{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

STX eller Elektriker uddannelsen? {{forumTopicSubject}}

Hey BB

Jeg står lidt i en krise lige pt.
Jeg tog et "sabbat" år sidste, år hvor jeg prøvede forskellige ting af, bl.a HHX, Automekaniker og Elektriker.

Synes iøvrigt, at Elektriker helt sikkert kunne være en mulighed, og overvejer også at blive elektriker.
Men min mor har fortalt, mig at det er vigtigt med en studentereksamen, til at falde tilbage på osv.
Nu er jeg så startet på STX, og vi har allerede mange lektier for.
Det skal lige siges, at jeg er pænt doven, og ik har lavet lektier i 2 år i træk. (efterskole og "sabbat" år)

Her står jeg så og overvejer, om jeg skal prøve at tage mig sammen, og tage studentereksamen.
Eller skal jeg droppe 3 år af mit liv, og starte på en erhvervsuddannelse, som jeg finder meget spændende, og lærerig.

På forhånd tak for svarene.
( i skal ik være bange for, at sige direkte ting til mig, eller noget. Jeres mening er blot en mening, og ikke et valg )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STX eller Elektriker uddannelsen?
  • #1   23. aug 2011 Hvis du allerede nu, synes STX er hårdt ,så drop ud og tag en erhvervsuddannelse.

For STX bliver kun værre, 2g var mit værste år, der var jeg ved at droppe ud adskillige gange.

• #2   23. aug 2011 Hvis du efter 2 uger syntes at STX er for hårdt så skal du ikke regne med at komme igennem, men se det i øjnene uden en STX står du nok uden job om 10-20 år

• #3   23. aug 2011 der os mange lektier som elektriker men fed uddannelse og med elektriker kan du vidre uddanne dig men dumt tidspunkt og blive elektriker.

• #4   23. aug 2011 Ta' dig sammen og få taget det STX, med mindre du har en kontrakt på en elevplads som elektriker ved hånden, for de hænger ikke på træ'erne smiley

• #5   23. aug 2011 Men STX er sgu ikke hårdt, men det er uni sgu, og hvis du tager en STX skal du jo i gang med at læse din faktiske uddannelse bagefter

• #6   23. aug 2011 STX!!!!!! hvis det slemt så find ud af om du kan tage en hf istedet.. Men man skal sku have en gymnasiel !!!

• #7   23. aug 2011 David S, man starter aldrig sætninger med ordet "men". Sætninger endes med punktum.

Vil sige det samme som Karsten, det bliver ikke ligefrem nemmere.

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Svar: 14
    #8   23. aug 2011 David S. .
    så uden en STX står man uden arbejde om 10 år?
    for så kan jeg da se, jeg er dårlig stillet, for jeg er "kun" elektriker

• #9   23. aug 2011 Henrik: David snakker, røven går. Der er 10 gange flere muligheder for at få arbejde når man er faglært, og de næste par år kommer ikke til at stå i studenternes tegn. Jeg er blevet afvist mange mange gange for ikke at være faglært

• #10   23. aug 2011 jeg står skidt nu er elektriker og der intet arbejde når man er nyudlært

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 31 Svar: 213
    #11   23. aug 2011 Vil nu heller ikke helt give jer ret i det i siger.
    Er selv Blikkenslager ikke det samme nej men kender ikke ret mange Håndværkere der ikke bare er droppet ud så hurtigt som muligt og kommet igennem erhvervsuddannelsen,
    Mesteren kigger jo ikke på dine karektere han kigger jo på om du kan bruge dine hænder.

• #12   23. aug 2011 Tusind tak for svarene drenge.

tror også lige jeg snakker med en studievejleder om det.

Har lige et enkelt spørgsmål mere.
    Er det rigtigt det min mor siger, med at elektriker firmaer, foretrækker elektrikere som også har en studentereksamen?

