Kan man søge imens? Kan man søge imens?
Hej alle sammen.
Jeg vil gerne starte med at sige at, ja jeg er godt klar over at jeg skal snakke med en vejleder istedet for jer, men de er ikke til at komme i kontakt med, og har brug for et svar nu og her.
Jeg står pt uden en læreplads som tømrer, har lige mistet den pga. at mesteren hellere ville have en svend... ( = at han skulle bruge billig arbejdskraft i et par måneder)
Jeg er lige begyndt på SKP på min skole, som er lønnet skolepraktik. Det er ikke ligefrem det bedste.. Lærerene er ikke engang uddannet! De kalder sig sig for SELVUDLÆRTE instruktører.. Meget useriøst.
Mit spørgsmål er:
Kan jeg vælge at stoppe på skolen, starte i et fuldtidsjob og så søge en læreplads ved siden af? Kan jeg det?
Jeg tænker med hensyn til at man "skal" være knyttet til en skole, for at få en læreplads?
Er lidt forvirret og vil gerne høre hvad folk har at sige, har snakket med en del kammerater samt familie idag, og det går begge veje.
Håber at nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.
Mvh Oliver.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 120
men havde du kontrakt hos din gamle mester eller hvad??
hvis ja så skal han hjælpe med at finde en plads til dig, man kan ikke bare sådan fyrer en lærling.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
(link fjernet)
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 12 Svar: 1.398
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 12 Svar: 1.398
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 22 Svar: 61
Kan sagtens se hvad du mener, men jeg lære knap nok noget nede på skolen. Vi bliver sat til opgaver som vi skal bruge en hel dag på, og så er vi måske færdige efter 3 timer. Derefter har han ikke andet til os.
Det er frustrerende at gå dernede, jeg vil hellere have at min uddannelse kommer på "pause" istedet for at gå dernede, og lære ingenting.
Som skrevet før, så hænger lærepladserne ikke ligefrem på træerne og der kan dermed godt gå lang tid før jeg for en. Hvis jeg går i længere tid på skole i SKP, så når jeg er udlært så mangler jeg jo et hav af erfaring, fordi de netop ikke har taget os seriøst på skolen.
Mvh Oliver.
mar 2007
men har du et fuldtidsarbejde på hånden?? det hænger heller ikke på træerne. samt jeg kan ikke huske hvor lang tid man kan gå med færdigt grundforløb, uden at ha været tilmeldt hovedforløb, med en kontrakt i hånden...
nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor langt du er med din uddannelse??
men havde du kontrakt hos din gamle mester??
aug 2010
Er kun på første hovedforløb.
Ja jeg havde fuld kontrakt med mester, men han sagde mig op 1 uge før at prøvetiden løb ud.. Så der er ikke så meget at stille op, har snakket med min fagforening.
Har snakket med min fagforening ang det her spørgsmål jeg har. Og de siger at det kan man sagtens, men det er mere eller mindre en vurderingssag for skolen.
mar 2007
nå men hvis du har et job på hånden, er det op til dig hvad du vil?
aug 2010
Det er mere om jeg kan det. Ifølge papir arbejde osv.
Kan man søge imens?