{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Min kok er SÅ stolt af mig!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige afsluttet 1. hovedforløb (af 4 inkl. svende-forløbet) og jeg scorede de bedste karaktere af begge klasser!!

Kalkulation: Mangler stadig men regner med 10 eller 12

Opskæring/tilberedning afsluttende: 10

Praksisprojekt: 12
(en stor projektopgave)

Helhedsvurdering: 12
(hvordan jeg har været og min generelle indsats over de 5 uger)

Salg/service afsluttende: 10 (der er tre underdele til denne karakter)
Butik/ekspediton: 10
Madret (en 3-retters menu og et conveniance produkt: 10
Pølsemageri: 7 (havde ikke regnet med mre så er meget godt tilfreds)

Ernæring/lovgivning: 12
(Jeg lå og svingede på 10/12)

Samfundsfag: 12

Gennemsnit: 11,33

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kok er SÅ stolt af mig!!!!
  • #1   15. sep 2008 okay ? så er du da dagens høvding

• #2   15. sep 2008 Tillykke smiley

• #3   15. sep 2008 Også et Tillykke herfra smiley

• mathias -
    mathias - Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 385
    #4   15. sep 2008 tilløkke

• #5   15. sep 2008 Tillykke, det er da super flot smiley

• #6   15. sep 2008 Tillykke. smiley

Min cock er også stolt af mig. (:

• #7   15. sep 2008 mange tak!!! folk omkring mig er også stolte af mig... hehe...

Til trods for jeg ahr vret i noget ballade denne gang får jeg alligevel topkaraktere!! jeg var lige ved at falde ned af min stol da jeg så det (casper måtte lige støtte mig så jeg vitterlig ikke faldt ned af min stol)

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Svar: 42
    #8   15. sep 2008 Det er sku godt klaret! Altid godt med en dame som kan lave ordenligt mad - der er langt i mellem smiley

• #9   15. sep 2008 Martin F:
    Jeg er god til og lave mad - specielt kyllingebryst - men det har jeg også øvet så sindssyg meget med kokken... og jeg skal fortsætte med det for med mit speciale skal jeg lave en 3-retters menu til svendeprøven...

• #10   15. sep 2008 Syro:
    haha... det er der sjovt nok mange der har sagt... hehe..

• Karina B
    Karina B Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #11   15. sep 2008 Er svendeprøven blevet lavet om, således at man selv kan bestemme hvad man vil lave ?

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jul 2007

#12   15. sep 2008 Lyder da kanon, - tror også på dig med de karakterer du hiver frem smiley

Jeg er kun god til at tænde for ovnen og brænde tingene på? smiley

Hvad skal den 3 retters menu bestå af? Får du måske først af vide til svendeprøven?

• #13   15. sep 2008 Sådan der Solstråle..!!

Det er satme skidefrækt med en kvinde som kan lave mad samt har præferencer som du.. Kunne dukkerne herovre på øen sku godt lære et og andet af..!! smiley

• Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    jul 2007

#14   15. sep 2008 Syro: Det kræver også at man IDGAFer den! smiley

• #15   15. sep 2008 Hvorfor skriver du det herinde?

Hvis man er blevet undervist i hvordan man skal skære et dyr så er det sku da klart at man kan få 10, hvor kompliceret kan det være når du har fået det afvide 30 gange.

.

• #16   15. sep 2008 3 retters menu, hvad kom du op i ??? Sæson ??

Jeg blev selv færdig med tjeneruddannelsen, står og tænker om jeg tager kokke-uddannelsen med.

Tillykke herfra smiley

• #17   16. sep 2008 Martin:
    Den kan bestå af flere forskellige ting.. Ma trækker et stykke kød og ud fra det skal man lave en 3-retters menu... Man har self inden da gået og sammensat nogle opkrifter ud fra de forskellige kødstykker vi kan trække...

Syro:
    Har desværre ikke tid.. er tilbage på arb i denne her uge og på søndag tager jeg så 4uger på skole ige...

Awekat:
    Øen?? Som i Bornholm? Har lige gået på skole med 6 bornholmere... hehe...
    Og hvis det er sjælland tjah, så kommer jeg selv fra nordsjælland...

- [Team 7870] - ©
    Jeg kan også godt i praksis... hehe...

