{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.115 visninger | Oprettet:

popsie .
popsie .
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 149

optagelsesprøve på STX {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til optagelsesprøve på STX, da mine lærere og min vejleder mener at jeg er ikke egnet til det.. Min gennemsnit er på 4,5.. Det for lavt, ja. Jeg har valgt bioA - matB - fysikB som studieretning.

Jeg ved jeg skal op i dansk, matematik, engelsk .. hvad så med tysk og fysik/kemi?

Er der nogen af jer, som har bestået optagelsesprøve sidste år? og var prøverne nemme? Jeg er virkelig nervøs, for jeg brænder helt vildt for at komme på STX.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  optagelsesprøve på STX
  • claus a
    claus a Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 144
    #1   20. mar 2010 jeg har ikke selv været oppe til en, men har fået at vide de er nemme. Men jeg vil gerne lige sige at man skal være lidt glad for matematik for at have det på et højere niveau end c eller også bliver de to første år for dit vedkommende altså ret træls

• popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

#2   20. mar 2010 jeg kan fortælle dig jeg tog den studieretning fordi matematik var lavest der.. jeg er ikke så meget glad for matematik i hvert fald..

• claus a
    claus a Tilmeldt:
    sep 2007

#3   20. mar 2010 hvor skal du gå henne?

• #4   20. mar 2010 Alle, med stort ALLE, kan komme igennem sådan en optagelsesprøve. Som jeg opfatter det; så findes optagelsesprøven kun for at skolerne skal virke seriøse.
    Selv de mest håbløse og uduelige mennesker jeg kender er kommet igennem den smiley At de så er droppet ud igen er en helt anden sag.

• popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

#5   20. mar 2010 Claus A - jeg skal på STX gymnasiet på Fyn..

Ulrik - min veninde var til optagelsesprøve på STX sidste år, men bestod ikke. Hun kom automatisk i 10.klasse i stedet for..
    Håber fandeme jeg består optagelsesprøven, selvom den er nem smiley Jeg frygter for matematik mundtligt og fysik... mest mine hadefag.

• claus a
    claus a Tilmeldt:
    sep 2007

#6   20. mar 2010 præcis de to fag gider jeg heller ikke som de eneste smiley

• popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

#7   20. mar 2010 Claus A - hvor går du henne??

Matematik stinker, har selv hørt fra en at matematik skulle være sværest fag på gymnasiet... smiley jeg fatter ikke ligninger, brøker og alt det der mærkelige matematik dims. :s

• claus a
    claus a Tilmeldt:
    sep 2007

#8   20. mar 2010 fjerrirtslev gymnasium, og nej jeg er heller ikke særlig god til det der

• claus a
    claus a Tilmeldt:
    sep 2007

#9   20. mar 2010 men jeg har matematik og fysik på c niveau

• #10   20. mar 2010 Hvis du har et snit på 4,5 skal du måske lige overveje om det er HTX du skal på`?

• #11   20. mar 2010 Enig med Ole. Hvis du har et snit på 4,5 og ikke fatter ligninger og brøker, skulle du måske overveje en 10. klasse først?

• popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

#12   20. mar 2010 Claus A - går du i 1. eller 2. g?

den skole jeg bliver indstillet på har følgende de studieretninger :

H1: Engelsk A, Spansk A, Psykologi B
    H2: Engelsk A, Fransk A, Psykologi B
    H3: Engelsk A, Tysk A, Psykologi B
    H4: Engelsk A, 3. fremmedsprog A, (Fransk el. Spansk beg.), Tysk B (+latin C)

Naturvidenskabelige studieretninger

N1: Matematik A, Fysik B, Kemi B
    N2: Matematik A, Musik B, Fysik B
    N3: Biologi A, Kemi B, Matematik B
    N4: Bioteknologi A, Matematik A, Fysik B

Samfundsfaglige studieretninger

S1: Samfundsfag A, Matematik B, Naturgeografi B
    S2: Engelsk A, Samfundsfag B, Idræt B
    S3: Matematik A, Samfundsfag B, Filosofi C
    S4: Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B

! Ole ! - jeg tror ikke HTX er noget for mig.. har også overvejet det, men jeg tror bare ikke lige alt for meget videnskabelige er noget for mig.

• #13   20. mar 2010 Altså der er en grund til at lærerne har sat kryds på at du er uegnet til gymnasiet. Er du sikker på, at du har de rigtige kompetencer og faglige færdigheder til at studere 3 år på gymnasiet?

