{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Overvejer start af lille virksomhed {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg overvejer at starte en lille virksomhed op, ved siden af min HTX uddannelse, da jeg simpelthen er blevet træt af det arbejde jeg har nu.

Jeg vil reparere computere, både software- og hardwaremæssigt osv, altså, en lille virksomhed til reperationer af computere til rimelige penge.

JA, jeg er kun 16 år, men siden, jeg var vel omkring 8, har jeg skruet i computer da min far har en radio/tv butik. Det har også tit været sådan, at jeg har kunnet lave noget, som min far's it-mand ikke har kunnet finde ud af, hvilket faktist har været meget ofte.
Kan også lave alt mulig i programmerne og det med at fjerne virus og alt alt det.

Tror i det ville være en god indtjenings-metode? Hvis jeg da bare kan få folk til at forstå min erfaring er større end man lige tror!

Jeg vil høre om der er nogen der syns jeg skal forsøge mig med det? For det er virkelig noget jeg har gået med i tankerne. det koster mig jo ikke noget at starte op, jeg skal bare betale lidt over halvdelen af hva jeg tjener i skat og moms.

På forhånd tak, og ja det er fuldt ud seriøst!
Evt nogen der har nogen gode tips?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvejer start af lille virksomhed
  • #2   21. feb 2010 Du kan ik registrere et firma før du er 18... Men du må omsætte for op til 50.000 kr pr løbende 12 mdr.

Så det er bare med at give den en skalle ;D

• #3   21. feb 2010 undskyld men tror faktisk at market er mættet af folk der kan lave computere

• #4   21. feb 2010 Det er da bare at komme igang.

Du bliver ikke millionær på 2 dage, og jeg er ret usikker på hvor meget du kan tjene på det, men i opstartsfasen kan du jo sagtens beholde dit gamle job, og så når der kommer gang i reparationerne, kan du jo sige jobbet op, og "nøjes" med at reparere computere smiley

• #6   21. feb 2010 start en virksomhed i din fars navn som dig ansat, behold dit nuværende arbejde indtil du får efterspørgsel, - ikk så svært? :b

• #7   21. feb 2010 okay bing, nitten smiley men hva mener du med at omsætte for 50.000?

• #8   21. feb 2010 Chris !
    Dem der vurdere folk på alder, og ik evner er da nogle stupide fjolser!!!!

>>Jonas<< >>kig i mine annoncer
    Jamen du må have en omsætning pr løbende 12 mdr på max 50.000 kr. Du skal ik registrere det som firma, blot angive din fortjeneste som B indkomst.
    Så du kan godt starte noget op, bare omsætningen ender under 50k pr løbende 12 mdr (ik årligt men løbende 12 mdr)

• #9   21. feb 2010 bing: tak smiley og ved du evt hvor jeg kan finde noget information om det på nettet

• #10   21. feb 2010 det chris mener er jo nok at det er begrænset hvor mange der vil bestille ham til at lave en computer for en, når han kun er 16 år gammel, ikke fordi alderen siger noget om hvor dygtig han er, men jeg vil da til hver en tid selv finde en med mere erfarring.

• #12   21. feb 2010 men jo, start med din vennekreds osv, og lad dem fortælle det videre, så kan det jo være man har lov at være heldig, man skal jo starte sit liv et sted smiley

• #13   21. feb 2010 Steff9220 N
    Hvordan kan du bruge ordet mere erfaring i den sammenhæng? Så vælger du ligefrem os ud fra alder!!!!
    Du aner jo ik en skid om Jonas erfaring, og så er det andet virkelig noget bullshit at fyre af, men typisk dansk...

• #14   21. feb 2010 tak fordi du forsvarer mig lidt bing smiley

tjekker lige de links du smed smiley

• #15   21. feb 2010 Mr Bing . undskyld men det med omsætning på 50000kr, er ved salg af ting man har eller skaffer. Det jo ikke ved arbejde sig til det......
    Og når han nu ønsker reperarer computer osv, så skal han også kunne stille garanti til kunden for det han laver. Så hvis han ødelægger skal han kunne erstatte, dvs man skal som virksomhed have en "tabskonto" og forsikring osv.
    Og tror ik det noget man kan gøre som 16 årig.

ret mig lige hvis jeg tar helt fejl? . Men det er sådan som jeg lige forstår ved det....

