{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Murerlære - gider ikke mere! :'/ {{forumTopicSubject}}

Jeg har været i lære som murer siden januar sidste år, så jeg har to år tilbage endnu.
Men lysten og energien er bare helt fuldstændig forsvundet.
Tror måske det hænger sammen med jeg overhovedet ikke kan med min chef, og generelt bare det meste arbejde som jeg synes er noget lort.

Jeg er så tæt på at droppe ud, finde mig et andet arbejde og finde ud af hvad jeg egentlig vil være.
Jeg "spilder" så bare 1½ år. Men man kan jo så også sige jeg fandt ud af det ikke var murer jeg ville være.

Jeg kunne godt bruge lidt råd, og høre hvad i synes jeg skulle gøre.

På forhånd mange tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Murerlære - gider ikke mere! :'/
  • #1   18. jun 2007 er du ikke medlem af en fagforening??

• #2   18. jun 2007 hvis du er 100% sikker på at du ikke vil være murer når alt kommer til alt,så drop ud,hvad skal du så bruge uddannelsen på?

• #3   18. jun 2007 Oven i det, har jeg også en lille "drøm" om at flytte til København, har altid være vild med København.
    Men én ting er at være der nogle uger af gangen, noget andet er selvfølgelig nok at bo der, men jeg ville selvfølgelig få en mulighed for at finde mig et job derover og prøve at bo der.

Nok også det der presser lidt på.

• #4   18. jun 2007
    Morten M du nød til at bide i det syge æble og få din lære til overstået... jeg kan selv husker hvor fuckt det var under min elev tid.. sikke nogen fuckhoveder der viser på forskellige arbejdspladser... det lyder jo somom du gerne vil være mure bare med en anden chef... har du ikke mulighed for at skifte læreplads ?

• #5   18. jun 2007 Merete S > Nej, jeg har altid tænkt jeg nok ikke fik brug for det, og ville spare de penge.

* Agent 1 * > Ja, du har ret. Men så havde jeg jo i hvertfald en uddannelse.

• #6   18. jun 2007 andrea P > Det ved jeg ikke, har bare slet ikke lyst til at finde ud af det. Heh

• #7   18. jun 2007
    Morten M har du ikke en lære på din skole som du kan snakke med... synes det synd hvis du dropper ud pga en dum chef

• #8   18. jun 2007 Jeg synes du skal fortsætte med din uddannelse... også måske se om du ikk kan "flytte" din uddannelse med over til et andet murerfirma - sådan du bare fortsætter der... jeg droppede selv ud af min uddannelse og den dag i dag er jeg mega træt af at jeg ikke gjorde den færdig...

• #9   18. jun 2007 andrea P > Det ville også være noget pis hvis det kun var pga min chef, men det er bla. ham. Det er også bare meget af arbejdet som jeg ikke gider.

• #10   18. jun 2007 det er rigtigt,men hvad vil du bruge den til hvis du ikk gider være murer i sidste ende...
    er uddannet social og sundhedshjælper,men kommer aldrig til at bruge min uddannelse da jeg bare ikk gider rende og tørre gamle folk i numsen,så har fortrudt at jeg startede.. det har været spild af tid for mit vedkommende.. skal til at starte på en ny uddannelse nu her.. MEN som sagt du skal være 100% sikker på at du ikk gider,måske er du bare træt lige nu og har en dum periode?

• #11   18. jun 2007 Morten M så må du tage dig sammen.. tag dig selv i nakken og sig til dig selv det problem skal løses det nemmeste er at droppe ud.... alle job bliver dumme på et tidspunkt, og det lige meget hvilket job du er i så vil du løbe ind i samme problem igen... og lad vær med at lade en dum chef bestemme om du skal være mure

• #12   18. jun 2007 * Agent 1 * > Ja, det er rigtigt nok. Men jeg føler bare også nu jeg er helt sikker. Min mor bliver bare ved og ved med at sige hun synes det er en dum ide og sådan. Jeg føler mig bare så sikker.

• #13   18. jun 2007 Morten M okay men synes du skal tænke dig meget godt om inden du dropper ud. ved du hvad du så vil være ?

