{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til trådløs netværk
  • #1   1. nov 2008 hvis du allerede har en router skal du ikk have en mere.. så skal du have et access point

• #2   1. nov 2008 ellers ska du skifte routeren ud, kan du jo os

• #3   1. nov 2008 ja, det er det jeg vil, altså købe den router der, også skifte den ud, så jeg kan gå trådløs herhjemme, men kan man godt bare skifte den ud på den der eller hvad?

• #4   1. nov 2008 ja

• #5   1. nov 2008 okay, men jeg har jo cybercity, så det burde også virke på den?

• #6   1. nov 2008 nej intet ved cybercity virker

• #7   1. nov 2008 er du sikker ?

• #8   1. nov 2008 Du skal være sikker på at den du har fra cybercity ikke er med indbygget modem, for så kan du ikke bare skifte den ud med en alm router..

Men hvorfor ikke blot købe et acesspoint istedet..?

• #9   1. nov 2008 hm, hvor kan jeg det? og hvordan virker det?

• #10   1. nov 2008 Så køber du bare et acesspoint istedet for en router.. Den sætter du bare direkte til en LAN-port på din nuværende router og så har du trådløs..

Man kan faktisk sige at den lavet en kablet-port om til trådløst..

• #11   1. nov 2008 okay, hvor kan jeg købe sådan noget henne?

• Nielsen _
    Nielsen _ Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 45
    #12   1. nov 2008 C. C
    Eller køb en trådløs router og sæt den til WAN ::)

• #13   1. nov 2008 Samme sted som routere.. Det er bare en anden vare..

Nielsen > Ja, det kan du gøre, men der kan opstå problemer med kommunikations mellem de pc'ere der er koblet på LAN nu og dem der så kommer på trådløst da der et router imellem.. Det virker ok til at komme på nettet, men det kan kun frarådes.. Udover det kan du risikere at IP-scopet er ens på både LAN og WAN siden af den nye, hvilket resulterer i at det ikke virker..
    - Det kan man self konfigurere sig ud af, men det er ikke fair at kunne forlange det af ham, når det ikke tyder på at han er alt for ferm til den slags.. Så det må man respektere og så hjælpe man på den mest forsvarlige måde smiley

• Nielsen _
    Nielsen _ Tilmeldt:
    feb 2007

#14   1. nov 2008 C. C
    Du slår bare DHCP serveren fra i router nr 2.. og sætter routeren nr 2 til via LAN..

så får de lokale ipere fra router nr 1.

• #15   1. nov 2008 Ja, det er jeg godt klar over..
    - Tror íkke du skal begynde at lære mig på det smiley

Men hvis han ikke magter den store konfiguration er det ikke fair at få det til at lyde så let.. Når han så sidder med udstyret ved han ikke hvad han skal..!
    Det er respekt-løs ikke at tænke over at ikke alle er lige teknisk-egnede og bare kan det hele som man lige selv kan..

• #16   1. nov 2008 hehe, jeg har intet forstand på det! smiley
    - men jeg prøver og leder efter det.

• #17   1. nov 2008 (link fjernet)

er det her en access point?

• Nielsen _
    Nielsen _ Tilmeldt:
    feb 2007

#18   1. nov 2008 Du skal simpelthen bare bruge den trådløse router som access point. Dvs du slår DHCP funktionen FRA i den trådløse router. Så deler den ikke IP-adresser ud, men 'forwarder' bare den trafik den får fra CyberCity Zyxel routeren. Så står CC Zyxel routeren stadig for at få delt IP adresser ud til klienterne, hvad enten de er på kablet net, eller trådløst net.

Så skal du desuden have sat noget kryptering på det trådløse net, så ikke alle og enhver kan logge på det. PÅ den måde bliver du bedt om at skrive koden når du vil forbinde trådløst.

Som en bemærkning kan jeg sige at jeg selv kører med 'skjult SSID'. Dvs efter jeg har forbundet mig trådløst, så deaktiverer jeg routernes 'broadcast funktion' så det ikke står og sender 'her er jeg, her er jeg' Så kan andre trådløse slet ikke se nettet, men den enhed jeg har haft logget på 'ved det er der' og vil automatisk logge sig på når computeren er tændt.
    Det er lidt mere avanceret, men værd at gøre, hvis man kan få det til at virker, ellers skal du bruge en USB-dongle (bilka har et sæt i denne uge)

Så køb en billig Trådløs router og brug det trådløse kort som sidder i mange bærbare pcere

Håber det er et svar du kan bruge til noget :=)

Ellers skriv en Privat besked til mig

Kommentér på:
hjælp til trådløs netværk

Annonce