4.562 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Erfaring fra socialrådgiveruddannelsen Erfaring fra socialrådgiveruddannelsen
Hejsa.
Jeg vil gerne høre, om der er nogle, der har erfaring med at uddanne sig til socialrådgiver.
Hvordan er jeres skoledag, hvor mange timer, hvordan studerer i? Klasseundervisning, fremlægning eller selvstændigt?
Er i glade for jeres uddannelse?
Mvh
0 synes godt om
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 118
Der er rigtig mange læselektier, fx idag har vi omkring 200 sider til en forelæsning oå 3 timer.
Oftest er man kun i skole 4 dage om ugen, nogen gange mindre, da man skal have studiedage til at læse tingene.
dagene er max 6 timer, vi har lange dage lige for tiden, men oftest har vi haft fri kl 11.30, dog i denne uge har vi fri kl 14 tirsdag onsdag og torsdag. Mandag fri og fri 11.30 fredag, så det her er en af de "hårde" uger.
du har 4 fag: Socialt arbejde, psykologi, Smafundsvidenskab og jura,
Man har studiegrupper og her arbejder man sammen i seminar timerne.
Der er sjældent fremlægning her, men eksamen er hver tredje måned.. De to første er skriftlig gruuppeeksamen (her i hvad fald) de to næste er mundtlig enkelt mands eksamen.
Men hvis det er vigtigt for dig hvordan skole dagene er i de 3½ år, så er det ikke denne uddannelse du skal tage.
Jeg er glad for at gå her, men jeg vil jo også virkelig gerne være socialrådgiver.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 14
Det lyder rigtig spændende, og tusind tak fordi du tog dig tid til at svare.
Jeg har intet imod at skoledagene varierer, og at man kan have lange dage,
for så lærer man jo også meget.
Men det lyder godt at der også er læsedage hjemme, da jeg har synsproblemer, så derfor passer det meget fint, at der både er almindelig undervisning, samt dage hvor man skal læse en masse hjemme, så jeg har god tid til det
Jeg er meget glad for boglige fag, og at lave lektier grundigt og går meget op i min skole, og så betyder det meget for mig, at kunne rådgive og hjælpe andre mennesker, og derfor har jeg haft svært ved at vælge mellem pædagog og socialrådgiver uddannelsen. Men tror det bliver socialrådgiver, da jeg også er meget god til IT, og føler at et job med at hjælpe og rådgive andre, er mit drømmejob.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 423
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 14
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 118
Jeg vil være socialrådgiver fordi jeg ønsker at hjælpe børn og unge mennesker på deres præmisser, jeg har selv været anbragt, så her ved jeg at ikke alle rådgivere lytter til barnet.
Det er jo et mega spændende arbejde synes jeg, og der er så mange muligheder indenfor faget.
jan 2013
Følger: 1 Svar: 7
Jeg går ikke på socialrådgiveren, men jeg har overvejet det rigtig meget. Jeg vil gerne hjælpe mennesker, som har brug for det, og følge og se deres udvikling. Jeg har vaklet meget mellem socialrådgiver og pædagog og i sidste ende besluttede jeg mig for pædagog. Simpelthen fordi at jura'en, regler og love vejer så tungt i socialrådgiver arbejdet, at jeg valgte det fra. Desuden vil jeg gerne se og følge de her mennesker, som jeg hjælper og som socialrådgiver får man sjældent et 'bånd' til borgerne, fordi at man netop mest arbejder administrativt. Men det er jo smag og behag
sep 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 189
Erfaring fra socialrådgiveruddannelsen