{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Helle O
Helle O
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 69

Numberpad til computer {{forumTopicSubject}}

Jeg er rimelig dårlig til det med computere, så jeg har brug for lidt hjælp..
Jeg søger en numberpad til min bærbare computer, da programmer som AutoCAD er lettere at arbejde med, når man har sådan en.
Jeg har set, at de fås med USB-tilslutning både med kabel og trådløst. Men når jeg læser nærmere om systemkrav, står der, at det kræver Windows 98/Me/XP.. Men jeg har Vistra Home Premium.. Er det kompatibelt alligevel?
Og hvad skal jeg kigge specielt efter eller undgå, når jeg køber den slags hardware?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Numberpad til computer
  • #1   8. jun 2008 Vista er lort afinstaller det pis og få xp .. men du kan ikke være sikker på det er kompatibelt til Vista fordi de er sådanne nogle nerrigrøve der har gjort så stort set alt hardware og ekstra udstyr du køber til skal være microsoft-accepteret ellers er det et farligt program der aldrig kommer forbi vistas meget skarpe og lortede sikkerhed. Fint et numbpad du er sikker på virker til Vista.

• Helle O
    Helle O Tilmeldt:
    sep 2007

#2   8. jun 2008 Jakob K:
    Det er da ekstremt upraktisk, at de bogstaver skriver tal, når en numberpad er slået til.. så kan jeg jo lige så godt bruge det tal.. det var for at undgå det.. for når jeg bruger AutoCAD skriver jeg mange kommandoer, og i dem indgår altså flere af bogstaverne til tider
    det kan ikke lade sig gøre at finde en numberpad, der ikke laver det nummer?

Rune M:
    Nu var det ikke lige hvad-siger-i-til-vista-diskusionen... vil bare gerne have en numberpad.. så skal jeg nok selv bestemme mit styresystem.. og mht den ekstreme sikkerhed, så kan den nemt hæmmes, så det ligner sikkerhedsniveauet i XP........

• #3   8. jun 2008 Jeg havde vista lige i starten og smed det ud efter en måned så tror bare jeg har startet et had derfra, hvor man ikke en gang kunne installere counter strike fordi det ikke var microsoft accepteret - men lyder fair nok hvis de har fikset sådanne itng.

• Helle O
    Helle O Tilmeldt:
    sep 2007

#4   8. jun 2008 Jakob K:
    mange tak for dit svar til Rune M.. så er det ikke bare mig (:

• #5   8. jun 2008 Helle - Skrev udelukkende det om vista for at begrunde mit svar hvis nu du læste det også !??

- Desuden så hvis det er en bærbar så vil det som Jakob siger også laver dine tal
    890
    uiop
    jklæ
    m

om til samme numre som numPad. det kan vist ikke undgås.

• Helle O
    Helle O Tilmeldt:
    sep 2007

#6   8. jun 2008 Jamen, siger du ikke, at det ikke kan undgås?
    Jeg er ikke interesseret i at købe ny computer. Købte den jeg har nu, da jeg startede på min uddannelse i september sidste år.. Så den skal holde MINDST 2-3 år endnu.. Har ikke råd til at bruge så mange penge på en computer igen. Men fik nu også en übernørd-ven til at hjælpe mig, og han siger, det ikke burde være nødvendigt at skifte den ud før..

• Helle O
    Helle O Tilmeldt:
    sep 2007

#7   8. jun 2008 Hvis jeg aktiverer NumLk, så skriver de bogstaver naturligvis tal.. Hvad skulle den funktion være der for, hvis den ikke virker?
    Uden NumLk: mjkluio789
    Med NumLk: 0123456789

• #8   8. jun 2008 Prøv at sætter "Num Lock" til og trykke på uio - Hvis det bliver lavet om til 456 så vil det ikke være muligt for dig - sker der der imod ikke noget ville jeg ikke mene det et problem

• #9   8. jun 2008 var for langsom , sorry

• #10   8. jun 2008 med et usbtastatur er den skid i hvert fald slået.

• Helle O
    Helle O Tilmeldt:
    sep 2007

#11   8. jun 2008 øv.. så ved jeg da ikke, om det er så praktisk.. lidt måske..
    pointen var jo netop, at tallene skulle sidde som på en lommeregner, så jeg hurtigt og let kan indtaste dem mellem kommandoerne.. Men ok, det er selvfølgelig kun en enkel tast, der kommer ekstra mellem skiftene..

• Helle O
    Helle O Tilmeldt:
    sep 2007

#12   8. jun 2008 Men mange tak for hjælpen i hvert fald (:

Kommentér på:
Numberpad til computer

Annonce