• #16   21. feb 2010 også som virksomhed, så tænker jeg Momsregistering, og det kræver man er 18år smiley

• #17   21. feb 2010 det er jo som man tager det, nej intet med alder at gøre som sådan, han kan sagtens være hamrende dygtig, men derfor ville jeg da stadig finde en som er uddannet i det, og måske har siddet med det i mange år.

du aner til synladende ikke en kæft om hvad du snakker om, du tror vel ikke helt seriøst på at en 16 årig knægt kan starte eget firma op, som it tekniker, eller hvad fanden det hedder, og så tro at det ville fungere, og han vil skabe kunde kreds. alle mennesker med alm. sund fornuft ville sku da finde et sted i byen hvor de kunne få deres f.eks computer lavet.

• #18   21. feb 2010 Kent .
    Hvis du sælger service ydelser, så går det under samme kategori... Og at fixe pc´er må vel kaldes en service ydelse ;D

Hvis man ødelægger noget, så er der jo bare det mindre fortjeneste i sidste ende...
    Og hallo det er ik et mega firma!!! prøv evt selv at regn på, hvor hurtigt du når 50k på 12 løbende mdr...

• #19   21. feb 2010 Steff9220 N
    haha nej jeg aner intet... ;D Lad os bare udlægge den sådan, jeg er fjolset, men den eneste der åbenbart kan bidrage med noget positivt og informativt ;D

Og hvor meget tror du selv 50.000 kr er i omsætning? Det er jo ik mange timers arbejde ugentligt, så bare at servicere venner, familie og venners bekendte er vel nok... men det ved jeg sikkert heller ik...

Men nu du er så klog, så bidrag dog endelig med noget brugbart fremfor en mega negativ indgangsvinkel...

• #20   21. feb 2010 Mr Bing - ja okay, meeen alligevel, ville klart selv fortrække en med uddannelse og "ordenligt" firma, hvis jeg ikke selv kunne klare det. men det vil nok ku virke i vennekredsen osv. men så blir det oftest noget "sort" .

også 50000 på 12 måneder, er kun 4166kr om månedet, det jo ikke meget alligevel. så det jo nemt at nå.

• #21   21. feb 2010 den eneste jeg har fået noget seriøst ud af indtil videre af jer 2-3 stykker ovenover, er da Bing, så jeg takker og bukker smiley

I'm out

• #22   21. feb 2010 lav da bare noget sort for venner og bekendte......

• #23   21. feb 2010 jeg mener skam heller ikke noget negativt med det, men jeg vil da ikke som vildt fremmed gå hen og banke på forældrenes dør, og spørge om knægten er hjemme fordi han skal kigge på min computer, så vil jeg da hellere gå ind til den lokale.

og nej, giver dig ret i at det ikke er mange timer, men det er vel også begrænset hvor mange gange en computer skal laves på et år, så spørgsmålet lyder jo så hvor mange venner, og hvor stor hans familie er smiley

det jeg vil frem tid er, at jeg tror ikke på at det lykkes for ham.
    men hvis det er noget man brænder for skal det da prøves

• #24   21. feb 2010 Steff9220 N
    Hvor er det sjovt at læse dine indlæg...
    Lad os lave det lidt fiktivt og kalde firmaet Joans IT Service... hvor kan du se alder, erfaring eller andet? Du får at vide fra en, at den gut bare kan sit kram... Alligevel vælger du et andet sted, fordi (indsæt selv dine grunde og læs teksten igen)...

Men ja nogle ønsker bare ik succes på andres vegne, og derfor er DK os et skod land og lave forretning i... Alt for mange misundelige negative mennesker!

• #25   21. feb 2010 Mr Bing . hehe ja rigtig mange misundellige mennesker smiley .
    Sku også for ringe alle ik er født med en guldske i røven!

• #26   21. feb 2010 Kent .
    og det var en hentydning til mig eller hva?

• #27   21. feb 2010 Mr Bing - nej!, det var en fortsættelse til det med misundelse, hvor det dog mest er ment ironisk

Kommentér på:
Overvejer start af lille virksomhed

Annonce