{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

A n
A n
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 113 Svar: 1.381

Computer geni søges! {{forumTopicSubject}}

Sidder her med en vens computer. Så langt så godt.
men problemet er. at den står med standby lys som den er slukket. ergo der er strøm til computeren.
men den gider ikke starte. lige som den ikke får strøm nok. Nogle der har en løsning på dette problem? For den virker hvis han sætter den til derhjemme. men ikke andre steder. Virker underligt? som den har hjemve.

Bundkortet er et asus maximus extreme, med duo2core. med 1000watt psu.

løsninger jeg har prøvet! LÆS FØR I SVARER
Skilt hele lortet ad og samlet igen.
reset CMOS
prøvet forskellige lysgrupper og kontakter og forlængerled i huset.
Prøvet med andre strøm kabler.

Nogle der har et svar på dette problem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Computer geni søges!
  • #1   18. jul 2008 Det kunne tyde på at det er psu'en som den er gal med. Prøv at teste med en anden og 1000 watt psu er da fuldstændig hul i hovedet sider med en 600 watt silverstone som trækker alt mit vandkølings grej plus alt hardwaret og det løse.

• #2   18. jul 2008 ja mindre vil sagens kunne klarer det. men ligger desværre ikke inde med nogle ekstra psu pt.

• #3   18. jul 2008 Kan den starte overhovedet?
    Prøvet at tage en skruetrækker og tænde pc'en nede der hvor du sætter stikket fast til frontpanelet?

• #4   18. jul 2008 UNDSYKLD!
    Ved godt det ikke har noget at gøre med emnet.

Men hvor kan man købe sådan en 1000W PSU ?
    For tror nemlig at jeg har strømproblemer med min..
    Harddisken slukker konstant så vil godt lige prøve en meget større PSU inden jeg går ud og køber helt nyt hardware.. (:

• #5   18. jul 2008 ja hos ham selv kan den. men ikke hos andre. virkelig underligt.
    hvordan starte den med skruetrækkeR? smiley

• #6   18. jul 2008
    NO^DICKHILL ! - www.edbpriser.dk så finder du nemt en.

• #7   18. jul 2008 BTW skal jeg ha en 1500 watt, så jeg kommer ikke til at mangle strøm smiley

• #8   18. jul 2008 NO^DICKHILL: Du har på ingen måder brug for en 1000 watt psu prøv at kigge i mit fotoalbum med min pc og så hvad min 600 watt psu trækker. Tjek om disken er sat til at slukke selv i standby instillingerne hvis den ikke er det så er disken nok defekt.

KP: Man skal bare skabe kontakt mellem de to pins på bundkortet de er markeret sorte på bundkortet så man kan se hvilken nogle det er.

• #9   18. jul 2008 Ellers prøv at tage batteriet ud, så bios nulstilles.

• #10   18. jul 2008 jakob N - har jeg prøvet . som jeg har skrevet.

• #11   18. jul 2008 har du prøvet at:

Skille hele lortet ad og samle det igen.
    Resette CMOS
    Prøvet forskellige lysgrupper og kontakter og forlængerled i huset?
    Prøvet med andre strøm kabler?

• #12   18. jul 2008 Ahh pis,

Har i prøvet til en anden stik kontakt ?

• #13   18. jul 2008 Jakob - Ja incl din mor.

• #14   18. jul 2008 Haha,

Så skulle han lige vise sig fra sin utrolig moden side, sødt alligevel.
    Du skal sku nok blive til noget en gang min dreng. Tsk tsk,

• #15   18. jul 2008 Jakob N - mere moden end dig., du kan ikke engang læse ! .

• #16   18. jul 2008 ..

• #17   18. jul 2008 rolig nu piger...

KP: Test med en anden psu som jeg sagde det er sikkert den der laver rod i det

• #18   18. jul 2008 prøver lige smiley . så snart jeg kan få fat i en .

• #19   18. jul 2008 Hvis systmet ikke et noget fuldstændit overdrevet så burde en gammel 300 watt psu godt kunne trække systemet bare for at teste om det nu er psu'en den er gal med.

• #21   19. jul 2008 Rasmus L
    Måske ikke, men så er jeg sikker på at der er nok power som kan blive benyttet..

Nu er det ikke en monster maskine og den er vel snart en 4 år gammel..
    Men den kan hvert fald ikke trække mere end min harddisk, DVD-brænder og skærmkort..

Bare det at jeg sætter min DVD-afspiller til, står den og genstarter og alt muligt.. smiley

Så kan lige så godt få noget som er stort nok..
    Hellere forsøge det end jeg skal til at købe helt ny computer.. (:

• #22   19. jul 2008 Med det forstand det lyder til både dig og din ven har på computere er det eneste rigtige at søge hjælp ved en fagmand. For det sgu da godt nok en gang fordrukket sludder du kommer af med.

• #23   19. jul 2008 NO^DICKHILL !:

Hvis pc'en alligevel er 4 år gammel så vil det da være meget bedre bare at købe en ny for den for da et kæmpe chock hvis du spænder en 1000 watt psu for pc'en:D
    Køb en Corsiar 520 watt til er billig og er virkelig en kanon psu

• #24   19. jul 2008 Rasmus L

Den rekulerer vel selv den mængde strøm den skal bruge..
    Maskinen kørte fint nok før i tiden, inden jeg fik mit nye skærmkort..
    Og da det også skal bruge strøm fra PSU, så tror jeg næsten at den forlanger en større..

Men ja, en ny computer ville være bedst og det er sku ligefør at en ny computer er billigere end en 1000W's PSU (har ikke tjekket priserne endnu)

For kan jo gå ud og købe en splinter ny computer til 2-3.000
    Forlanger ikke det store af dem mere, da jeg ikke spiller..
    Den skal kun bruges til MSN, internet, mail og webside programering..

Men jeg prøver sku alligevel med en ny CPU, hvis det nu bare skulle være det..
    Men ja, 1000W lyder nok bare "lidt" voldsomt i forhold til at jeg kun har 350W i nu.. smiley

Gider bare ikke gå ud og købe en som jeg er i tvivl om vil kunne trække det..

For har 2 harddisk, DVD-afspiller, DVD-brænder, 1 blæser med lys og så mit skærmkort PSU'en skal trække.. (:

• #25   19. jul 2008 En god 1000 watt psu koster et stykke over 1000 kr den corsair jeg nævner koster omkring 500 kr og skulle være mere en passene til dit system.

• #27   19. jul 2008 Ja det bliver ikke sjovt for dem som skal have de nye HD4870X2 og 280GTX.
    2x HD4870X2 tager 635 watt i load kan ikke huske hvad 280GTX tager med det er også der op ad

• #28   19. jul 2008 Er ligeglad med strømregningen.. (:
    Har en server stående som kører 24/7.. - Hvilket den har gjort i snart 2 år.. :o)

Kommentér på:
Computer geni søges!

Annonce