• #14   18. jun 2007 andrea P > Mange tak for hjælpen i hvertfald.
    Nej, ikke rigtigt. Kunne godt tænke mig noget salgs-noget. Eller pædagog, selvom lønnen ikke er så god, tror jeg det kunne være et fint job.
    Men må indrømme jeg står lidt på bar bund

• #15   18. jun 2007 Morten M jeg synes så du skal forsætte som mure til du ved hvad du skal igang med...

men sikker på pædagog er en god idé ??? så skal du sikkert finde dig i rygter om du ser forkert på de små piger og alt det pis

• #16   18. jun 2007 andrea P > Sådan nogle rygter findes da ikke i det virkelig liv, er det ikke bare noget folk render og siger?

Findes der ikke rigtig nogle mandlige pædagoger mere eller hvad? Hehe

• #17   18. jun 2007 Morten M det gør det så lige kender en som faktisk kom ind og sidder og han var altså Uskyldig men han skulle da lige glo 14 dage, også var der ingen beviser det var bare nogen tossede mødre

• #18   18. jun 2007 men morten til gengæld er der så mange andre steder hvor man sagtens kan være mandelig pædagog uden at der blir sat rygter i gang

• #19   18. jun 2007 andrea P > for dårligt! For at passe sit arbejde. Men jeg gad seriøst godt pædagog, kan godt li børn, og ja, tror jobbet i sig selv ville være noget for mig. Har bare hørt det næsten er umuligt at komme ind på sådan en skole hvor man kan blive det :'/

• #20   18. jun 2007 Morten M ja det er mega dårligt... det er rigtig svært at komme ind på skolen, men der noget som hedder grundforløb el sådan det kan du prøve at søge mener det foregår på de store sosu skoler, jeg søgte 3 gange de ville ikke have mig så fandt jeg på noget andet

• #21   18. jun 2007 andrea P > Ja, har en veninde som var så heldig at komme ind på det, og hun er glad for det idag. hehe

Bærbar/Gucci Keychain købes * > Ja, har tænkt på det smiley

• #22   18. jun 2007 Morten M jeg kender os en der kom ind... men kender så os mange der har prøvet at komme ind.. ved faktisk ikke hvorfor der er så svært

• #23   18. jun 2007 andrea P > Næ, pisse irriterende. Hehe.
    Men mange tak for råddende og hjælpen smiley

• #24   18. jun 2007 uhh kan også huske min elev tid, jeg var også ved at hoppe fra MANGE gange, jeg er uddannet slagter .. min chef var også en nar og jeg kom til ALT lorte arbejdet. Men jeg fik gjort det færdig og den dag idag er jeg stadig det samme sted, efter jeg blev færdig hørte min chef til om jeg ikke ville blive, og han er blevet en kanon chef. Tror bare det er sådan at være elev, men er altså sidst i fødekæden

• #25   18. jun 2007 Min kæreste gad heller ikke automekaniker mere da han havde 1½ år tilbage i lære. Han tog den færdig alligevel og endte med at arbejde som mekaniker 2 år efter også.

Gør han ikke mere nu og kommer sandsynligvis ikke til det igen. Men han har ikke fortrudt. Det nye arbejde (skiltemontør) gav ham fra start mere i løn, end de ufaglærte fik (selvom de to erhverv ikke har noget med hinanden at gøre, stod han bare til en højere løn, fordi han havde en udd.).

Og den anden god ting er at han nu selv kan lave sin bil smiley Og stadig få lidt billigere reservedele mv.

Men uanset om du dropper ud eller ej skal du aldrig tænke på at du har spildt det 1½ år. For det har du ikke! Du har fået nogen ting med i rygsækken og udviklet dig selv på nogen nye punkter.

Det er helt op til dig selv at finde ud af om du lige vil bide i æblet og blive færdig eller du bare vil væk fra det nu. Men overvej det fra alle sider inden du bestemmer dig.

En ting er i hvert fald sikkert! Man skal kunne vågne op hver morgen når man har et arbejde og ikke tænke "åh nej jeg gider bare ikke!", men tværtimod være glad over endnu en dag (der kan self være mandagene ind i mellem smiley ). Men kan man lide hvad man laver generelt, har man det bedst med sig selv. Der er alt for mange derude der står op hver morgen til noget de egentlig ikke har lyst til, men fordi de føler sig tvunget til det eller fordi de ikke tør tage skridtet og prøve at finde noget andet.