Men jeg synes ik det er "hårdt" .. vi har bare 13 forskellige lektier for til på 5 dage. det siger vel også lidt, om hvordan resten af året, kommer til at foregå? :S

• #13   23. aug 2011 Casper J: Der er mange opslag omkring elektrikere, kig dig omkring, Jobindex eksempelvis. Skriv en god ansøgning. Aflever den uopfordret.

Ved ikke om jeg er gået galt i byen af dig Daniel, men studenter eksamen er til at falde tilbage på, ikke til at få flere muligheder indenfor erhvervsuddannelser.

• #14   23. aug 2011 Mobiler: Facepalm, er du seriøs? Hvordan tror du man kommer ind på eksempelvis politiskolen? Der er hundrede af uddannelser og jobs som kræver studentereksamen.

• #17   23. aug 2011 Det da ikke spild af tid Mobiler? Du kan jo så sidde og græde snot om 20 år, fordi du ikke har studentereksamen, og har valgt en uddannelse der kræver studentereksamen. Du har langt flere muligheder med en studentereksamen.

• #18   23. aug 2011 Og jo, du kan bruge den til at falde tilbage på, det siger vel sig selv, hvis man beslutter sig for en anden karriere vej, end man før i tiden havde tænkt på. Gætter på du ikke har en studentereksamen?

• #21   23. aug 2011 Mob: Ja, det kommer vel an på hvem du er? Grundprincipperne i hvordan opgaverne skal udføres på gymnasiet, har jo sat sig fast. Du glemmer jo heller ikke efter 5 år hvordan man fikser en defekt stikkontakt. Men når du har den, så har du bevist at du kan bestå det, du bliver jo ikke bare dummere efter 5 år.

• #22   23. aug 2011 Esben K
    Prøv at hør her proletar, vi ved, (eller jeg ved du ved vist ikke så meget) hvor svært det er at få en læreplads og hvis du gør og bliver færdig uddannet.
    Hvad sker der så? Så går der et par år og så kommer en polak og tager dit job fordi han kun skal have den halve løn.

Mobiler !
    "jeg skriver at man IKKE kan bruge en studenter eksamen til noget som helst andet end at læse videre på.... man kan ikke falde tilbage på den....."
    En studenter eksamen stiller dig bedre i enhver job situation.
    Så siger du nok noget i retning med: "ja men mester ser kun på om jeg kan bruge mine hænder"
    BS en studenter eksamen stiller bare en så meget bedre, specielt hvis man senere i livet gerne vil skifte karriere

• #23   23. aug 2011 Bare sjovt at jeg kender 2 der i løbet af det sidste år har mistet deres job til udlændinge og sjovt nok arbejdede de i Jylland

• #25   23. aug 2011 Mobiler: Historien ændre sig ikke.

Det med polakkerne, det er noget vås. Der er så få polakker, og dem der er, de skærer juletræer omkring juletid.

• #26   23. aug 2011 Når du læser på gym, der sker jo ikke ændringer i samfundet, eller historien etc. De ting du lærer på gym, ændre sig jo ikke. Så jeg ville have nemmere ved efter 5 år at sætte mig ind i tingene igen, end en der ikke har studentereksamen

• #27   23. aug 2011 Hvis du er træt af STX efter to uger, så skift med det samme. Det er helt sikkert at du ikke kommer igennem alle tre år, hvis du synes det er hårdt nu.
    Jeg har en ven som gik i gang med HHX for 3 år siden. Han bestod første år, men 2. år dumpede ham. Han valgte at gå året om, men tog det ikke mere seriøst end året før og til eksamen i sommers dumpende han igen. Derfor har han spildt tre år af hans liv, for man kan kun gå et år om én gang!

Forlad STX og gør det DU har lyst til og ikke det din mor eller far mener/synes!

• #28   24. aug 2011 Tag STX eller vær en arbejderklasse bums

Haha

• #29   24. aug 2011 Wauw Marcus, flot. Har du helt selv stavet dig igennem den sætning? Meget hjernekapacitet har du sku ikke.

Kommentér på:
STX eller Elektriker uddannelsen?

Annonce