{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

windows vista, meninger.. {{forumTopicSubject}}

har bygger mig en total ny computer op fra bunden- den står samlet osv- og mangler egentlig bare et styresystem..

overvejede stærkt vista premium (dansk pakken) du kan købe til 733kr på edbpriser.dk -
men man hører jo så meget skidt og godt om alt ting- min bror har lige købr XP 64bit, og det kører hvis ogspå ganske fint, men sys det er noget forældet?!!

har 2048mb ram 800mhz
1000GB sata disk
540GB ata disk
512mb asus grafik
p5b mother asus

bare lige til information-

----------------------------
skal købe noget imorgen så det hele spiller max- hvad gør jeg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vask af lejlighed 1.700 kr.
  • Ordnet døre 1.000 kr.
  • Rådgivning om TV 1.000 kr.
  • Opsætning af lampe. 802 kr.
  • Utæt vandrør inde i gipsvæg 1.140 kr.
  • Fix bathroom sink drainage pipe 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  windows vista, meninger..
  • #1   17. maj 2007 Det køre suverænt godt... det kan tage alle spil, selv de gamle fra 90'erne!! Du KAN støde på spil som giver problemer med det er nok 1 ud af 20...

En af mine venner gik fra XP og til vista selvom han sagde det nok ikke var godt... han vil aldrig skifte tilbage nu! smiley

• #2   17. maj 2007 host host køb vista ultimate, nok en lille shat mere. men det er det værd !!

64 bit versionen er beregnet til amd. thats its. pga de har 64 bit .

32 bit er til intel . easy .

• #3   17. maj 2007 ultimate står til 3600kr? tager jeg fejl?

• #4   17. maj 2007 ved ikke om det har betydning, men har købt min en core2duo, 2.13-

• #5   17. maj 2007 Jan J - ja retail versionen . men OEM står til 1400kr . . .
    og hvis man alligevel har skal ha nyt comp så oem versionen fin .

• #6   17. maj 2007 køb ikke 64bit, men 32bit (hedder vista X82) da du ikke mærker en skid forskel og ikke mange spil understøtter 64bit!

med ultimate er du 100% sikret... der kommer ting med som ikke kommer i de andre vista'er

• #7   17. maj 2007 mit ultimate kostede 700kr, bestilte home premium men fik ultimate... det kan man ikke klage over smiley

• #8   17. maj 2007 Detektiv S - lucky ************* smiley

• #9   17. maj 2007 hmm ,fed nok..

kunne være ultimate var løsningen så.. fandt bare ultimate til 3600kr- evt en har et link til det?

hvad siger i så med virus programmer?

og hvor "fremtidsikret" er jeg her med ultimate?

• #10   17. maj 2007 Tror det var fordi jeg bestilte da det udkom og der var nok ikke flere home premium... ellers så tog de fejl af bestillingen smiley

• #11   17. maj 2007 (link fjernet)

• #12   17. maj 2007 ultimate er den største version med alle programmer af vista.
    rimelig fremtidssikkert. . man får bare det hele med .

• #13   17. maj 2007 DU skal bare have et anti virus program så du sku sikret smiley har selv AVAST

• #14   17. maj 2007 ok ok, hvad med mine dele i computeren- det er ikke noget med at jeg pludselig ikke kan køre det med mit grafik kort eller sådan noget craP?

er rimelig computer lam, sry.. .)

• #15   17. maj 2007 Jan J - geforce 8800 gts eller lign er fremtidssikker lige pt. koster omkring 2000kr for en lille version . men det er hvad fremtidens spil kræver smiley .

Royal * - Ligesom at bruge linux . man er sikret mod virus . blev aldrig angrebet da jeg brugte forskellige slags linux .

• #16   17. maj 2007 Royal * : computeren er købt såå desværre..

folk skriver da en masse med at det er for tidligt at købe det?!

• #17   17. maj 2007 Royal * - så kan man lige så godt have pc. man skal bare lade være med åbne ukendt mail, downloade ukendte filer. og have et velfungerende virus program ? .

• #18   17. maj 2007 1 ASUS P5B AiLifestyle Series

1 Core 2 Duo E6420 2.13 GHz

1 Corsair XMS2 2 x 1 GB

1 Antec Performance One P180B .

1 Antec Phantom 500 PEC

1 ASUS EAX1650 SILENT/HTD

2x 500GB sata HD

1 pioneer dvd brænder
    ----------------------------------
    det jeg fik bestilt..

• #19   17. maj 2007 du skuffer mig enormt med købe ASUS EAX1650 SILENT/HTD ^^ . hvis man har INTEL, så skal man FANDME også have et ordenligt Geforce smiley hehe

det GFX køre stadig med 256 MB DDR II SDRA :S . . . de nye gfx er fremme i GDDR3 ;D

(link fjernet) dette fx. fremtids sikkert . indtil nogle mdr. hvor der kommer nyt. sådan er det altid.

