{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.212 visninger | Oprettet:

Opsigelse Af sin lærlinge kontrakt???? {{forumTopicSubject}}

Efter en lille diskution med nogen venner som endte ud i et væddemål vil jeg lige hører jer herinde hvad det rigtige er...

Hvis man har arbejdet et sted som lærling (Eks. Mekaniker lærling) Og har arbejdet der 1 års tid, Men gerne vil stoppe. Kan så passe man ikke selv kan opsige sin kontrakt uden a sku betale en masse penge? Altså at man er bundet til sin kontrakt til man er udlært medmindre man bliver fyret??

Jeg ville bare mene man har 3 mdr opsigelse ? og ska arbejde de 3 mdr.

Hvordan gælder tingene her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsigelse Af sin lærlinge kontrakt????
  • #1   23. dec 2007 Du har 3 måneders prøvetid hvor du akn stoppe fra dag til dag og hvor mester kan fyre dig fra dag til dag, men det er 3 måneder fra den dag i begge skrev under, derefter kan du ikke slippe fri, hvis mester ikke vil af med dig.. så må du tilbyde penge for at komme fri. smiley

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 236
    #2   23. dec 2007 Som lærling kan du opsige den når som helst, uden problemer.
    Din mester til gengæld skal have en MEGET god grund til at opsige dig, som eksempelvis tyveri, for meget fravær mv. for at kunne opsige dig, uden få problemer med forbundet (Dansk Metal), og i sidste ende udbetale erstatning til den fyrede

• #3   23. dec 2007 Lyst .

Ja det sagde den andre sku osse.. Så har sku tabt en 500 mand lyder det til... Kan se så passe a mester kan sige det har kostet mig 70.000 a ha dig så det ska du betale hvis du vil stoppe??

• #4   23. dec 2007 René Ø

Har du ikke i sin tid været mod. på mg? smiley

• #5   23. dec 2007 Rene Ø, nej man kan ikke opsige sin kontrakt som lærling når som helst..

M* ja desværre smiley ellers spørg en fagforening =)

• #6   23. dec 2007 Jeg ikke selv igang med dette.. Så har ingen kontrakt og kigge i..

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jun 2007

#7   23. dec 2007 M * -> Jo da smiley

Lyst . -> Jo du kan. At man så har 1 måneds opsigelse er en anden sag, men du kan som lærling opsige din kontrakt når som helst.

• #8   23. dec 2007 man kan ikke bare opsige sin kontrakt.. men hvis du snakker med skolen om det så kan de hjælpe.. det koster ikke noget.. det ved jeg det ikke gør..

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jun 2007

#9   23. dec 2007 Selvfølgelig kan man opsige sin kontrakt. Nu stopper i sgu. Hverken skolen eller firmaet kan tvinge dig til noget du ikke vil. Firmaet har flere forpligtelser end du som lærling har.

• #10   23. dec 2007 Jeg opsagde min kontrakt fra dag til dag, så det kan du godt. Også uden at skulle betale en masse penge ja.

• #11   23. dec 2007 Er der et sted på nettet hvor disse regler står?

• René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jun 2007

#12   23. dec 2007 Kan ikke lige huske hvor det står, men da jeg er værkfører er jeg næsten forpligtet til at vide sådan noget smiley

• Dan E
    Dan E Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 13
    #13   23. dec 2007 Jeg opsagde min efter 3 år og dengang 7 skp. - men jeg var heldig at der var en gensidig forståelse så jeg kunne opsige den med øjeblikkelig virkning.

uden nogen vidre udgifter for mig - andet end et svendebrev jeg aldrig fik, da det er svært at finde en læreplads hvor de vil tage en der kun mangler ½ år.

• #14   23. dec 2007 Natascha jamen gjorde du det uden for eller uinder de 3 måneders prøvetid?:) , + nogle mestere er jo flinke og siger fint smut du bare, men andre forlanger penge..

• #15   23. dec 2007 Lyst - Udenfor de 3 måneders prøvetid. Havde været der sådan ca. 1 år.

• #16   23. dec 2007 Dan E, hvorfor også stoppe efter 3år?:s ,

Natacha okay, så har du nok været heldig jeg har hørt om en som skulle betale 54.000kr for at komme fri fra okntrakten.

• Dan E
    Dan E Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 13
    #17   24. dec 2007 havde aldrig været gode venner med værkføren, og blev skidt behandlet, og en kæde af ting - bla 2 færselsuheld på 14 dage og nogle andre ting, gjorde at jeg havde fået nok

Kommentér på:
Opsigelse Af sin lærlinge kontrakt????

Annonce