Eller er dit snit på 4,5 fordi du ikke har fulgt med, og faktisk godt kan finde ud af det?

Mange vælger at droppe ud, fordi det bliver for hårdt.

En anden ting(ved godt det ikke er relevant) - hvorfor vælger du bio på A? Det ville være et langt mere smart træk af dig, at vælge matematik på A, og biologi på B. Hensigten med at vælge gymnasiet, er netop at man skal studere videre efter man er færdig. Du kan faktisk ikke rigtig bruge din studentereksamen til noget udover at skulle studere videre(jo som lærervikar, men det holder ikke i længden).

Og med matematik på B er det de færreste studier du vil kunne komme ind på.

• popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

#14   20. mar 2010 B A N G - jeg går i 10.klasse nu smiley

det skal lige siges at jeg har en DUM fysik/kemi, samfundsfag og matematik lærer.. Han er så ligeglad og lader os bare give karakterer, som er ikke helt seriøst.
    Alle eleverne i min klasse får ikke engang noget ud af ham! 10.klasse er bare et spildt år for mig, som jeg ikke fik noget ud af den.. Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag laver vi ikke en skid!! Mandag har vi bare valgfalg og samfundsfag, men ikke en skid at lave der ellers.

• #15   20. mar 2010 Hvad med HG? Det er 2 år hvor man får en god grunduddanelse til at stå i butik, som sagtens kan overbygges senere?

• popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

#16   20. mar 2010 Danni - det er fordi i 9.klasse fik jeg meget bedre karakterer end i 10.klasse. Fatter altså ikke hvorfor jeg ikke bare søgte optagelsesprøve, selvom jeg fik rødt lys af mine gamle lærerne. Jeg har altid været i skolen. Har sjældent fravær. Den skole jeg går lige nu i p.t, der er lærerne ikke engang engagerede. Men jeg får kun lært noget i engelsk synes jeg. For i dansktimerne har vi haft en vikar på hele tiden i ½ år.

Jeg mener godt jeg kan klare gymnasiet. Men det er bare matematik og fysik, som er ikke lige mine stærke sider. Jeg vil gerne have en gymnasiale uddannelse, så jeg kan læse mig til radiograf eller sygeplejerske. Jeg er god til skriftligt, men ikke så meget mundtligt, når det angår engelsk.

• popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

#17   20. mar 2010 ! OLE ! - hvis jeg ikke består optagelsesprøven på STX, tager jeg bare HG 1 år.. Men jeg gider ikke HG lige nu, STX er den jeg brænder mest for.. Føler bare at jeg vil ikke kunne føle mig hjemme på HG.. STX er lige mig, der er normale mennesker der plus man kan gå i normal tøjstil, uden at tage for meget makeup..

• #18   20. mar 2010 Jeg har en kammerat, jeg har kendt siden jeg var 2 år gammel, jeg har gået i børnehave og folkeskole med ham, og da han skulle i gymnasiet, så sagde vores matematiklærer i folkeskolen, at han ikke var stærk nok matematisk, så han måtte vælge den sproglige linie, hvis han ville på gymnasiet...

Han er i dag ingeniør (kandidat) med speciale i biokemi og lige nu skriver han sin PHD på DTU...

For folk, der kender adgangskravene og det, det kræver for at læse biokemi, så kræver det sindssygt gode evner inden for matematik...

Med andre ord, folkeskolelærere aner røv om noget som helst, så den optagelsesprøve skal du bare bestå, end of discussion smiley

• popsie .
    popsie . Tilmeldt:
    okt 2008

#19   20. mar 2010 KIM HP - jeg kan også tage sproglige linie, men engelsk er bare et problem for mig.. synes jeg i hvert fald.. jeg får 02 i engelsk i mundtligt.. smiley den laveste karakterer af alle i mit karakterblad.

Men fedt for din kammerat. smiley håber jeg kan nå at skifte studieretning.. gider bare ikke have matematik, hvis jeg er dårlig til det..

• #20   20. mar 2010 Popsie: Det kunne måske være, at en lidt mere praktisk uddannelse kunne være vejen frem smiley

• #21   22. mar 2010 Hvis naturvidenskab ikke er dig, hvorfor så vælge en ren naturvidenskablig linje?

Kommentér på:
optagelsesprøve på STX

Annonce