{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektriker lærling
  • #1   20. feb 2009 det undre os mig da jeg selv er igang med et porjekt på h1 og vi fik udleveret nogen opgaver vi skal gå ud fra

• #2   20. feb 2009 Med 3 motorer??? Vi skulle alle lave en portstyring og en lille installation med lidt korrespondance, krydsning osv....
    Så skal du lave noget med at nummer 2 først starter når nummer 1 kører høj hastighed, og nummer 3 kun kan køre når 1 kører lav hastighed og 2 ikke køre...
    Ellers er du jo ude i noget automatik.... Noget i den stil...

• #3   20. feb 2009 vi har fået et oplæg som vi kan bruge hvis vi vil, men vi må gerne selv finde på noget... syntes det oplæg vi fik er kedelig...

Må jeg se nogle af dem i har fået? Kan være der er en god ide..

• #4   20. feb 2009 Jeg er styring og regulering - vi lavede lys og garage port på grundforløbet

• #5   20. feb 2009 Nåh ja, det er squ da rigtig, det var squ da oss der jeg lavede det...
    Tror squ ikke rigtig jeg har nogle af mine opgaver mere, det er også ved at være en 3 år siden jeg blev udlært...
    Hvordan ser det ud med brug af induktive følere???
    Lavede en på 2.år hvor den kunne måle længden på en klods, enten kort eller lang, og alt efter længden blev den kørt af båndet enten den ene eller den anden vej...
    Noget i den stil, det er squ svært at huske.. Mener jeg lagde klodsen på, og trykkede start, og så sorterede den... Det er ikke helt så enkelt som det lyder da den skal passere flere følere undervejs... Og når den havde kørt en ud over kanten var den klar til en ny... Dvs 5 følere eller noget...

• #6   20. feb 2009 Desværre... en makanisk føler er vist det eneste jeg kan få lov til... men det er nu også mere grund ide jeg søger. En realistisk projekt.

• #7   20. feb 2009 Så lav noget med en reversibel motor der kan agere noget lift værk.
    En anden motor som stjerne/trekant der kan agere en pumpe eller lignende. Sidste motor som normal eller frekvensstyret eller måske 2 hastigheds blot hvis i har adgang til en motor med adskilte viklinger.

Ovenstående kunne være en pumpe der kunne pumpe noget op i et kar, der så bliver løftet af en lift og kører videre på et transportbånd.

• #8   20. feb 2009 God ide,
    Mange tak for budet

Kommentér på:
Elektriker lærling

Annonce