For meget SU-bøvl {{forumTopicSubject}}
Sikke noget pis...
I Januar 2005 holdt jeg op på mit studie på KU, men glemte at melde mig ud. Kort tid derefter blev jeg erklæret studieinaktiv. I 9 mdr af 2006 har jeg arbejdet på fuld tid og har derfor i dag fået en regning på lidt over 10'000 kr som skal tilbagebetales...
Fejlen ligger hos mig, idet jeg fejlagtigt TROEDE at satsen for inaktiv og udmeldt ville være den samme (jeg hader mit 19-årige jeg lige nu), men er der nogen her der har en god idé til hvad jeg kan gøre?
Jeg har sendt brev til SU-styrelsen og min studenterforeningsrepræsentant, samt hængt i røret hos SKAT, KU og AAU (hvor jeg nu læser).
Jeg har ikke fået svar på brevene endnu, og inden af de telefonerede har kunnet hjælpe.. Og min advokat er SELFØLGELIG på ferie.. suk
Jeg ringer først til SU-styrelsen når jeg har en plan, for jeg tror ikke at "vræææl, jeg har ikke pengene" er noget de reagerer på..
Foreslag modtages med kyshånd
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 439
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 296
Umiddelbart tror jeg hellere ikke at jeg slipper, men det kunne bare være interessant at få et andet perspektiv på, i tilfælde af at der er en indgangsvinkel jeg ikke selv har overvejet..
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 439
Det er dig selv der har sat dig i den situation .. Kan ikke se hvad du vil gøre andet end at betale .. du siger selv at det er din egen skyld .. jamen fair nok tag en kiks og begynd afbetalingen ..
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 64
* vinke vinke *
aaarh det fandme ikk feeedt .
suuur røøv .
jan 2007
Skii
Ja, meget.. men så kan man jo lære det..
Ellers må jeg gøre det her til en pricipsag og slæbe styrelsen i retten... Spørgsmålet er så bare om der findes flere der står i min situation, eller om jeg er den eneste der har lavet den fejl (det tvivler jeg alligevel på).
Jeg er ved at få indhentet al dokumentation omkring det her, og så må jeg fremlægge det for advokaten når han kommer hjem.
jan 2007
Når man er studieinaktiv er man ikke berettiget, og jeg har derfor ikke modtaget så meget som en krone!
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 47
jan 2007
jan 2007
Ja. Men det er bare sure penge når de dækker noget som jeg ikke har fået.
Hvad har du haft af problemer, hvis man må spørge om det?
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 81 Svar: 919
jan 2007
Føler i allerhøjeste grad med dig
jan 2007
Kan i ellers have en dejlig dag allesammen.
jan 2007
Orv.. der var du for hurtig til at jeg ku nå at smutte.
Ja, selfølgelig skal jeg nok overleve betalingen hvis det skulle ske.. Men de får mig ikke uden en kamp.. hæ hæ
Måske skulle jeg foreslå at de giver mig en bøde for at have glemt udmeldelsen i stedet.. Altså.. mindre end de 10k.. man ved aldrig
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 345
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 217
jan 2007
Hvad for nogle penge?
Jeg har IKKE fået nogen penge udbetalt i den periode, andet end dem jeg selv har tjent. Hvis jeg havde var det naturligvis HELT på sin plads at tilbagebetale dem.
Studieinaktiv = ingen SU (hvilket er HELT fair - det der er røv er loftet på min egenindkomst)
Anders
Jeg har skam et aftenarbejde, og jeg går ikke i byen/drikker. Jeg arbejder ovenikøbet fuldtid her i sommerferien for at betale kassekreditten.
Og ja, selfølgelig bliver jeg nød til at bide det i mig, HVIS alt andet ikke lykkes.. Men jeg ville hade mig selv for ikke i det mindste at have prøvet.
Kristina
Tak for insigten. Du tager slet ikke fejl, men det er sagt mange gange nu og jeg er fuldt ud klar over det. Det var idéer jeg søgte, men dem har folk ikke mange af desværre.
Men omvendt er dette hellere ikke et jura-forum.. det er baboom, så forventningerne burde måske ikke skrues så højt op.
Nå.. Men hvis ingen har noget originalt at bidrage med må jeg selv forsøge at tænke videre (ved nemlig allerede godt at jeg kunne have undgået det og at det sandsynligvis ender med betalingen). Tak for jeres indlæg allesammen
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 345
jan 2007
fordi jeg ikke meldte mig ud af universitetet... selvom jeg ikke havde været der i et år... men nu ser du hvad jeg synes problemet er..
jan 2007
For meget SU-bøvl