716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Det der med at blive selvstændig? Det der med at blive selvstændig?

Ja, går med en lille drøm i maven om at blive selvstændig om 2-4 år (når jeg er færdig med handelsskolen) smiley
Har nogle forskellige ideer i samme boldgade - dig vil jeg ikke mere ind på det her..

Hvad skal man tage op til overvejelse?
Hvad er for og imod?
Hvad skal man huske når man starter?

Vil gerne høre fra andre med erfaring smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med at blive selvstændig?
  • #1   15. nov 2012 Selvstændig med hvad?

• #2   15. nov 2012 Hvad forretning/virksomhed vil du drive..?

• #3   15. nov 2012 Noget indenfor personlig pleje smiley

• #5   15. nov 2012 Ved det kræver hårdt arbejde og ikke 8 timers arbejde. Den gamle har været selvstændig i 30 år. Og han har knoklet røven ud af bukserne.

• Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
    #6   15. nov 2012 Hvis du mener selvstændig på "fuld tid" så ville jeg ihvertfald kraftigt overveje det inden, udover der mange om budet på det område du snakker om, og det er ret svært at gøre sig bemærket blandt massen.
    Så er der også utroligt meget administration og regler/love du skal have styr på.
    At blive selvstændig på deltid ville jeg nu hellere anbefale dig i starten, få et fuldtids job, og så lav det andet om aftenen og find ud af om du nu virkelig vil gøre det, istedet for at springe ud i noget uden at have noget at falde tilbage på.

• #7   15. nov 2012 Tak for de fine ting - har klart givet ting til eftertanke smiley

Sixes up. - det havde jeg slet ikke tænkt på, det var da en god ide! smiley

• Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 101
    #8   15. nov 2012 SKAT holder nogle kurser flere gange om måneden, som henvender sig til nystartede erhvervsdrivende. Der får du meget information om hvad du må, og ikke må når du starter din egen virksomhed op.

Her er et link til de steder de holder dem i Sønderjylland.
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=316665&iID=12386

Når du nu går på handelsskolen, så er der også en oplagt mulighed. De fleste handelsskoler deltager i noget konkurrence halløj, vedr. opstart af nye virksomheder. Jeg mener at det hedder noget i stil med "Innovation Cup", hvor man kan smage lidt på det at være selvstændig, uden at risikere for meget. Du behøver nødvendigvis ikke at bruge det produkt, du har i tankerne at bruge efter endt uddannelse, men bare find et andet "produkt" som kan være interessant at arbejde med i det projekt.

Der er flere studerende der har endt op med nogle ganske fornuftige forretninger den vej, idet du får feedback på de ting du gør, af rigtige erhvervsdrivende.

• #9   15. nov 2012 Tak, Jacob D smiley det var værd at læse mere om..

Martin B - ja, jeg ved at det er hårdt at være selvstændig smiley og ja, ved en masse om det.. Er selv vokset op i "den verden", og tager en masse kurser netop for at forbedre mig

• #10   15. nov 2012 Hvad består din virksomhed af Martin? Håber ikke at du er kørelærer.

• #11   15. nov 2012 Det er jo det, Martin smiley
    Det er også derfor at jeg først skal være færdig på HG og min hundetræner uddannelse først smiley

• #12   15. nov 2012 Tak skal du have smiley

Kommentér på:
Det der med at blive selvstændig?

Annonce