2.115 visninger
|
Oprettet:
optagelsesprøve på STX {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til optagelsesprøve på STX, da mine lærere og min vejleder mener at jeg er ikke egnet til det.. Min gennemsnit er på 4,5.. Det for lavt, ja. Jeg har valgt bioA - matB - fysikB som studieretning.
Jeg ved jeg skal op i dansk, matematik, engelsk .. hvad så med tysk og fysik/kemi?
Er der nogen af jer, som har bestået optagelsesprøve sidste år? og var prøverne nemme? Jeg er virkelig nervøs, for jeg brænder helt vildt for at komme på STX.
sep 2007
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 144
okt 2008
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149
sep 2007
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Svar: 594
Selv de mest håbløse og uduelige mennesker jeg kender er kommet igennem den
okt 2008
Ulrik - min veninde var til optagelsesprøve på STX sidste år, men bestod ikke. Hun kom automatisk i 10.klasse i stedet for..
Håber fandeme jeg består optagelsesprøven, selvom den er nem
sep 2007
okt 2008
Matematik stinker, har selv hørt fra en at matematik skulle være sværest fag på gymnasiet...
sep 2007
sep 2007
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 114
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 12 Svar: 223
okt 2008
den skole jeg bliver indstillet på har følgende de studieretninger :
H1: Engelsk A, Spansk A, Psykologi B
H2: Engelsk A, Fransk A, Psykologi B
H3: Engelsk A, Tysk A, Psykologi B
H4: Engelsk A, 3. fremmedsprog A, (Fransk el. Spansk beg.), Tysk B (+latin C)
Naturvidenskabelige studieretninger
N1: Matematik A, Fysik B, Kemi B
N2: Matematik A, Musik B, Fysik B
N3: Biologi A, Kemi B, Matematik B
N4: Bioteknologi A, Matematik A, Fysik B
Samfundsfaglige studieretninger
S1: Samfundsfag A, Matematik B, Naturgeografi B
S2: Engelsk A, Samfundsfag B, Idræt B
S3: Matematik A, Samfundsfag B, Filosofi C
S4: Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 52 Svar: 178
Eller er dit snit på 4,5 fordi du ikke har fulgt med, og faktisk godt kan finde ud af det?
Mange vælger at droppe ud, fordi det bliver for hårdt.
En anden ting(ved godt det ikke er relevant) - hvorfor vælger du bio på A? Det ville være et langt mere smart træk af dig, at vælge matematik på A, og biologi på B. Hensigten med at vælge gymnasiet, er netop at man skal studere videre efter man er færdig. Du kan faktisk ikke rigtig bruge din studentereksamen til noget udover at skulle studere videre(jo som lærervikar, men det holder ikke i længden).
Og med matematik på B er det de færreste studier du vil kunne komme ind på.
okt 2008
det skal lige siges at jeg har en DUM fysik/kemi, samfundsfag og matematik lærer.. Han er så ligeglad og lader os bare give karakterer, som er ikke helt seriøst.
Alle eleverne i min klasse får ikke engang noget ud af ham! 10.klasse er bare et spildt år for mig, som jeg ikke fik noget ud af den.. Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag laver vi ikke en skid!! Mandag har vi bare valgfalg og samfundsfag, men ikke en skid at lave der ellers.
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 114
okt 2008
Jeg mener godt jeg kan klare gymnasiet. Men det er bare matematik og fysik, som er ikke lige mine stærke sider. Jeg vil gerne have en gymnasiale uddannelse, så jeg kan læse mig til radiograf eller sygeplejerske. Jeg er god til skriftligt, men ikke så meget mundtligt, når det angår engelsk.
okt 2008
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Svar: 1.568
Han er i dag ingeniør (kandidat) med speciale i biokemi og lige nu skriver han sin PHD på DTU...
For folk, der kender adgangskravene og det, det kræver for at læse biokemi, så kræver det sindssygt gode evner inden for matematik...
Med andre ord, folkeskolelærere aner røv om noget som helst, så den optagelsesprøve skal du bare bestå, end of discussion
okt 2008
Men fedt for din kammerat.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Svar: 594
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 32 Svar: 104
optagelsesprøve på STX