6.552 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Livvagt uddannelse, hvilken?? Livvagt uddannelse, hvilken??
I de kommende år, har jeg planer om at tage kurset/uddannelse som livvagt.
Det er flere udbydere af det, i DK er det som regel PET der selv står for det, men der er angiveligt også mange andre udbydere af det i DK såvel som i udlandet.
Der var DSA - Danish Security Academy, men dem finder jeg ikke umiddelbart noget på, under en google søgning
Har dog fundet Siras Academy, CTR Services A/S, Knight Academy, osv.
Nogle der har erfaringer med dem eller andre, og evt. kan anbefale en udbyder??
På forhånd tak
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 849
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2007
apr 2009
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 605
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 74 Svar: 636
Er klar over det med PET, og det er dem der generelt udbyder sikkerheden for bl.a. politikere osv.
Men har ikke tænkt mig at arbejde som betjent, derfor går jeg ad anden vej.
Job som livvagt, vil primært foregå i udlandet, dog vil jeg foretrække at blive uddannet/oplært på dansk.
Nu har jeg ikke snakket om at uddanne mig til PET som du selv gør klart ikke er muligt, da PET er Politiets Efterretnings Tjeneste, og som kræver uddannelsen som betjent til at starte med.
Kunne være at der er nogen af jer der har taget uddannelsen/kurset som livvagt, eller kender en som har, og derfor måske kunne guide mig lidt i retning af, hvor det er godt at tage det.
feb 2010
Man vil som oftest ikke kunne bruge den til noget i Danmark efterfølgende, derimod er det en anden sag i udlandet,
mar 2007
Har en kammerat der har været i irak og køre med ambassadører
feb 2010
Og jeg har det da også lidt sådan, at skal man have et risici fyldt job, så skal lønnen være tilsvarende, og det plejer ikke at være tilfældet for militært personel. (generelt set)
mar 2007
men i al falde et spændende projekt, og du ønskes al held og lykke med det!
feb 2010
Håbede lidt på et " APPROVED " Stempel til en af de udbydere, men det er ikke sikkert dette site er stedet at finde svaret på mit spørgsmål.
Tak skal du have Rasmus S
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
Man får kurset under uddannelsen og kan vidreuddanne sig som instruktør senere.
MP passer også på en Nato General i øjeblikket i Belgien.
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 210 Svar: 2.405
feb 2007
Der er PT soldater(alm soldater der kan søge optagelse i et livvagt team.
Jæger, Frømand og MP har livvagts opgaver.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 32 Emner: 299 Svar: 2.839
Livvagt er en uddannelse for sig selv, og du kan IKKE blive livvagt.. du kan blive ronderingsvagt, portvagt, dørmand osv, men livvagter får nogle helt specielle kurser..
til trådstarter : jeg har også tatoveringer, og var til samtale hos AS Solutions, som vagt, hvor jeg blev kasseret.. det var alm vagt, og der kom vi så ind på livvagt også, hvor han sagde at det i bund og grund er røv kedeligt og du ikke må ha en eneste synlige tatovering hvis du står i shorts og Tshirt.. det var hans livsdrøm at blive livvagt, men allerede efter 3mdr, gad han ikke mere.. blev du udsationeret, i 14 dage, kørte du den samme rute 13 dage for at lære den, hentede personen de skulle beskytte, kørte ham til møde, ventede ude foran de få timer, kørte ham tilbage, og så hjem igen.. der er så åndsvagt meget ventetid, at du til sidst overvejer hvorfor du overhovedet sidder der.. så han frarådede det, på trods af han ellers havde gået og passer selv på de helt store kanoner..
I øvrigt kan man ikke "bare" blive livvagt.. de lægger vægt på du enten har været i militæret, politibetjent eller andet.. 99% af alle livvagter har den baggrund, og uden, bliver du ikke engang overvejet i en jobsamtale medmindre de VIRKELIG mangler livvagter
I øvrigt bruger mange af dem Knight Academy
Udover det, er lønnen ikke specielt god forhold til det du laver.. din chef tjener styrtende på dig, men du som vagten, får ikke noget vildt
"Job som livvagt, vil primært foregå i udlandet, dog vil jeg foretrække at blive uddannet/oplært på dansk." - forget it
Og ja, som du nok snart har forstået, har jeg stået i samme sted som dig da jeg var yngre, og er glad for jeg ikke valgte det
feb 2007
Livvagt uddannelse, hvilken??