{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Efter gym - sabat og uni {{forumTopicSubject}}

Jeg går i 2.g nu, og er så småt begyndt at gøre mig overvejlser omkring, hvad jeg kunne tænke mig, når jeg engang er færdig og har fået huen på.

Men for dælen hvor er det svært. Jeg har været på kæmpe uddannelses-messe i dag, hvor man fik rig mulighed for at snakke med en masse mennesker omkring forskellige uddannelser. Det er selvfølgelig meget godt - men omvendt gør det mig sku egentlig bare mere forvirret. For hvor er der altså MANGE muligheder.

Jeg er lidt at en sporg-freak og går lidt og leger med tanken om at læse tysk videre. Hvad jeg vil bruge det til aner jeg ikke, men jeg ved ihvertfald at jeg brænder for det.

En sabat år bliver der nok også helt klart - men så er spørgsmålet, hvad skal man der? Umiddelbart har jeg en idé om at arbejde lidt, og ellers tage min rygsæk på ryggen og rejse ud i verden. Men man kunne også tage til udlandet og arbejde?

Hvad gjorde I efter gymnasiet? Hvordan valgte I hvad i ville og hvilke overvejelser gjorde I Jer? Hvordan brugte i Jeres sabat år?

Det kunne være spændende at høre om andres erfaringer, nu når man selv er lidt itvivl smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efter gym - sabat og uni
  • #1   20. apr 2010 Jeg har taget et sabbat år, med arbejde. Og har fortrudt det bitterligt. Det er meget svært at finde arbejde, og det er ikke særlig sjovt aldrig at vide om man har råd til måneden efter.
    Så jeg kan kun anbefale at læse videre når du nu ved hvad du vil. Hvis du ikke vidste det så var det lidt noget andet.

• #2   20. apr 2010 Jeg søger direkte ind på uni efter sommerferien i år.

Et sabbatår er for dumt lige nu synes jeg.
    Det er ufattelig svært at finde et job, så man kan ikke være sikker på noget som helst.
    Læser man på en videregående uddannelse, og er flyttet hjemmefra er man sikret 5500kr hver måned (ca. 4300kr udbetalt) hvilket så kan suplereres med et fritidsjob (hvilket ikke er nær så svært at finde, som fuldtid!)...

Så, for mit vedkommende er det MEGET klart at jeg ikke skal have et sabbatår..

• #3   20. apr 2010 Det er meget forskelligt hvad folk vælger at gøre. Selvfølgelig skal du vælge hvad du selv synes er bedst for dig. Men det er værd lige at have den økonomiske krise i baghovedet, forhåbentlig er det vendt når du er færdig med 3.G.

Jeg havde en ide om at jeg gerne ville på uni, så jeg tog et sabbatår. Ideen var jeg at ville tjene nok til at kunne have lejlighed og bil mens jeg så skulle studere, meeen når man først har indtægter fra to-tre jobs og får opbygget sig nogen knap så billige vaner så lokker SU ikke ligefrem smiley Gik tre år før jeg fik taget mig sammen og sagt stop og gik igang. Og til at jeg selv mente opsparingen var stor nok. Rejsemæssigt tog jeg lige en mdr's ferie i Australien og var en smule tid ovre ved min kusine og hendes mand i staterne, det har for mit vedkommende taget den værste form for skoletræthed der godt kan melde sig efter et års tid.
    Når jeg snakker med mine medstuderende er jeg utrolig glad for jeg ikke sidder med de samme bekymringer som dem, og at jeg er fri for SU-Lån også.
    Job ved siden af studierne kan også være en fordel, ikke kun indkomstmæssigt, men giver også en et lille pusterum. Dog ikke noget der er værd at komme bag efter på dog, men det vurdere du hurtigt efter noget tid på uni om du kan håndtere det.

Godt studiemiljø og massere af gode venner, udfordringer, druk og ballade, opgaveskrivning 24 timer i træk med din gruppe. *host* Og de kønne kloge piger er kun et plus smiley Der er noget at se frem til smiley

Good Luck!

• #4   21. apr 2010 Alle jer der tager direkte på uni vil så når i er færdige få et kæmpe SMÆK lige i fjæset fordi i ikke kan finde arbejde relevant til jeres uddannelse.. Det bliver nemlig afsat til alle jeres sidekammerater som valgte at tage et sabbat år eller mere og arbejde med studie relevant arbejde.. Det hedder praktisk erfaring sådan for lige at understrege det med fed neon pink streg.. Og det er bund seriøst. Firmaerne prioriterer praktisk erfaring og et rimeligt gennemsnit højere end rene 12 taller.

Kommentér på:
Efter gym - sabat og uni

Annonce