532 visninger
|
Oprettet:
Numberpad til computer {{forumTopicSubject}}
Jeg er rimelig dårlig til det med computere, så jeg har brug for lidt hjælp..
Jeg søger en numberpad til min bærbare computer, da programmer som AutoCAD er lettere at arbejde med, når man har sådan en.
Jeg har set, at de fås med USB-tilslutning både med kabel og trådløst. Men når jeg læser nærmere om systemkrav, står der, at det kræver Windows 98/Me/XP.. Men jeg har Vistra Home Premium.. Er det kompatibelt alligevel?
Og hvad skal jeg kigge specielt efter eller undgå, når jeg køber den slags hardware?
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 25 Svar: 220
sep 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 69
Det er da ekstremt upraktisk, at de bogstaver skriver tal, når en numberpad er slået til.. så kan jeg jo lige så godt bruge det tal.. det var for at undgå det.. for når jeg bruger AutoCAD skriver jeg mange kommandoer, og i dem indgår altså flere af bogstaverne til tider
det kan ikke lade sig gøre at finde en numberpad, der ikke laver det nummer?
Rune M:
Nu var det ikke lige hvad-siger-i-til-vista-diskusionen... vil bare gerne have en numberpad.. så skal jeg nok selv bestemme mit styresystem.. og mht den ekstreme sikkerhed, så kan den nemt hæmmes, så det ligner sikkerhedsniveauet i XP........
maj 2008
sep 2007
mange tak for dit svar til Rune M.. så er det ikke bare mig (:
maj 2008
- Desuden så hvis det er en bærbar så vil det som Jakob siger også laver dine tal
890
uiop
jklæ
m
om til samme numre som numPad. det kan vist ikke undgås.
sep 2007
Jeg er ikke interesseret i at købe ny computer. Købte den jeg har nu, da jeg startede på min uddannelse i september sidste år.. Så den skal holde MINDST 2-3 år endnu.. Har ikke råd til at bruge så mange penge på en computer igen. Men fik nu også en übernørd-ven til at hjælpe mig, og han siger, det ikke burde være nødvendigt at skifte den ud før..
sep 2007
Uden NumLk: mjkluio789
Med NumLk: 0123456789
maj 2008
maj 2008
maj 2008
sep 2007
pointen var jo netop, at tallene skulle sidde som på en lommeregner, så jeg hurtigt og let kan indtaste dem mellem kommandoerne.. Men ok, det er selvfølgelig kun en enkel tast, der kommer ekstra mellem skiftene..
sep 2007
Numberpad til computer