{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Uddannelse... {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet at gå igang med en uddannelse.
Det svinger meget mellem dyrepasser og frisør.
Har kigget meget rundt på nettet, men når jeg finder noget omkring frisøruddannelser, så kan jeg kun se at det er en selvbetalt uddannelse. Kan det være rigtigt?

Jeg bor i Billund, så jeg tror det evt. ville være i Kolding jeg skulle gå i skole.
Nogen der ved noget om det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse...
  • #1   22. dec 2007 Man kan ta den på teknisk skole, men kravet for at komme på skole er at du har en læreplads inden. Den selvbetalte, er hos nogen bestemte frisører, hvor det så tar den halve tid. Men det kan gi problemer med at få arbejde senere hen, hos andre frisører...

• #2   22. dec 2007 Uni - Okay, så dvs. at jeg simpelthen skal finde en læreplads før jeg kan melde mig på uddannelsen?

Hmm okay, det troede jeg ikke. Troede det var sådan at man fandt en læreplads mit i forløbet, eller kunne. Selvfølgelig bare en fordel hvis man har det før.

• #3   22. dec 2007 *annoying *
    Jeg er sikker på der ikke er i Vejle, har selv gået på Teknisk skole der. Men måske i Esbjerg, ja..

Mads - Okay, jo forstod det godt :o)

• #4   22. dec 2007 lykke>> Det er fordi der er så stor efterspørgsel på den uddannelse, så det er et krav at man har lærepladsen inden. Ellers står de jo lige pludselig med en bunke elever, som ikke kan finde nogen læreplads, så på den måde er det jo ganske udemærket... :o)...

Hvad slags dyrepasser havde du tænkt på, hvis du ville vælge det?? For det kan også være utrolig svært, hvis du f.eks vil i Zoo og arbejde...

• #5   22. dec 2007 Uni - Ja det er jeg klar over. Dyrepasser har altid været min drøm, men droppede det lidt i folkeskolen da jeg tabte modet lidt. Nu har jeg så arbejdet on/off mange forskellige steder og det holder bare ikke for mig. Så nu har jeg besluttet mig for at gå efter det jeg ønsker og det er enten dyrepasser eller frisør.

Sut Mig A - Hm, hundefrisør måske? :o)

• #6   22. dec 2007 jeg vil fraråde frisøruddannelsen. kender MANGE der er gået igang men stoppet igen da de indså at de bare ikke kunne finde en læreplads og det praktisktalt er umuligt.

• #7   22. dec 2007 lykke>> Tror hvis du er aggressiv nok, så skal du nok få en elevplads :o)..... Jeg droppede det efter at ha spurgt de første 100

• #8   22. dec 2007 sut mig>>> Hva fanden er det for en klam udtagelse at komme med????.....

• #9   22. dec 2007 anne *med julerotter* .
    Jeg vil ikke opgive min drømmeuddannelse pga. mangel på lærepladser. Hvis man virkelig vil, må man jo gøre noget for det og så kommer det også en dag, det er jeg sikker på.

• #10   22. dec 2007 anne med julerotter>> Nu skal man jo også ha lærepladsen først, så man kan slet ikke gå igang med uddannelsen før... :o)

Sut mig>> hmn.... okay, så har du ikke været ved mange kan jeg hører. Men det er sgu da noget plat noget at komme med, ku kan man sgu da blive frisør alligevel....

Lykke>> Tror da også det skal lykkes, hvis du virkelig sætter dig for, at det er det du vil :o)

• #11   22. dec 2007 Lykke natacha ja det kan man sige havde en veninde (bor nær aalborg) hun søgte i HELE landet, hun fandt først en læreplds da hun nåde til at søge i kbh. og den valgte hun så ikke at tage da hun ikke ville SÅ langt væk fra familien

• #12   22. dec 2007 Uni D sådan har det kke altid været så?

• #13   22. dec 2007 anne med julerotter>> Nej det har det ikke. Men det er godt nok nogle år siden, den regel kom. Og det er vidst efterhånden sådan på mange uddannelser....

• #14   22. dec 2007 Uni det ved jeg ikke så meget om (: men ved ihvertfald de ikke har unne finde en

• #15   22. dec 2007 Kamilla - Er du selv igang med dyrepasser uddannelse?

• #16   22. dec 2007 sut>> Ingen tvivl om, at det sikkert er sådan, nogle steder.. Men igen, tror ikke du har set alle frisør saloner...

• #17   22. dec 2007 Mit råd vil være, hvis du brænder for det, så fuck om det er en udd du selv skal betale. Pengene bliver tjent ind igen bagefter...

Jeg betaler selv for min. Det er noget jeg gerne vil, så må selv betale.

• #18   22. dec 2007 sut>> Gider slet ikke diskutere så lavt!!!!... Nu er det så også ca. 5 år siden jeg søgte... hmmn... det har sgu da også noget med personlighed og karisma, og om de kan se man brænder for det!!!.....

• #19   22. dec 2007 SK N - Nu ligger jeg ikke inde med så mange penge som det drejer sig om, overhovedet.

Kamilla - Okay, er det med forsøgsdyr, eller zoo? Eller hvad er du inde som? Og hvor skal du i praktik?

• #20   22. dec 2007 Lykke> Din bank vil sikkert gerne hjælpe dig... Nu er jeg så heldig at jeg kan passe et job ved siden (næsten fuld tid) ved siden af in udd.

• #21   22. dec 2007 SK N - Det kan de ikke, står i RKI.

• #22   22. dec 2007 Lykke> Nej så kan jeg godt se det...

• #23   23. dec 2007 Kamilla - Ja okay, puha, det ville nok være zoo jeg ville have speciale i. Forsøgsdyr er heller ikke lige mig og heste heller ikke.

• #24   23. dec 2007 Kamilla - Er der ikke også noget der kaldes dyrepasser assistent? Det synes jeg, at jeg læste mig frem til.
    Jamen, jeg kan nu godt ride egentlig og har også selv haft hest engang.. Synes bare det er et alt for stor dyr til mig :o)

• #25   23. dec 2007 Kamilla - Okay, jamen jeg vil kigge på det tror jeg :o)

Kommentér på:
Uddannelse...

Annonce