I Danmark skal man forsørge sig selv {{forumTopicSubject}}
https://www.sn.dk/sjaelland/i-danmark-skal-man-forsoerge-sig-selv/
Hvis man kommer til Danmark skal man forsørge sig selv. Derfor burde det – selvfølgelig – være sådan, at man selv finder sig et job.
Men kan man ikke det, så vil regeringen nu indføre en arbejdspligt. Vil du have penge fra skatteyderne, så skal du også udføre noget arbejde for skatteyderne.
Det foreslog vi i Venstre før valget. Og nu bliver det snart til virkelighed. Det er jeg rigtig glad for. Som byrådsmedlem har jeg selv været med til at indføre en lignende ordning, med stor succes. At det nu skal udbredes til hele landet er derfor kun godt.
For arbejdspligten virker, det er med til at få folk i arbejde. Og så er det i øvrigt retfærdigt, at man skal bestille noget. For hvis man kan gå fra Irak til Ishøj, så kan man også gå ned i parken og samle skrald op.
På den måde lærer man, at her i Danmark står man altså op om morgenen og går på arbejde. Det vil også styrke integrationen, at folk kommer ud af deres lejligheder og stifter bekendtskab med det danske arbejdsmarked.
Og så er det ikke mindst godt for børnene, at de vokser op i et hjem hvor mor og far går på arbejde.
Og så er det selvfølgelig godt for Danmark, fordi vi slipper for at betale en masse penge til folk der ikke bestiller noget.
Tror du på, at arbejdspligt for alle kan gennemføres eller overhovedet bliver gennemført?
Jeg har mine tvivl på, at det bliver gennemført, det lyder fint på papiret, men jeg tror i praksis ser det helt anderledes ud, derudover er det mindst 30 år for sent at indføre arbejdspligt for dem, der kommer til Danmark.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
I Danmark skal man forsørge sig selv