{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Essay
  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 37 Svar: 55
    #2   3. apr 2008 Ja , det ved jeg , men hvordan skal teksten opstilles , ?

• Ham D
    Ham D Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 584
    #9   3. apr 2008 Jeg har om essay lige for tiden.. kan skrive hvad jeg har fået udleveret af min lære..:

1. Essayet er kort, afrundet prosatekst, der kan læses i et træk.

2. Essayet giver udtryk for den skrivendes (essayistens) subjektive forhold til sit emnem der kan være et hvilket som helst.

3. Emnet er anledning til forfatterens fremstilling af sine indtryk, erfaringer, tanker og forestillinger. Disse melder sig tilsyneladende spontant, de synes at blive til undervejs, mens essayet skrives.

4. Forfatteren er en amatør, umildbart og kærligt optaget af sit emne, gerne på en søgende, spørgende, undrende måde.

5. Emnebehandlingen er let og elegant, ikke systematisk. Den er engageret, men ikke udtømmende. Den er øjebliksbestemt og derfor undertiden springende, omkringdansende.

6. Essayet ønsker at fascinere og udfordre læseren med overraskende formuleringer, sammenstillinger, synspunkter. Det vil ikke give entydige svar, ikke servere færdige løsninger, ikke fremsætte budskaber.

7. Essayet er en opdragelsesfærd, hvor læseren som en jævnbyrdig og fortrolig, der indbydes til at følge med forfatteren i al uhøjtidelig foreløbelighed.

Håber det er ok med lidt stavefejl osv. - Ellers ville lortet sgu tage en krig smiley

/ Stefan

• #10   3. apr 2008 det er for sendt i kommer med det for har lige været oppe til taminsprøve i 9 klasse og jeg skylle skive et essay

• #11   3. apr 2008 du må gerne skrive et essay i spalter med lige mag

Kommentér på:
Essay

Annonce