Browsere Browsere
Vi har alle fortrukne browser vi bruger, hvor vi sværger til dem. Jeg har selv været indædt Microsoft freak...men er senere blevet klogere på andre som er mere intelligente end det lort Bill gates kan lave. Faktisk kan man ikke engang starte en Microsoft browser i en xp den render tilbage til Yahoo.
Måske andre kan men min kan ikke, jeg har flere pc'er kørende med xp, win7, win 9,7 som er win10.
Bill Gates har opgives deres browser da han må erkende andre er meget bedre.
Det fører os hen til hvilken browser er hurtigst?
Kiggede rundt på Computerworld hvor jeg har min daglige gang i hjælp i Delphi programmering og faldt over performence, hvor man havde lavet en test hvilken browser som er hurtigst.
Testen viste at Crome er den hurtigste forfulgt af Opera - jeg kan så konstaterer at Crome suckz i Youtube da den klodser i det og så får man en tom side hvis den står standby, det er ikke noget jeg nogensinde har oplevet med Firefox. Men generelt når man browser derud af så er Firefox den bedste og stabile - og dog er Crome den hurtige som er en fest at bruge bare det ikke er Youtube.
Det kan jeg godt leve med at bruge forskellige browsere - hvad jeg savner i testen er hvordan de forskellige browsere opføre sig i hastighed med addblock eller andet blokering app så man ikke behøver at se al det skrammel. Umiddelbar hopper og danser Crome med addblock - faktisk irriterende men igen så slipper man for det skrammel. elsker alle de former for adblock - måske acocial men når man kan indlæse en side på få sekunder til forskel med at vise adds - så kan jeg leve med det.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
apr 2019
Følger: 21 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 138
Det er en god browser med mange muligheder.
https://vivaldi.com/da/
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
den kræver lidt forklaring for den kender jeg faktisk ikke, andet musikken
Hvad kan den som de andre ikke kan?
Er den hurtigere end de andre?
apr 2019
Følger: 21 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 138
Her er link til youtube om hvad den kan.
https://www.youtube.com/playlist?list=PL72e6dBabYNVRfpvEUt-WNfV7tZuKDAPB&pk_campaign=onboarding
dec 2014
det undre mig at computerword ikke tog den med i testen...for mig at se er der ikke noget nyt i funktioner af Vivaldi - andet måske en anden måde at gøre tingene på - det jeg elsker ved crome er at du kan lave link direkte i en linje i browseren som også vivaldi kan.
Crome er faktisk opstået i Aarhus i deres udviklings afdeling så lidt dansk skal man være samt at det indtil nu er den hurtigste browser forfulgt af Firefox, men nu lurer der en edge fra Microsoft som skulle give alle andre browser baghjul...
Det sjove er at man har adgang til Kildekoden til firefox og Crome hvor man kan tonse rundt og se hvad kan man gøre bedre - hvor er f.eks. fejlen i Crome som halter i Youtube ved standby.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Foretrækker dog Firefox
Har også Tor’s Onion browser hr.Greve, men den er ikke specielt god synes jeg bortset fra hvis man kører deep web hvor den dog også er langsom af naturlige årsager
dec 2014
Browsere