Brænder du lige nu for at blive pædagog er det, det du skal! Men det kan også være du finder ud af at det ikke var dig efter et år. Og alligevel er det ikke spildt for så er du blevet den erfaring klogere..

• #26   18. jun 2007 Hehe så fik du lige en roman..

Ja simon du har ret. Mange ting ændrer sig helt enormt når man ikke er lærlingen mere. Men tilgengæld er der også en del arbejdspladser hvor man stadig vil blive betragtet som lærlingen de første par år efter man er færdig.. Eller måske er det bare fordi folk føler det selv..

Men du var heldig og tillykke med at din beslutning var den rigtige smiley

• #27   18. jun 2007 Tanja P > Mange tak for det, og du har nok helt ret. Det er jo ikke rigtigt spildt.
    Men det kan man godt føle lidt smiley

• #28   18. jun 2007 De gange jeg blev rigtig træt af det, tog jeg normalt ferie en uge eller 14 dage, og så var det lidt bedre at komme tilbage igen. Men igen det sucks at være lærling men det er super dejligt at blive færdig og have sig en uddannelse. jeg har været uddannet lidt over et år nu og som det ser ud lige nu har jeg ikke planer om at lave andet, eller flytte arbejds plads. Så jeg er utrolig glad for at jeg ikke hoppede fra den gang .. Men jeg kan ikke snakke for dig, kun for mig selv ..

• #29   18. jun 2007 Simon K > Ja, men er glad for du giver din mening smiley Det jeg gerne ville med det jo, så tak for det.

• #30   18. jun 2007 Morten snak med din skole om ikke du kan skrifte evelplads...Man er jo ikke tvunget til at blive det samme sted og nærmest gå psykisk ned pga en latterlig boss...
    Der er mangel på elever - du kan vælge og vrage.Find en ny elevpplads og gør din udannelse færdig - så har du den og falde tilbage på når du er færdig med at jagte din drøm....

• #31   18. jun 2007 Jeg gider ikke lige til at læse alt hvad der er skrevet herinde, så bare sig til hvis det er sagt.

Men når du har været i lære som i dit tilfælde, under bygge og anlæg, kan du få en del marit hvis du vælger under det fag igen, fx. tømre, så det hele er ikke spilt, hvis bare du vælger under samme indgang på teknisk.

Jeg har selv gjort det, og kender derfor lidt til det.

• K.W. !
    K.W. ! Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #32   18. jun 2007 Jeg orker ikke at læse hele tråden, men vil gøre det kort.

Livet er for kort til at bruge tiden på noget du ikke har lyst til smiley

Jeg droppede fra 4 uddannelser før jeg fandt ud af hvad jeg ville, og nu laver jeg præcis hvad jeg har lyst til.

• #33   18. jun 2007 min bror er udlært automekaniker, og var rigtig træt af det, da han var i lære, men da han var udlært blev han da der i 8 år, og så fandt han noget andet, men han snakker da stadig om at vende tilbage som automekaniker

• #34   18. jun 2007 Søg ind som social og sundhedshjælper... Eller bondemand....

• #35   19. jun 2007 brug dine ferier på noget erhvervspraktik som noget du tror du ellers vil være ? ;D

• jonas l
    jonas l Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #36   22. feb 2009 Hey morten... jeg er selv i samme situation som dig . . har haft det på samme måde i riiigtig lang tid.. men bed sku tænderne sammen og knoklede videre.. nu mangler jeg kun 1 måned og ser frem til det...

ved godt at du synes det surt.. du er over halvvejs.. og se på det på den måde at hvis du dropper ud nu.. så har du bare spildt 2 år af dit liv .. for i fremtiden , når du skal søge job (også i andre fag) så kigger de på din alder og hva du evt har gået og lavet.. og hvis du har taget en uddannelse så tælder det mega meget.. fordi de kan se at du ikke bare dropper et "projekt" , men at du godt kan.. så op med hovedet smiley hehe

• #37   16. jan 2013 Hvad endte du så med at blive... smiley ??

Kommentér på:
Murerlære - gider ikke mere! :'/

Annonce