{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.001 visninger | Oprettet:

En lille lækker studiecomputer! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Jeg skal starte studie om en halvanden uges tid, og i den forbindelse kunne jeg nok godt bruge en ny computer.

Den skal helst ikke veje for meget, den behøver ikke kunne ret meget andet end at åbne programmer til notater og måske nogle matematiske programmer.. Batteritiden må gerne være på en 2-3 timer og ja.. den skal være stabil og kunne holde til en lille smule, da jeg nok ikke er den bedste i verden til at passe på mine ting.

Kender i en lækker, stabil studiecomputer så send gerne links mv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille lækker studiecomputer!
  • #2   25. aug 2012 (link fjernet)

lenovo er kvalitet smiley
    men jeg ville nok vælge noget med numpad på til matematiske programmer

• #4   25. aug 2012 Asus Zenbook eller Acer Aspire S3 smiley Begge 13,3" og stort set samme indmad. Forskellen er designet.

• Nikolai R
    Nikolai R Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 187
    #5   25. aug 2012 Line : BUDGET... det betyder ALT for om folk kan hjælpe dig... vi kan linke til nok så meget men det er vigtigt du først fortæller hvad du vil ofre på en... for det nytter ikke noget med links til computere til 6.000 hvis du vil bruge 3.000 på en.

udover det så sig noget om størrelsen.... hvor skal den være? personligt er jeg ikke et sekund i tvivl om du vil blive mere glad jo større skærmen er... for jo mindre den er jo mere skal du suse rundt med musen og meget andet.... så der er mit råd : jo større jo bedre!

nu er du jo pige... hvad med design? er det lige meget om den er sort... eller skal den være lidt moderne i det?

• #6   25. aug 2012 Nikolai, hvis du læste hvad hun skrev, ville du finde svar på to af dine spørgsmål smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #7   25. aug 2012 Macbook Air = Perfekte studiebærbar.

- Nem at skrive på
    - 100% Lydløs
    - Lang batteritid
    - Vejer intet
    Osv.

• #10   25. aug 2012 gas* Det er jo vanvittigt overkill, til at tage notater og måske køre nogle matematik programmer!

• Nikolai R
    Nikolai R Tilmeldt:
    aug 2012

#11   25. aug 2012 Adrenaline : kan du ikke lige fortælle mig hvor svarene til 2 ud af 3 af mine spørgsmål er... for har læst det igennem 3 gange nu og kan ikke se det!

• #13   25. aug 2012 Snildt smiley
    Du spørger til størrelsen. Hun skriver at den skal være lille. Så at du pusher en stor skærm, er nok ikke hvad hun søger.

Du spørger til design. Hun skriver at den skal være lækker. Så ja, den skal nok være "lidt moderne i det" som du så fint udtrykker det smiley

• #14   25. aug 2012 gas* Det er jo noget vås smiley Alt kan være overkill. Penge eller ej. Der er jo ingen grund til at bruge 10,5k på high end HW, når hun kan nøjes med at give det halve og få en bærbar, der så rigeligt opfylder hendes behov.
    Jeg havde, som dig, også valgt den store model, men det betyder så absolut ikke at jeg ville anbefale den til alle der søger en bærbar. Det handler alt sammen om krav og behov.

• Nikolai R
    Nikolai R Tilmeldt:
    aug 2012

#16   25. aug 2012 når hun skriver lille... så kan hun da nemt mene : en lille smart computer uden at hun tænker i skærm størrelsen... så nej det har hun ikke svaret på!

ang. design... hun siger lækker? jamen hvad er lækker? er det en rød ferrari computer eller en hvid macbook osv....?

så nej hun har ikke svaret på noget af det... og sidst men ikke mindst... uden budget kan man alligevel ikke hjælpe hende...

• #17   25. aug 2012 gas* Det kan sagtens diskuteres uden at hun har nævnt et budget. Hun har beskrevet, hvad den skal bruges til, så jeg ser ingen grund til at foreslå en der kan langt mere end det!

