1.421 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kim Lond
Kim Lond
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Kontanthjælp eller uddannelse? Kontanthjælp eller uddannelse?

Hej baboom.
For at ridse min situation op: pt læser jeg matematik (9 ugers kursus) som slutter her den 13 dec. Skal opereres for en korsbåndsskade den 15 dec. Er meget i tvivl om hvor jeg skal få penge fra til januar. Kan jo af gode grunde ikke arbejde med noget fysisk hårdt(som jeg ellers gerne vil). Kontanthjælp kan jeg ikke helt magte, da det lød på dem som om jeg ville få 3 ugers "fri" efter min operation og derefter skulle jeg igang med at samle klemmer. Nu overvejer jeg så at melde mig på et eller andet tilfældigt uddannelse, så jeg kan få su. Og når så mit knæ er fit for fight igen, kunne jeg komme ud og hjælpe en anlægsgartner, og derefter starte på en videregående uddannelse til august. Ville være fedt hvis i kunne komme med nogle input til hvad jeg ellers kunne gøre. mvh kim smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontanthjælp eller uddannelse?
  • #1   1. dec 2012 Kontanthjælp. De kan ikke tvinge der når du har læge erklaring på det. ellers er det vist sygedagpenge.

• Kim Lond
    Kim Lond Tilmeldt:
    dec 2008

#2   1. dec 2012 de sagde at jeg jo sagtens kan sidde ved et bord fra 8-16 og samle klemmer efter nogle uger. og det er jeg ikke særlig interesseret i

• #3   1. dec 2012 Kommer jo helt an på hvad lægen skriver. hvis du ikke kan komme ud af sengen til den tid.

• Kim Lond
    Kim Lond Tilmeldt:
    dec 2008

#4   1. dec 2012 du har nok fat i noget der. Problemet med kontanthjælp er dog at jeg misser en måned. da jeg får su for dec, kan jeg ikke få kontanthjælp den 1 januar, da kontanthjælp er bagudbetalt og su forudbetalt

• #5   1. dec 2012 Ja det er selvfølgelig rigtigt :-S men Har du lejlighed og regninger mener jeg dog de på en eller anden måde skal hjælp dig

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
    #6   1. dec 2012 Meld dig til en tilfældig uddannelse!

Har endnu ikke hørt om nogen, der til en jobsamtale er blevet kritiseret for at have uddannet sig - det modsatte er tilfældet for folk der har været på kontanthjælp.

Fair eller ej - tænk på hvad der ser bedst ud i dit CV fremover...

• #7   1. dec 2012 Uddannelse! Du bliver alligevel forpligtet til at begynde på uddannelse hvis du er under 25 år, og godt kan gennemføre en uddannelse (:

• Kim Lond
    Kim Lond Tilmeldt:
    dec 2008

#8   1. dec 2012 jeg har lidt tænkt på at tage automekaniker uddannelsen til januar, for så at droppe ud nogle måneder senere, når mit knæ er iorden, og jeg kan arbejde. ved godt at det ikke er den korrekte måde at gøre tingene på, men ville det fungere? og ja, jeg har regning til lejlighed osv

• Kim Lond
    Kim Lond Tilmeldt:
    dec 2008

#9   1. dec 2012 skal siges at min plan er at starte på enten autoteknolog,maskinmester eller markedsføringsøkonom til august. og mange tak for jeres svar, de hjælper mere end i tror! smiley

• #10   2. dec 2012 hvorfor ikke bruge et halvt år på Teknisk skole på grundforløbet anlægsgartner og så en lægeerklæring på at du ikke kan de hårde fag, så kan du tage dem om på holdet efter. Således "spilder" du ikke tiden?

Kommentér på:
Kontanthjælp eller uddannelse?

Annonce