Sofie:
    Du er da mere end velkommen til og komme ned og skære en skinke eller et inderlår hvis du mener det er så ukompliceret?? Eller laver noget kalkulation eller en prøveekspedition. Jeg kan også tilbyde dig IT og at slibe knive. Eller måske er du mere til samfundsfag. Du aner ikke havd jeg går og laver på skolen, og NEJ det er ikke bare lige til!! Når jeg er hjemme står jeg i en delikatesse og har derfor INTET med det ferske kød og gøre, ergo jeg står ikke og skærer. Når man så lære og skære kød på tre forskellige måder fordi man har haft tre forskellige lærer over 2 år, så kan det knageme være svært og følge med. og nej jg ahr ikke fået det af vide 30 gange. Vi havde prøve i opksæring af okseinderlår og oksetyksteg på dette ophold og inden prøven havdevi skåret oksekød 3 gange, og alligevel går jeg op og scorer 10! Så hvis du ikke ved hvad du taler om så luk!!
    OG du må meget undskylde jeg skriver noget herinde, du må virkelig undskylde at jeg gerne lig vile ud med min glæde. Jeg skal nok huske en anden gan at det ikke er noget der behager dig så jeg skal nok lade være med at skrive igen!!

| Chavez |
    Jepp tjenere har vi også nede på skolen... hehe... Mener nok du kan få cuttet et år af kokkeuddannelsen når man allerede er uddannet tjener men er ikke helt sikker...
    Nej vi skulle selv lave 3 opskrifter som vi så skulle gå ned i køkkenet og fremstille... Vi havde frit valg ud fra hvad skolen kan levere af varer...

• #18   16. sep 2008 <b>Sofie</b>, Du er godt nok latterlig at høre høre.
    Hvis du ikke har noget positivt at sige, hvorfor kan du ikke bare tie stille ?
    Der er jo ingen der gider høre på en blondine, der spiller smart.
    Hvis du egentligt vidste hvad de kokke-elever går igennem sådan en periode, så er det egentligt det Lila C kom med, er noget at være stolt af.
    Indtil da, så klapper du i, for det lyder af helv. til når du lukker lo-rt ud på sådan en glædes-tråd som denne.

<b>Lila C</b>
    Det er rigtigt nok, kokke-udd. er på kortere tid hvis man har gennemført det tjenerudd. Det kan jeg godt bekræfte. Så skal man kunne igennem først hovedforløb og anden (sidste skoleforløb).

Meget modsat som I gjorde, var til vores opgave går du på at vi får en fiktiv gæst, f. eks "50 års fødselsdag", "mandlig gæst", sæson "efterår" og "asparges". Og ude fra de 4 punkter, skal vi kreere en 3-4 retters mad med tilhørende vin til, bord-deko osv. Det har vi så lige en time til.
    Hold kæft man har nerven på, men man klarer det fint hvis man har læst godt på lektien. Det er her al ens viden kommer på prøve, for hvis man ikke har noget i baghovedet, hvad der f. eks godt vin kunne gå godt til en god fiske-ret, så er man nemlig på rø-ven. smiley Jeg bestod med ros og fik "klassens bedste kammerat" prisen smiley

• #19   16. sep 2008 | Chavez |
    Tak for opbakningen!!

Og Tillykke med det...! Jeg menenok vi har 2 eller 3 timer til den der 3-retters menu vi skal lave til svendeprøven men så mener jeg også at vi samtidig skal dække et bord til 2 eller 4 personer.. (det har jeg ikke rigtig prøvet noget af før) og så skal vi også lave en tærte helt fra bunden,altså vi skal også selv stå og lave dejen til bunden...

Vi har fet et papir med det men mener nok mit papir ligger nede på skolen.. skal nemlig afsted igen i 4 uger på søndag...

• #20   16. sep 2008 Jeg støtter dig. Og ønsker dig held og lykke. Opdækningen er meget varierende. Du kommer op i det efterhånden. Forresten, puds dine bestik og puds dine vin glas. Det skal være clean, sæføli..!

En af mine klassekammerater glemte at pudse hendes glas, hun fik minus point for det. så husk det endelig. Alting skal bare være top shine.

smiley

• #21   16. sep 2008 jepp... perfektionismen lærer jeg af vores kok... han er perfektionist med ALT vad han laver...

• #22   16. sep 2008 Tante L - Se det var lige godt satans.. smiley

Ser da frem til en lækker middag, skaprt forfulgt af en opvask..!? smiley
    Evt en tur ud i natten..!!

Gider dog ikke se fodbold med dig.. FCK spiller ikke rigtig fodbold.. Rigtig fodbold spilles af Kings, Oaks og Razorbacks..!! smiley

Kommentér på:
Min kok er SÅ stolt af mig!!!!

Annonce