838 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Günthers P
Günthers P
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 209

Plagiat i reeksamen Plagiat i reeksamen

Hej.

Jeg går på en bacheloruddannelse.
Hvis man nu har været til skriftlig eksamen, og ikke består denne, så skal man jo til reeksamen.
Hvis man ikke får feedback på hvorfor man ikke er bestået, er det så tilladt at rette de passager man selv mener er skyld i at opgaven er dumpet, og herefter aflevere opgaven igen? Dvs. genbruge dele af opgaven?

Jeg tænker ja, da det jo er samme opgave, dvs. ikke en tidligere opgave. Men jeg kan intet finde om lige netop den problemstiling

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plagiat i reeksamen
  • #2   1. maj 2016 1. du har en lærer, som kan forklare dig hvorfor du ikke bestod, hvorfor spørger du ikke henden/ham? Læreren har vist drøftet din karakter med censor.

Ang. regler om delvis genbrug af egen opgave er det igen læreren du skal spørge, evt. studievejlederen...

• Günthers P
    Günthers P Tilmeldt:
    mar 2007

#3   1. maj 2016 Curt J og Elena R: Hvorfor svare hvis i ikke aner noget om det?

• #4   1. maj 2016 jeg har faktisk svaret korrekt, ifl. de nuværende regler, men det var ikke lige det du vil høre.
    prøv dog at være høflig, hvis du ikke engang kan takke for svar.

• Günthers P
    Günthers P Tilmeldt:
    mar 2007

#5   1. maj 2016 1. du har en lærer, som kan forklare dig hvorfor du ikke bestod, hvorfor spørger du ikke henden/ham? Læreren har vist drøftet din karakter med censor.

Som jeg skriver, så har jeg netop IKKE fået feedback på hvorfor den ikke er bestået. Det lyder måske lidt groft, men forhold dig til det jeg skriver, og ikke det du tror der er foregået.

Ang. regler om delvis genbrug af egen opgave er det igen læreren du skal spørge, evt. studievejlederen...

Ja tak. Hvis jeg havde spurgt og fået svar, så havde jeg ikke behøve at spørge her.

Jeg spørger fordi jeg forventer at dem der svarer kender reglerne herom, og ikke bare gætter.

Havde jeg spurgt: Hvad skal jeg gøre for at FÅ svar, så havde jeg kunne bruge dit svar til noget, men jeg spørger om SELVE svaret, så derfor kan jeg ikke bruge det til noget.

• #6   1. maj 2016 Hver institution har egne procedurer, og man kan ikke give et præcist svar uden at kende sagen i detaljer og de regler der gælder på din uddannelsested.

• #7   1. maj 2016 Nej du må ikke genbruge dele eller direkte fra en tidligere opgave for det bliver lagt under betegnelsen plagiat som også rent logisk giver mening da det er en afskrift af tidligere bedømt opgave.

Det er min subjektive mening som også var gældende da jeg var censor indenfor datalogi.

Jeg tror det er gældende for alle institutioner da en afskrift eller brug af tidligere arbejde ikke betyder at man forstår helheden i opgaven.

• #8   1. maj 2016 Polysl, hvis det drejer sig om egen eksamensopgave , som er blevet afvist, så kan det være en undtagelse. Mange gange er det nødvendigt at lave om på nogle kapitler/afsnit og ikke det hele. Hvorfor skal man skrive indledningen og problemformuleringen igen???

Jeg vil i hvert fald henvise til siden:

http://www.stopplagiat.nu/index_flash.html

Kommentér på:
Plagiat i reeksamen

Annonce