• #20   17. maj 2007 tror det er fint til mig, hehe- alt kan laves større og vildere jo, ikk´... men hvad siger i drenge?

blir det ultimate versionen så?

• #21   17. maj 2007 Royal * - nej kan man ikke 100% . men man kan gøre muligheden for det mindre. fx, jeg har ikke haft skadelige virusser endnu . i de 10 år jeg har haft computer. har kun haft nogle små worms og lign som blev blockked af virus program.

• #22   17. maj 2007 det må jeg jo prøve så..

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.559
    #23   17. maj 2007 hvis jeg var dig så ville jeg købe XP, og så vente med at købe vista indtil der kommer en service pack..

• #25   17. maj 2007 mads, det er hvis lidt frås med moneter dont yaa think?

rikke, i try..

• #26   17. maj 2007 nøj hvor fatter folk lidt i den her tråd

• #27   17. maj 2007 Må give royal ret.. apple holder hele vejen..

Glæder mig sku til leopard

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 748
    #28   17. maj 2007 Jan J >> køb en Vista 32 bit ... enten Home Premium eller Ultimate ...

Der er for mange ting der ikke er kompatible med 64 bit endnu, så du er bedst tjent med den 32 bit version ...

XP er gammel og usikker, du kan også sætte din vista op så du næsten ikke mærker det er en vista... og slå alt gøjl fra.

Så jeg vil sige vista

.......

Kptrsn . >> Intel har også 64 bit cpu'er ...

Royal * >> nu kører Mac jo på Intel CPU'er idag, derfor er der også vira der kan skade dem, idet der er nogle der er udviklet til PC'er der kan skade rigtig meget på sådan en også. Jeg har også set en gammel iMac med virus, den skulle have skiftet en hel del da det var boot-sectoren, og bios var skadet.

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

#29   17. maj 2007 Jan J jo sikkert? men så vent med at købe pc'en..

på den anden side, så kan du "spare" penge.. windåse vista er så nemt at hacke (for dem der har forstand på det) hvis du har netbank nøgler osv. så er du ivertifaller sikker på ikke at miste de penge [:

• #30   17. maj 2007 Mads DJ [ : - hvad det for noget fis og skrive? Vista er mere sikkert end XP...

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
    #31   17. maj 2007 Er også på Apple holdet. Dejligt ikke at skulle bekymre sig om hvilket styresystem man skal have, hvilket virusprogram og om computeren nu starter. Før det gør den hver gang på 30 sek :o)
    Desuden kan man på de nye mac's køre både OSX og vindåse. Men holder mig til xp på den partion.
    Vista er det nye millenium...

• #32   17. maj 2007
    Griner, når man først er ved Apple forlader man det ikke igen;)

Med mindre man ikke kan finde ud af det, også ved vi jo godt hvor problemer ligger smiley

• #33   17. maj 2007 problemet (Staveplade?:-)

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

#34   17. maj 2007 Detektiv S ja på nogle punkter! men på andre er der MEGA sotre sikkerheds fejl.. f.eks hvis du har mirc og headsæt/højtalere sat til så kan hackere, få adgang til din pc uden de store problemer...

• #35   18. maj 2007 Ja har dem siddende som genveje på min mus.. hold kæft man kan skifte nogle vinduer så;)

• #36   18. maj 2007 Syro S :hvad hardware? forstår ikke lige, hvis jeg bestiller OEM dansk version. (hvad end det så står for ?)

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

#37   18. maj 2007 forskellen på oem og den anden er..

at oem kun kan bruges en gang!

den anden kan bruges til flere hvis det aftales med ms, f.eks nyttig for et firma..

• #38   18. maj 2007 OEM betyder at den kun kan bruges på ét bundkort.. har du aktiveret den må du IKKE skifte bundkort, men kun alt det andet som grafikkort og harddisk... skifter du bundkort så sælg windows med det...

standard versionen (retail) betyder at du kan installere den så tosset du vil på én pc af gangen... køber du ny pc virker den stadig

Prisen på de 2 er:
    OEM 600-1400kr
    Retail 2500 og op til en 3500kr...

I din situation vil jeg vælge OEM da du jo lige har købt pc...

• #39   18. maj 2007 desuden kan OEM osse installeres så tosset du vil på din computer, bare det er samme bundkort den er på hver gang

• #40   21. maj 2007 købte oem, og gav 1499kr for det.. var lidt en haste sag, for kunne hået det til 1200, men hva faen..

Kommentér på:
windows vista, meninger..

Annonce