1.819 visninger
|
Oprettet:
Elektriker lærling {{forumTopicSubject}}
Jeg skal bruge en god ide til mit afsluttende projekt på H1.
jeg skal bygge en styring med 3 motorer, men jeg kan ikke rigtig få en god ide - hjælp?
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 33 Svar: 99
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 9 Svar: 770
Så skal du lave noget med at nummer 2 først starter når nummer 1 kører høj hastighed, og nummer 3 kun kan køre når 1 kører lav hastighed og 2 ikke køre...
Ellers er du jo ude i noget automatik.... Noget i den stil...
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 23 Svar: 246
Må jeg se nogle af dem i har fået? Kan være der er en god ide..
jan 2008
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 9 Svar: 770
Tror squ ikke rigtig jeg har nogle af mine opgaver mere, det er også ved at være en 3 år siden jeg blev udlært...
Hvordan ser det ud med brug af induktive følere???
Lavede en på 2.år hvor den kunne måle længden på en klods, enten kort eller lang, og alt efter længden blev den kørt af båndet enten den ene eller den anden vej...
Noget i den stil, det er squ svært at huske.. Mener jeg lagde klodsen på, og trykkede start, og så sorterede den... Det er ikke helt så enkelt som det lyder da den skal passere flere følere undervejs... Og når den havde kørt en ud over kanten var den klar til en ny... Dvs 5 følere eller noget...
jan 2008
feb 2007
Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 880
En anden motor som stjerne/trekant der kan agere en pumpe eller lignende. Sidste motor som normal eller frekvensstyret eller måske 2 hastigheds blot hvis i har adgang til en motor med adskilte viklinger.
Ovenstående kunne være en pumpe der kunne pumpe noget op i et kar, der så bliver løftet af en lift og kører videre på et transportbånd.
jan 2008
Mange tak for budet
Elektriker lærling