1.169 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

VUC VUC

Hej jeg står i en træls situation som jeg ikke rigtig ved hvad jeg kan gøre ved..

Lige nu går jeg på HG første års jeg valgte lige efter 9 komme der over. Så jeg fylder 17 til sommer .
Nu er det sådan at jeg har fundet ud af det slet ikke er det jeg vil, men at jeg vil på vuc enkeltfag til socialrådgiver..

Men jeg får så at vide jeg kan ikke komme ind/søge ind medmindre jeg har gået på 10. eller afslutter alle mine fag på D i hg..

Problemet er at jeg ikke afslutter mine fag på d det første år, og gider ikke gå der længere da det er røv sygt for mig når jeg ved det sket ikke er det jeg vil..

Så ville høre om nogle vidste om jeg evt har andre muligheder jeg ku gøre eller noget?? Syntes bare det er mærkeligt da jeg afsluttede min 9 klasses afgangs eksamen på D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VUC
  • #1   22. apr 2013 Du burde kunne tage 10. klasse på hf, og så derefter tage enkeltfag smiley

Jeg tager enkeltfag på VUC, og flere fra min klasse har taget 10. sidste år, eller året før smiley

• #2   22. apr 2013 jeg fik at vide jeg ikke kan søge ind på 10 klasse før jeg fylder 18..? årh jeg er så forvirret

• #3   22. apr 2013 ja hvis jeg havde taget på 10 lige efter 9 ku jeg godt komme ind men har jeg jo ikke jeg tog på hg? smiley

• #4   22. apr 2013 Jeg tager som sagt HF, og flere fra mit engelskhold er fyldt 18 i år, fordi de tog 10. på vuc sidste år.

Og ellers kan du vel tage det på en almindelig tiende klasse-skole?

Book en tid hos din lokale VUC, og snak med dem. Man skal ikke være 18, for at gå på VUC - det er for alle.

• #5   22. apr 2013 Du er da 21 år i din profil smiley

• #6   22. apr 2013 ja fordi det er et fejl

• #7   22. apr 2013 Du kan tage en "almindelig" 10 klasse hvis du er under 18 år, og en 10 på vuc hvis du er over 18 år - har selv lige været gennem "forløbet" smiley

• #8   22. apr 2013 Du kan hoppe på en så kaldt forårs pakke ved dog ikke om de har en efterårs Pakke, da forårs pakken er forsent i år. Den er til dem som ikke har en 10 klasse. Den tager 3-4 måneder og giver adgang til hf hvis du bliver godkendt ud fra dine resultater og mundligt evaluering. Du har matematik - engelsk - dansk - samfundsfag. Har selv lige gået på den men droppede det da der er lockout så tog fuldtidsjob. Jeg gik på VUC i Næstved.

• #9   24. apr 2013 Da eg gik på hg afsluttede jeg da d niveau første år. Men nogle VUC lader dig komme til en optagelses prøve hvis du ikke har det nødvendige prøv at høre dem ad

Kommentér på:
VUC

Annonce