519 visninger
|
Oprettet:
hjælp søges ang. computerfejl....? {{forumTopicSubject}}
hej..
nogen der kn hjælpe mig, ang. min computerfejl..;)
min stationære computer vil lige pludseligt ikke starte op.. efter at have tændt for maskinen viser den en blå firekant på skærmen, hvor i der står, " Intel Inside, pentium D" og så vil den ikke komme videre... har brug for jeres hjælp, eftersom der ligger betydningsfulde billeder på min hard disk.. computeren er fra aldi, og mærket medion " windows XP home...
på forhånd mange tak..;)
dec 2007
Følger: 1 Emner: 62 Svar: 74
jeg har prøvet at sætte xp cd`en i,, men den reagerer ikke,,, jeg har ikke stor forstand på computere, men er det, det du mener med at reatarte umperen
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 987
Derefter har du resettet biosen, og derfor skal du så gå ind i biosen og opsette en masse ting inde i biosen..
Men som jeg kan læse mig til så har du ikke meget forstand på det, hvis du har en ekstra computer stående kan du sætte harddisken fra din aldi pc over i den og hente de vigtige data'er over så du har backup af det... (For en sikkerheds skyld) Så derefter kan du gå ned i en butik (eller til en ven) som kan lave problemet for dig..
Håber det kan hjælpe dig..
maj 2007
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
Nikkelsen d: . >> Jumperen kræver at man ved hvor den er, og det kan findes hvis man ved noget om bundkortet. Men som det tydeligt afspejler sig er det ikke tilfældet. Derfor vil jeg også anbefale det som Michael A siger. Dog er 5-10 min nok, men hellere lidt for længe end at det ikke virker.
aaab A >> Tag strøm og alle kabler ud af computeren, åbn kabinettet, finde det lille flade batteri og pil det ud. Det kan godt kræve en lille skruetrækker eller andet og presse det ud af dens klips. Men PAS PÅ ikke at skade andre ting i computeren.
Når det er ude venter du ca 10 min, sætter batteriet på plads og samler computeren. Derefter skal du prøve at starte igen, og den skulle gerne virke denne gang.
Lad være med at bruge XP-cd'en du risikerer bare at slette de billeder du skulle bruge. Så er det bedre at få en der ved hvad han laver til at gøre det. For meget kan reddes.
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 987
Men en anden mulighed er også at gå ind i bios og hen i fanen hvor der står Load Default Bios settings eller noget i den stil..
Og 15 min er heller ikke nok til at tømme et bundkort for strøm, det kan tag om til 3-14 dage før de mindste komponenter har midstet strømen..
maj 2007
Kondensatorerne bliver ikke tømt for strøm nej, men spændingen ryger forholdsvis hurtigt ned på et niveau som gør at flashhukommelsen ikke længere kan "huske". Men som jeg skrev er 5 min også fint... 10 sec kan bare være for kort tid, jeg taler af erfaring. Det vigtigste er dog at man har taget strømmen fra pc'en inden man piller batteriet ud. En PC kan jo sagtens køre uden bios batteri, den kan bare ikke huske nogen indstillinger, og den vil helt sikkert komme med en fejl når man starter den og fortælle at CMOS er cleared.
maj 2007
hjælp søges ang. computerfejl....?