venom mener..
    Først skal du prøve at sætte din opløsning ned... KAn ik sige præcis hvor meget også ska ldu ind og ændre din skærmopsætning er lige stor på begge skærme.. Altså du har aktiveret den "ekstra" skærm inde i instillinger!?


  • #11   10. jan 2008 Hehe. Der skulle stå hold stop stands hold inde.. Hehe.
    Ja der skal en ny bærbar til. PAL og NTSC er bare et video format. Det er ikke noget man kan stille på når man over føre et billede til evt. tv. så som skrivebordet.
    Ps. husk www.wikipedia.org er din bedste ven.
    Her er lidt godnat læsning
    http://en.wikipedia.org/wiki/S-Video smiley


  • #12   10. jan 2008 Jeg ved det kan lade sig gøre for jeg ser film mit tv, afspillet fra min bærbar igennem s-video stik... Og jeg har ogsp samsung fladskærm! smiley
    Men med en ny bærbar med HDMI stik i, så får du naturligvis et meget skarpere billede!


  • #13   10. jan 2008 Ja det kan lade sig gøre på nogle computer. men det er bare en digital forstørelse. Men det er ikke noget med den rigtige påløsning at gøre.
    Og det er ikke alle computer der kan finde ud af det. Som du skriver din laver mærkelige tilng. Hvis du vil se et godt billede så Få dig en comp med DVI eller HDMI. BASTA


  • #14   10. jan 2008 Venom - Jeg er ikke uenig med dig Venom! Overhovedet! Har også en computer med HDMI udgang i og det er klart at fortrække men tror han bare gerne vil ha billledet over og han er lidt ligeglad med billedets kvalitet..

    Paw- Hvilken computer har du? Og hvor gammel er den`?


  • paw z
    paw z Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #15   10. jan 2008 det er en Acer - præcis kun 1 år gammel.. den kostede 8000 kr.

    acer aspire 9412WSmi


  • #16   10. jan 2008 Så burde det sq oz kunne lade sig gøre.. Den computer jeg bruger til s-video er snart 3 år gammel.. En HP.. Så du kan godt få det til at lade sig gøre!! Det er jeg 100% på... Om du så skal ringe til mig og vi skal sidde ved hver vores computer og få det til at funge så kan det sagtens lade sig gøre!!

  • paw z
    paw z Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #17   10. jan 2008 hehe.. ja tror jeg også.. det virker mærkeligt det andet her.. :S

    fordi jeg er lidt ligeglad med kvaliteten lige nu.. det eneste som er - er bare at den ZOOMER ind på min skærm og dvs. at kvaliteten er ret ringe.. især når jeg ser film på mit tv..

    men hvis man kunne gøre opløsningen højere.. så ville det være fint.. altså opløsning på 1440 gange 900 pixel som den også er på ens pc normalt .. men så snart jeg sætter tv til - så bliver opløsningen lavere.. underligt.. men jeg må leve med det indtil videre.. gider sku ikke allerede gå ud og bruge 6-8000 på en bærbar computer igen... :S


  • #18   10. jan 2008 Paw - Min gjorde nøjagtig det samme! Der er altså ikke andet for end at sidde og lege med det for det var det jeg gjorde indtil det virkede!

  • paw z
    paw z Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #19   10. jan 2008 ja oki.. men du har jo også HDMI smiley som du skrev tidligere.. har jeg ikke

  • #20   10. jan 2008 Paw - Jeg har 3 computere hvor af kun den ene har HDMI stik ( en bærbar fra Acer's Ferrari serie ) og det er sjovt nok ikke den jeg ser film på.. Det er faktisk den gamle bærbar HP jeg har, da jeg har kat og computeren blir nød til at stå på gulvet når jeg skal se film og skal fandme ik ha ødelagt en computer til 13000,- But anyways, det er HP'eren jeg bruger med s-video, såå det burde være lige så nemt for dig som det var for mig.. Ellers må du ringe!

  • paw z
    paw z Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #21   10. jan 2008 ja oki.. jeg ser på det.. hvis ikke jeg finder ud af - så må jeg jo ringe smiley ;P

    hehe smiley


  • #22   10. jan 2008 Det gør du bare! smiley

Kommentér på:
skærmbillede fra PC til Samsung TV

Annonce