6.552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Livvagt uddannelse, hvilken?? Livvagt uddannelse, hvilken??

I de kommende år, har jeg planer om at tage kurset/uddannelse som livvagt.

Det er flere udbydere af det, i DK er det som regel PET der selv står for det, men der er angiveligt også mange andre udbydere af det i DK såvel som i udlandet.

Der var DSA - Danish Security Academy, men dem finder jeg ikke umiddelbart noget på, under en google søgning

Har dog fundet Siras Academy, CTR Services A/S, Knight Academy, osv.

Nogle der har erfaringer med dem eller andre, og evt. kan anbefale en udbyder??

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Livvagt uddannelse, hvilken??
  • #1   16. feb 2014 Tjek først om du opfylder alle de krav som der kræves for at få Jobs....jeg har tatoveringer på underarmene, det var nok til at jeg ikke kunne bruges i offentlig regi. smiley

• #2   16. feb 2014 Jeg er selv i gang på uddannelse som sikkerhedsvagt og går på KTS i valby og det tager kun 1 år og et par måneder selve uddannelsen

• #3   16. feb 2014 der er satme også stor forskel på sikkerhedsvagt og livvagt

• #4   16. feb 2014 ja men her kan man blive alle vagt typer

• #7   16. feb 2014 tvivler på man kan blive livvagt på en KTS -.-

• #8   16. feb 2014 Fyr! - Billige piercinger sælges.: hvis du lige læser det engang så skriver han at det er PET der står for kurset/uddannelsen

• #9   16. feb 2014 Der er danske udbydere af livvagt uddannelsen/kurset.

Er klar over det med PET, og det er dem der generelt udbyder sikkerheden for bl.a. politikere osv.

Men har ikke tænkt mig at arbejde som betjent, derfor går jeg ad anden vej.

Job som livvagt, vil primært foregå i udlandet, dog vil jeg foretrække at blive uddannet/oplært på dansk.

Nu har jeg ikke snakket om at uddanne mig til PET som du selv gør klart ikke er muligt, da PET er Politiets Efterretnings Tjeneste, og som kræver uddannelsen som betjent til at starte med.

Kunne være at der er nogen af jer der har taget uddannelsen/kurset som livvagt, eller kender en som har, og derfor måske kunne guide mig lidt i retning af, hvor det er godt at tage det.

• #10   16. feb 2014 Mikkel N - Ja, det er PET der primært står for livvagt uddannelsen i Danmark, men der er Danske udbydere i DK og sikkert også i udlandet.

Man vil som oftest ikke kunne bruge den til noget i Danmark efterfølgende, derimod er det en anden sag i udlandet, smiley

• #11   16. feb 2014 har du eventuelt overvejet MP? Lidt der hen ad hvis man bliver udstationeret.

Har en kammerat der har været i irak og køre med ambassadører

• #12   16. feb 2014 Rasmus S - Jeg tror at livvagt uddannet personel, har nogle flere kvalifikationer, samt. er mere kompetente til at passe på ambassadørere o.l. en MP'ere er. Uden at vide det, men det forestiller jeg mig.

Og jeg har det da også lidt sådan, at skal man have et risici fyldt job, så skal lønnen være tilsvarende, og det plejer ikke at være tilfældet for militært personel. (generelt set)

• #13   16. feb 2014 kan jeg godt forstå, men hvis det andet er en umulighed at komme ind på direkte, kunne det måske være en mulighed for at komme ud på eventyr smiley

men i al falde et spændende projekt, og du ønskes al held og lykke med det!

• #14   16. feb 2014 Intet er umuligt, det er bare et spørgsmål om vilje, og penge. smiley

Håbede lidt på et " APPROVED " Stempel til en af de udbydere, men det er ikke sikkert dette site er stedet at finde svaret på mit spørgsmål.

Tak skal du have Rasmus S smiley

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #15   17. feb 2014 De MP'ere der har passet på i Irak har alle gennemgået livvagt uddannelsen.
    Man får kurset under uddannelsen og kan vidreuddanne sig som instruktør senere.

MP passer også på en Nato General i øjeblikket i Belgien.

• #16   17. feb 2014 livvagt er det ikke kun for ex frømænd osv??

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

#17   17. feb 2014 Nej
    Der er PT soldater(alm soldater der kan søge optagelse i et livvagt team.
    Jæger, Frømand og MP har livvagts opgaver.

• #18   18. feb 2014 Fotograf N : Jeg tror du skal få styr på hvad du egentlig er i gang med af uddannelse, for den vagtuddannelse, er PRÆCIS den samme som det 4 ugers forløb vi andre har været igennem.. forskellen er bare, at på dine 16mdr eller hvor lang tid det nu tager, kommer du ud med erfaring, hvilken KAN give dig en fordel, da nye vagter ikke er velset smiley
    Livvagt er en uddannelse for sig selv, og du kan IKKE blive livvagt.. du kan blive ronderingsvagt, portvagt, dørmand osv, men livvagter får nogle helt specielle kurser..

til trådstarter : jeg har også tatoveringer, og var til samtale hos AS Solutions, som vagt, hvor jeg blev kasseret.. det var alm vagt, og der kom vi så ind på livvagt også, hvor han sagde at det i bund og grund er røv kedeligt og du ikke må ha en eneste synlige tatovering hvis du står i shorts og Tshirt.. det var hans livsdrøm at blive livvagt, men allerede efter 3mdr, gad han ikke mere.. blev du udsationeret, i 14 dage, kørte du den samme rute 13 dage for at lære den, hentede personen de skulle beskytte, kørte ham til møde, ventede ude foran de få timer, kørte ham tilbage, og så hjem igen.. der er så åndsvagt meget ventetid, at du til sidst overvejer hvorfor du overhovedet sidder der.. så han frarådede det, på trods af han ellers havde gået og passer selv på de helt store kanoner..
    I øvrigt kan man ikke "bare" blive livvagt.. de lægger vægt på du enten har været i militæret, politibetjent eller andet.. 99% af alle livvagter har den baggrund, og uden, bliver du ikke engang overvejet i en jobsamtale medmindre de VIRKELIG mangler livvagter smiley og så skal du stadig ha dine papirer iorden..

I øvrigt bruger mange af dem Knight Academy smiley PET kan du godt glemme, da det kræver du er betjent for overhovedet at ha en lille chance smiley

Udover det, er lønnen ikke specielt god forhold til det du laver.. din chef tjener styrtende på dig, men du som vagten, får ikke noget vildt smiley

"Job som livvagt, vil primært foregå i udlandet, dog vil jeg foretrække at blive uddannet/oplært på dansk." - forget it smiley du skal virkelig være heldig at komme ind til en stor arbejdsgiver der gør sig i den slags, ellers skal du søge til USA.. de har tonsvis af livvagter derovre du er oppe imod, så hvorfor skulle de tage netop dig ?

Og ja, som du nok snart har forstået, har jeg stået i samme sted som dig da jeg var yngre, og er glad for jeg ikke valgte det smiley

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

#19   18. feb 2014 http://sirasacademy.com

Kommentér på:
Livvagt uddannelse, hvilken??

Annonce