Nikolai, forklar lige hvordan en bærbar kan være lille og samtidig have en stor skærm. Du ved godt, at "lille" er det modsatte af "stor", ikke? smiley

Og dit sidst, men ikke mindst, er ikke relevant, da jeg kun sagde at hun besvarede to af dine spørgsmål - ikke alle tre smiley

• Nikolai R
    Nikolai R Tilmeldt:
    aug 2012

#19   25. aug 2012 adrenaline : en lille bærbar kan være en der er lavet i slim design i modsætning til en der er stor i det...

nogen vil mene at en c1 er lille i forhold til en mondeo og andre vil sige at en mondeo er lille i forhold til en hummer....!

så NEJ hun har ikke sagt noget brugbart omkring størrelsen!

og igen... uden budget kommer man ingen steder!

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #20   25. aug 2012 gas *
    Hun nævnte jo bare til notater og matematikprogrammer, der vil jeg mene at Macbook Air slår alle andre. Af personlig erfaring.
    ^Der er sikkert andre som kan det samme, til det halve?

Men synes bare at den er så lækker til at skrive på og til at lave matematik på i programmer som TI Nspire Cas og sådan.

Vi er 100% enig i, at den nok ikke er den bedste til meget tunge og specielle programmer.

Men altså når jeg sidder i en klasse, så kan jeg på ingen måder høre min computer, men kan tydeligt høre alle de andres (Hvis der er stille). Min erfaring med strøm, der holder min Air stortset en hel dag. Kommer an på, hvilke fag jeg har, selvfølgelig.
    Det kan godt være at der findes tilsvarende almindelige pc'er eller hvad man siger, så det kan godt være at jeg bare gik i en klasse med mine medstuderende som havde nogle gamle skrot pc'er. :P. Selvfølgelig er en Macbook Pro lidt kraftigere. Men til studie, hvor det kun er til at skrive noter og til lidt programmer. Så er Air'en alt rigeligt. Jeg er hvert fald 100% glad for min. Den er 100% pålidelig. Stortset alle jeg kender med "almindelige" pc'er. De går sgu i stykker og mister batteritid og bliver ekstrem langsomme. Min virker som ny, selvom den snart er et halvt år gammel. Det samme gjorde de tidligere macbooks jeg har haft og de andre jeg har. smiley

Men igen kommer også an på, hvad man er til. Jeg synes f.eks. det er fedt at min bærbar automatisk synkronisere med mine andre enheder osv trådløst. + At jeg synes at styresystemet er så meget federe. Men ja, kommer an på så meget, budget, hvad skal den kunne? Osv.

• #21   25. aug 2012
    Uha sikke mange svar - tak for dem allesammen!

Jamen altså jeg ville ikke have noget imod en 15" - det er jo selvfølgelig ikke en helt "lille computer", som jeg jo nok lidt sjusket har fået skrevet. Jeg har tidligere haft en Lenovo som jeg har været rigtig glad for, men efter 5 års tro tjeneste må jeg nok erkende at den er ved at være færdig.

Design er som sådan ikke vigtigt for mig, bare lortet virker når jeg trykker på knapperne smiley Budget: Tjae omkring 3000 ville være klasse, men hvis den kommer lidt over det så går det nok smiley

Igen - tusind tak for jeres svar!

• Nikolai R
    Nikolai R Tilmeldt:
    aug 2012

#23   25. aug 2012 line G : godt så... så skal nørderne nok kunne rykke nu:)

Adrenaline : IN YOUR FUCKING FACE!!!!!!!!!!!!!!!! HA HA HA HA HA HA... EJ..... JOW... HA HA HA HA HA!!!

• #24   26. aug 2012 Nikolai, nå du kan også være et lille barn herinde? smiley Men hvad er det jeg fik "i mit fjæs?"
    Bortset fra at stille ligegyldige spørgsmål er du jo ikke kommet med noget brugbart input smiley
    Men du fandt da Caps Lock. Det er vel også en bedrift.

• Nikolai R
    Nikolai R Tilmeldt:
    aug 2012

#25   26. aug 2012 HA HA kloge åge! du er rigtigt pigesur nu:)

Kommentér på:
En lille lækker studiecomputer!

Annonce