{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

Butiksarbejde - løn i påsken? {{forumTopicSubject}}

Arbejder fuldtid i butik, og har lige fået at vide, at jeg som timelønnet fuldtidsmedarbejder ikke er berettiget løn på helligdagene her i påsken hvor vi har lukket og hvor jeg skulle have arbejdet, hvilket jeg simpelthen ikke kan tro på. Der er fire månedslønnede fuldtidsarbejdere og det er chefen, sous-chefen og to andre ledere, og de får løn, fordi de er månedslønnet og ikke timelønnet... FUSK?
Skriv hvis du ved noget, og kom eventuelt med bevis af en art, tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Butiksarbejde - løn i påsken?
  • thomas h
    thomas h Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 18
    #1   7. apr 2009 eller ring til din fagforening og få dem til at ordne det hele.

• #2   7. apr 2009 vi er en del det går ud over, og tror heller ikke de andre er medlem af en fagforening.. ved godt det er dumt, men må bare skælde dem ud dernede eller skride og finde noget bedre arb med mere attraktiv løn smiley

• #3   7. apr 2009 betaler ikke til nogen fagforening.. desværre smiley

• #4   7. apr 2009 Jeg er også timelønnet. Når du er timelønnet får du kun løn for den tid du arbejder. dvs. hvis du ikke skal på arbejde i påsken, får du ingen løn. Så simpelt

• thomas h
    thomas h Tilmeldt:
    jun 2008

#5   7. apr 2009 ja men jonas du heller ikke 18.. ungarbejdere får ikke hellidags penge eftersom i ikke har nok timer til at optjene det, du skal 110% sikker have din betaling for de hellidage

• #6   7. apr 2009 Når butikken holder lukket på helligdage, følger det af Landsoverenskomsten for butik mellem Dansk Erhverv Arbejdsgiver og HK/Handel, at medarbejderen skal have reduceret sin arbejdstid, svarende til de timer, der skulle være arbejdet den pågældende dag. Falder helligdagene på den fuldtidsansatte medarbejders fridag, skal den fuldtidsansatte have en erstatningsfridag, mens den deltidsansatte ikke har krav på en erstatningsfridag.

<--- Taget inde fra Dansk Erhverv... Jeg forstår det ikke helt.. nogen der gør?

• #7   7. apr 2009 thomas H:
    Jeg er ungarbejder, og jeg får helligdags penge?

• thomas h
    thomas h Tilmeldt:
    jun 2008

#8   7. apr 2009 frederik, er det så et sted som du skal være lærling senere eller noget? for ellers er det vist ikke normalt at få

• #9   7. apr 2009 Nej, jeg skal ikke være lærling eller noget som helst.
    Kan godt være det bare er mig der er heldig.

• #10   7. apr 2009 timelønsansatte, får løn for de TIMER de arbejder.. længere er den ikke. .

• #11   7. apr 2009 nå ja, men når vi ikke selv vælger ikke at arbejde, og vi har en kontrakt på 37 timer, så har vi krav på det..`?

• #12   7. apr 2009 ring til hk de kan svare uanset om du er medlem eller ej.mener dog ikk du får løn da du er timelønnet istedet for fast månedsløn.

• #13   7. apr 2009 Reelt skal du selv betale dem, da du sparer noget op hver måned, der bliver sat ind på din søgne/helligdags konto i firma´et. Du skal dog ha´ været der en bestemt tid før at du kan få dem ubetalt, kan ikke huske hvor meget man selv betaler osv.

• #14   7. apr 2009 man skal selv betale sine helligdage hvis andet ikke er aftalt. osg du får nada ud at at ringe til din fegforening. men det gamle firma jeg var i fik vi helligdagsbetaling. men det også noget der var blevet aftalt med firmaet

• #15   7. apr 2009

Kommentér på:
Butiksarbejde - løn i påsken?

Annonce