697 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Foredrag Foredrag

Hej, skal imorgen holde et foredrag, o har fået det lavet med powerpoint osv, det skal vare mellem 10 og 15 min, men når jeg øver det for mig selv vare det kun 4-5 min, hvilket jo ikke er nok.

Problemet er at jeg simpelthen ikek aner hvad jeg mere kan fortælle om det.

Skal fortælle om en bygning der hedder Burj Al Arab (Det arabiske tårn) Det er et kæmpe hotel som ligger i Dubai, på en kunstig ø.

Har indtil videre byggeår, højder, byggelængde, hvem der var arkitekt. Hvor mange materialer der er brugt. lidt om størrelser og priser på værelser. bla.

Nogle der har nogle forslag til hvad jeg ellers kan forælle om og gå lidt i dybden med, og evt kender nogle super sider.

Har brugt google, men de fleste der kommer frem er sider hvor man kan bestille rejser dertil.

Wiki er også brugt, men begænset hvad der står derinde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foredrag
  • #1   11. okt 2011 Hvem har fået det bygget?
    Hvad bliver det brugt til?
    Hvem bor der? (nogle kendte navne måske)
    Noget historie om bygningen eventuelt
    Lidt historie om området generelt.
    Naturligvis suppleret op med en masse billeder.

Da det er i Emiraterne er der sikkert en helt masse deltajer som har kostet millioner at lave, fordi de elsker den slags ekstravagante ting. Så fokuser eventuelt på nogle af disse

• #2   11. okt 2011 Super fine forslag.

Ang omsætning og besøgstal står der intet om dette, desværre

Der er selvfølgelig mange ting som er lavet helt specielt. bla guldbelagte vægge osv, men synes det er svært at fortælle ret meget om dette

• #3   11. okt 2011 Hvor har du fundet at der er 35000 ansatte?

• #4   11. okt 2011 Må indrømme at jeg ikke kan finde de nogle steder

• peter t
    peter t Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   11. okt 2011 http://www.youtube.com/watch?v=1bOd_v7Ukgw&feature=related

God video.. fra discovery channel

Her er hvad jeg fik fat i:

Bygningen er placeret på en kunstig ø placeret 275 m ude i vandet.

Bygningen er tænkt som et ikon for det moderne dubai, og tænkt at sætte dubai på verdenskortet.

Når man bygger så højt og så tungt, skal der funderes meget kraftigt.

230 betonpæle i en dybde på 45 meter under havoverflade, med en diameter på 180 cm.

JA, det lyder helt vildt - men det er det de siger!!! Og du kan nok tænke at er der ikke de her dybe søjlefundamenter til at holde igen på bygningen, så vælter den bare når der kommer et stærkt vindpust.

(I danmark pælefunderer man normalt fra 6m til 36m ned i undergrunden, ved typisk i store byggeprojekter, eller steder med dårlig undergrund, med søjler i en diameter på 20x20 eller 45x45cm)

Inspirationen til bygningen er moderne race sejlbåde og arabiske dhos både, ligeledes har dubai rødder i søhandel og derfor oplagt at placere bygningen i i vand.

For at undgå korrisosion af bygningen er øens overflade lavet med kubiske huller der optager bølgerne, så det ikke plasker op og korriderer bygningen. (Se videoen)

Til den vertikale form har man brugt en tefloncoated glasfiber, istedet for glas. Glas sender meget varme ind i bygningen, det gør dette materiale ikke og på den måde har man indtænkt store besparelser på energi. Energi der skulle bruges til at køle bygningen ned.

Det var det jeg fik fat i .-... håber du kan bruge lidt af det smiley spændende projekt.

Kommentér på:
Foredrag

Annonce