364 visninger
|
Oprettet:
SOSU arbejdsforhold {{forumTopicSubject}}
Da jeg har et friår fra min uddannelse i år, har jeg kigget på noget hjemmehjælper arbejde i min kommune, altså sådan noget hvor man kører rundt mellem de gamle og hjælper dem med ting og sager. Dette er meget belejligt, da jeg bor 100 meter fra hvor de holder til.
Mit spørgsmål er så, om den nye rygelov om rygning på arbejdspladser også gælder, når jeg fx. er på besøg, da huset jo dermed er en arbejdsplads. Jeg er nemlig allergisk overfor cigaretrøg, så det er afgørende for om jeg søger jobbet. Vil helst høre fra folk, som evt. ved noget om det eller selv arbejder med det.
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 46 Svar: 1.657
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 389
feb 2007
feb 2007
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 37
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
hvis du ik vil komme eller kan tåle at komme et sted hvor der ryges er reglerne sådan at den ældre ik må ryge op til 2 timer før du kommer sådan er det båede i deres private hjem og på plejehjem, der hvor jeg arbejder der er der også en der ik kan tåle røg og så tager vi andre bare de beborgere hvor der ryges så hun ik skal derind og så den ældre ik behøver at lade være med at ryge i op til 2 timer før det kan jo godt være lidt svært at sige at man skal ha hjælp om 2 timer.
hvis den ældre nægter at lade være med at ryge i den situation så er reglerne at så kan man nægte at tage ud og hjælpe den ældre.
der skal tages hensyn til alle og min mening er at man ik skal begynde at nægte en ældre herre eller dame at de må ryge når de nu har gjort det i mange år ja det er ik sundt men det er en livskvalitet som for nogle er det eneste de har.
jeg håber dufinder en løsning men jeg er ret sikker på at de i de fleste kommuner gør som vi gør nemlig at hvis der er en der ik ønsker eller ik kan tåle røg så er der bare en anden der tager den beborger.
mvh lise
SOSU arbejdsforhold