{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.684 visninger | Oprettet:

Praktik - dont og do {{forumTopicSubject}}

Hey BB som overskriften lyder så skal jeg i praktik imorgen ( Onsdag) til fredag. Det er som personvognsmekaniker. Jeg er på hovedforløb og har nu været der i 2 måneder godt og vel smiley

Jeg ville bare hører om hvad man slet ikke skal gøre og hvad man godt kan gøre smiley

Jeg er da godt klar over at jeg ikke skal stå med hænderne i lommen oven i et hjørne eller min telefon for den sags skyld. smiley

Håber i forstår hvad jeg ber om smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Praktik - dont og do
  • #1   15. okt 2013 Don't og do

• #3   15. okt 2013 Det ved jeg også godt smiley Men at gøre som jeg får besked på, jeg er bare meget bange for at ham værkføren måske overvudere min evner og sætter mig til noget jeg ikke kan finde ud af f.eks og jeg ville sikkert være for dum til at spørgere om hjælp, da jeg ikke gider at ligne en idiot - men jeg så kommer til i sidste ende da jeg ikke spørgere om hjælp -_-

• #6   15. okt 2013 Nej i har sku nok ret er bare bange for at gøre alt forkert, sådan at de tænker - ham der skal sku ikke havde en lærerplads, det er han sku for dyr til smiley

Jeg håber det bliver godt smiley

• patrick k
    patrick k Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   15. okt 2013 Jeg fik da lov til at lave en Ferrari i praktik så man kan godt komme til at lave ting man er bange for at ødelægge smiley men god praktik smiley

• #8   15. okt 2013 nice nok alligevel smiley
    Jeg håber bare jeg ikke vil komme til at lave nogle større fejl eller noget andet som kommer til at koste dem penge... smiley

Hvad gjorde du da, du mødte første gang ? Sagde du bare godmorgen eller gik du rundt og sagde goddag med hånd og dele hele smiley ?

• patrick k
    patrick k Tilmeldt:
    jan 2012

#10   15. okt 2013 Jeg sagde godmorgen til svenden og bossen men lærlingen kom over og gav hånd og sagde hvad han hed, eller's var jeg bare mig selv smiley men altså der hvor jeg var kom man ik til at lave de helt store udfordringer som praktikant smiley Feks vinkelsliber og svejser smiley

• #11   15. okt 2013 Gør hvad de spørger dig om.
    Har været i praktik 3 steder som personvogns mekaniker, en af dem stod jeg stortset bare og kiggede fra 7 til 17 værd dag, endte med at melde mig ''syg'' torsdagen og fredagen tog jeg toget, men tog så toget hjem igen da jeg bare ikke magtede at stå og glo en hel dag, så jeg mødte ikke op sidste to dage. Forfærdelig praktik sted smiley

Har også været et sted hvor det bare var super. Det var ikke en mekanikerværksted som sådan, eller jo, men de fiskede kun deres egen biler, og så biler de solgte. Der var bare møj fedt! bedste praktik uge jeg har haft. Jeg kom om morgenen, fik afvide at jeg skulle montere trailer krog. Var fuldstændig lost, men klarede det med en masse hjælp (skal siges der skal trækkes ledninger helevejen gennem bilen og hen til intrument brættet, en helveds masse skal skilles ad) ikke et sekund hvor jeg bare stod uden noget at lave, og de tog sig tid, og gav tid til at vise/lade mig lave arbejdet.

Fantastisk sted! og endte med at være der til kl5 om fredagen trods jeg havde fri kl 12, og fik også 300kroner af dem. Men de kunne dog ikke tage lærlinge da de ikke var godkendte til dette.

Sidste sted jeg var, var også fin nok med noget at lave det meste af tiden og mulighed for læreplads hvis der kom mere arbejde til sommeren sagte mesteren. (denne sommer der har været)

Mit største problem er nok pinlig tavshed ved pauserne, jeg hader det simpelthen og jeg er ikke god til at starte en samtale, eller slet ikke for det sker stortset ikke smiley

er igang med en hel anden uddanelse nu skal det lige siges.

• #12   15. okt 2013 Hej Anders jeg vil møj gerne lave noget - jeg elsker det jeg er igang med smiley
    Jeg tror ikke som sådan jeg arbejder langsomt smiley
    Jeg elsker at snakke med nye og er meget åben, så tror ikke det bliver problemet her smiley

Kan du ikke fortælle lidt mere ? smiley

• #13   15. okt 2013 - -
    Det er jo altid dejligt at de ber en om at lave noget, men var det ikke lidt en grim/ træls oplevelse bare at få at vide at du skal montere en trækkrog ? smiley

• patrick k
    patrick k Tilmeldt:
    jan 2012

#14   15. okt 2013 Og så lavede jeg bare det jeg fik besked på smiley og snakkede med lærlingen smiley

• #15   15. okt 2013 Håber det bliver godt, jeg er lidt nervøs allerede smiley

• #16   15. okt 2013 oliver c
    Nej faktisk ikke, det var fedt smiley
    Kunne måske godt have været lidt æv andre steder men her var de to mekaniker virkelig rare og gode at snakke med, så føltes nærmest som man kendte dem, så der var intet der.

Tror også godt han vidste det var ude for min rækkevide at ting jeg kunne, men aligevel fedt han bare lader mig stå med opgaven stortset selv.

Ikke engang fra brugsanvisningen kunne jeg finde hoved og hale i det, der er meget el der skal installeres nemlig. Men vi fik det da klaret selvom det tog et godt stykke af dagen, men somsagt, ingen stress ude ved det hvilket gjorde det muligt at jeg kunne få nogen opgaver at rode med.

• #17   15. okt 2013 - -
    Ja okay det er vel som man tager det smiley

• #18   15. okt 2013 oliver c
    Præcis, men her var vi lidt på bølgelængde kan man sige, den ene mekaniker var meget ung, 25 tror jeg? og den anden var ikke ung, heller ikk gammel, men stadig super fed smiley

Snakkede om alt muligt med den ene af dem, alt fra knallerter biler og skolen (han havde gået samme sted) osv. Fik da også lige gået min daværende knallert total igennem derude.

Kunne forstille mig det ville være anderledes hvis man bare går sammen med en ældre mekaniker, der er ikke rigtig det samme at snakke om osv hehe smiley

• #19   15. okt 2013 Nej der var mange unge der ude smiley Der var en der næsten lige var blevet udlært der ude og nogle der var igang - så de er jo nok ikke mere end de 18-25 år max af de fleste smiley

• #21   15. okt 2013 Oliver C
    De steder jeg har været i praktik har maks haft 2 mekanikere.
    Vil og ville også helst arbejde på et lille værksted.

• #22   15. okt 2013 Anders C jamen bare sådan lidt om hvordan det er og hvad man bare slet ikke skal gøre og hvad der kan være godt at gøre smiley

. .
    Det er et rimelig stort værksted - de laver både mejetærskere, motorcykler, lastbiler og alverdens ting smiley De er vidst nok omkring 12 der ude smiley

• #24   15. okt 2013 arhh fuck - jeg er på grundforløb smiley ikke hovedforløb som jeg ellers fik skrevet før.
    Der er frivlligt at jeg gerne vil i praktik der ude - der er faktisk bare for at komme ud og opleve hvordan det er også lige sige hey - ka' I bruge mig engang i fremtiden ?
    Jeg ved da godt hvordan man opfører sig, men ja smiley

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #26   15. okt 2013 Anders C
    det er nu ikke alle svende der er lige kønne smiley

profilbillede
  • Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531