Udland efter uddannelsen? OK? Udland efter uddannelsen? OK?
Halløjsa.
Jeg blev lige lidt inspireret af at læse et andet forum indlæg.
Jeg er lige nu i gang med en lang videregående uddannelse, og overvejer om jeg vil arbejde i udlandet, når den tid engang kommer. Hvad synes i om det? Er det retfærdigt?
Staten har jo betalt for min uddannelse, med en forhåbning/forventning om at jeg en dag kommer til at betale den igen. Hvor hurtigt ved jeg ikke, kunne være spændende, hvis nogen havde en statistik eller noget om, hvor hurtigt man betaler uddannelsen tilbage ved et givet skatteniveau! Jeg synes jeg hørte at jeg har gjort det på ca. 7 år, ud af de 40 år jeg ca. har på arbejdsmarkedet.
Det er selvfølgelig de sidste 33 år jeg har et problem med. Hvorhen ryger de penge og hvem får dem?
Min personlige frygt er, at pengene går til folk der har været lidt langsommere i optrækket end mig selv, om det så er kontanthjælpsmodtagere ellers sosu assistenter (Ikke at der er noget galt med dem, men en kæmpeløn/skattebetaling er de i hvert fald ikke kendte for).
Jeg ville gerne være tømrer, da jeg var mindre. Tosset med sløjd Men jeg valgte bøgerne i stedet og en relevant uddannelse jeg tænkte der ville blive brug for med fornuftig løn. Andre vælger at følge hjertet 100% og satse på at det nok skal gå. Skal jeg så straffes fordi jeg tænker fremadrettet?
Så var det da ti gange lettere at tage til udlandet og lade dem, der tilsyneladende alligevel er ligeglade med, hvor meget de tjener, få lov til at betale for gildet selv?
Også evt. håbe på at Helle en dag indser at hvis det ikke er attraktivt at arbejde i Danmark, i forhold til udlandet, så ryger dem der tjener mest/er bedst kvalificerede til deres jobs til udlandet?
Hvad er jeres synspunkter?
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 103 Svar: 3.105
Jeg er sikker på at jeg nok skal få lov til at betale for veje, lys i gaderne og skove, hvis jeg f.eks. valgte at leve i Tyskland
jan 2007
Når jeg har betalt min uddannelse tilbage efter de 7 år (eller hvor lang tid det nu tager, 40 år tager det i hvert fald ikke) hvad skylder jeg så mere den Danmark?
Ang den sidste kommentar siger jeg tusind tak for dén. Det var som om himlen åbnede sig over mig, var jeg slet ikke klar over.
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.654
Jeg smutter også når jeg har gennemført KBU
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
1. Tror du det du betaler i skat kun går til at "betale" din skolegang tilbage?
2. Hvad tror du, at du selv har kostet samfundet i de (18 eller hvor gammel du er) år indtil du startede på din uddannelse?
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.654
http://m.b.dk/touch/article.pml;jsessionid=B0947E2082C57B50DA5F78DEECC69144.uw-portal1?guid=20006095
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
Ja måske i forhold til de penge man betaler i skat. Men lever du og bor i DK så bliver det hurtigere betalt hjem hvis man regner alt det ud man bruger på moms og afgifter. + man skaber større omsætning i Danmark. = flere arbejdspladser.
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 102
INGEN ondt i røven her fra, jeg har så også selv betalt min uddannelse. ifor af læreplads...
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 94
Jeg er flyttet til UK og er sgu ligeglad med om jeg har betalt min uddannelse, har haft 10+ biler som jeg har betalt 180% i afgift for, plus alle de andre skatter, afgifter osv. der er på alt fra madvarer til tøj.
Har aldrig fået nogen form for støtte, kontant hjælp eller lign, til gengæld har jeg været med til at betale for alle de indvandre, bumser osv som lever i DK uden at røre en finger, men alligevel får alt foræret af staten.
Mit råd er at du skal flytte fra DK så hurtigt som muligt, du vil aldrig fortryde det
jan 2007
David S: Fedt! Nogle tal! Linket til siden evt? Er det bare rent rå tilbagebetaling af skatter for uddannelsen, eller er der også taget hensyn til den merværdi man (forhåbentlig) putter i virksomheden og dermed også forbedrer den danske økonomi? For sådan en effekt skal der vel også tages hensyn til!
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
Statens udgifter til dig fra du bliver født...
tandlægebesøg
lægebesøg
hospitalsbesøg
osv. osv.
allerede inden du påbegynder en uddannelse står du jo med en mega gæld der først skal betales af inden du rent faktisk begynder at betale for din uddannelse...
jan 2007
Udland efter uddannelsen? OK?