Sort Skærm {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har lidt problemer med min computer.
Jeg starter min computer som jeg plejer, men da jeg lige har tændt den, siger den 1 langt bip og 2 korte bip, og skærmen tænder ikke, den er bare sort. Jeg har prøvet både analog og dvi stikket, men ingen forskel. Der er ingen forskel på normal tilstand eller fejlsikret tilstand med mit primære kort (Radeon 9600 XT)
Jeg havde så et ekstra grafikkort (Geforce Mx440) til at ligge som jeg prøvede at sætte i, det ville også gerne starte op første gang, men lige da jeg havde startet op, bad den mig om at genstarte, jeg starter den så op igen, og jeg når lige at se et split sekund af den blå velkomst skærm der er i xp, hvorefter den så bare går i sort igen.
Jeg prøver så at starte op i fejlsikret, og der starter den fint op, kan komme ind i windows osv.
Nogle der har nogle forslag til hvad der kan være ivejen med min computer?
Jeg har prøvet at clear cmos, men ingen forskel.
Kom endelig med nogle forslag til hvad jeg kan prøve, så jeg kan være sikker på om den er kaput eller hvorledes.
Tak på forhånd.
Mvh Jonas
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 239
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 130 Svar: 1.794
Det fandme sjældent pga. virus. Fandme fordi folk i mange tilfælde bare ikke fatter at bruge der computer ordenlig. (Siger ikke du gør, jonas)
jun 2008
Umiddelbart lyder det jo ikke som om det er hele maskinen den er gal med, det lyder kun som om det er grafikkortet den er gal med, eller rettere driveren.
Men når det nu er to grafikkort der går i udu, kunne det jo tyde på at der var noget andet galt, og så er det jo oplagt at tænke virus.
Det er da også muligt at der f.eks. er tale om en løs forbindelse, men det er de færreste der er i stand til selv at gå ind og lokalisere disse. I teorien kan der også være tale om en kortslutning eller et fucked bundkort.
Det er jo også muligt at det bare er windowns der fucker på den hårde måde, det ville jo ikke være første gang det var set, og da slet ikke med XP.
Er du så tilfreds med svaret Morten P? Evt. kunne du jo selv komme med nogle forslag frem for at sidde og svine mig til, fordi du tilsyneladende ikke selv ved en bønne om computere.
mar 2008
Har sådan set ikke svinet dig til. I så fald hvis mig hvor? Christ, mand!
mar 2008
jun 2008
mar 2008
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Fotoprofiler: 1 Emner: 136 Svar: 1.555
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Fotoprofiler: 1 Emner: 136 Svar: 1.555
hmm..
prøv at sætte dit skærm stik til det stik der er på motherboard..
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 16 Svar: 144
jun 2008
Det fandme sjældent pga. virus. Fandme fordi folk i mange tilfælde bare ikke fatter at bruge der computer ordenlig. (Siger ikke du gør, jonas)"
Stortset alt i denne besked er nedladende, men især dit brug af "fandme" gør det ekstremt nedladende.
Du siger at Jonas kan bruge sin manskine, men du sidder jo faktisk og siger at jeg ikke aner et klap om min computer, fordi jeg foreslår at der skal scanens efter virus.
Hvis den er ment anderledes, så må du sq lære at udtrykke dig bedre!
Desuden er der jo rygter om at nogle vira kan brænde hardware af - så kan man overveje om det er rigtigt eller ej, men der går sq ikke noget af folk at checke for virus. Der ud over kommer der jo ingen udtalelser fra trådstarter om at han har checket efter vira.
jan 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 6 Svar: 162
Pia N > Jeg har prøvet at scanne for virus, fik det bare ikke lige med i beskrivelsen, sorry!
_Syro_Str0m_ _ > Jeg prøver lige og søge efter beep codes. Tak
jun 2008
Fino fino ^_^
Hvis du ikke kan finde noget med de koder, så prøv at få maskinen smidt til reperation, da det godt kunne lyde som en løs forbindelse eller evt. en kortslutning der går ind og laver grimme ting.
jan 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 6 Svar: 162
http://www.computerhope.com/issues/ch000607.htm
Nu har jeg prøvet at fjerne netkort, tjekke om alle blæser kører rundt, tjekket alle kabler igennem, taget dem af og sat dem på igen, fjernet mine harddiske,cdrom drev, mine ram og grafikkort, og kun tændt computeren med strøm stik tilsluttet, den gør det stadigvæk :S
og lidt efter det prøvede jeg dette:
hmm, nu kom jeg ind i windows i fejlsikret tilstand med mit gamle grafikkort, men nåede lige derind så slukkede skærmen og gik i standby. hmm
og nu siger det gamle kort (mx440) altså det der godt kunne komme ind i windows før også 1 langt bip og 2 korte
Sort Skærm