1.848 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ulovligt med "Multitool kniv" Ulovligt med "Multitool kniv"

Hej jeg går med tanken om at anskaffe mig en leathermann (multitool) - Men selvfølgelig ikke for at have den liggende der hjemme. Er det lovligt at medbringe den i tasken når den har et 6/7cm langt blad der kan låses? Den er ikke en hånds betjent smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovligt med "Multitool kniv"
  • #1   12. aug 2009 Jeg har da min i lommen hver dag og kan ikke forestille mig at det er ulovligt.

Men det kommer nok an på i hvelket henseende du bliver taget med den, den går nok hvis du er iført arbejdstøj.

• #2   12. aug 2009 Martin J - havde bare tænkt den skulle ligge i skole tasken - så den kommer naturligvis ikke med rundt i byen udover turen til og fra skole smiley

• #3   12. aug 2009 Mener at politikerne i deres iver for og slippe af med knive i alle størrelser lavede et forbud mod det ..
    Men tror næppe det er nogen de går alt for meget op i, medmindre du virker som typen der ville bruge den til noget dumt .. Der er jo også tons vis af voksne mennesker der har gået med den i evigheder, og de slipper den sq ikke bare fordi der er en lov imod det ..

• #4   12. aug 2009 BOP - nej det var det jeg tænkte smiley
    Tvivler på jeg er en de vil mistænke for noget i den kaliber.
    Kan bare huske der var noget med at betjentene selv havde dem med i deres uniform hvor det så viste sig at være ulovligt? Men kan da evt. tage forbi stationen i morgen og spørge hvis jeg ikke får et tilpas klart svar herinde.

På forhånd tak folkens smiley

• #5   12. aug 2009 Hvis bladet er 7 cm eller derover, så er den ulovlig at have med sig. Og en blankvåben tilladelse skal udstedes bare for at du må eje den. Hvis du som med schweisser kniven kan købe den uden blankvåbentilladelse så er den ok at rende rundt med.

• #6   12. aug 2009 Kim - lyder godt smiley

• #7   12. aug 2009 se evt. min annonce, den leather man der er der, den er ganske lovlig, jeg har selv en anden model som jeg bruger når jeg er på fiske tur med drengene, men ikke desto har jeg også den anden model med i skole hver dag. den anden model jeg har er endda en smule større.

• Rønne _
    Rønne _ Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 147
    #8   12. aug 2009 jeg mener de strammede loven sidste år så alle knive hvor bladet kan låses er ulovlige, men er ikke 100% sikker på det.

• #9   12. aug 2009 Men så længe egget på kniven er mindre en 7 cm. er det ikke ulovligt, eller dvs. du ikke skal have en blankvåbentilladelse.

• #10   12. aug 2009 Rønne _

Korrekt, ALLE enhåndsbetjente knive som kan låses er ulovlige

• #11   12. aug 2009 Der kan da IKKE være nogle tvivl ...........den er ULOVLIG...!!!!!!!!

• #12   12. aug 2009 Nu bruger jeg den professionelt og vi har haft flere diskutioner med betjente om det..

Et multitool er lovlig at gå med SÅ LÆNGE du kan bevise at det er et stykke værktøj du benytter i en professionel sammenhæng..
    Ellers er ALT besidelse ULOVLIG..
    - Fuldstændig ligesom en hobbekniv..

Grunden til vores diskutioner med betjente er at vi bruger dem i sammenhæng med mobildiskotek/lyd&lys udlejning hvor de rigtig tit er unødvendige.. Men set fra politiets side går vi med dem "i nattelivet" hvilket self er helt fair de reagerer på.. Det er dog ikke alle der er lige lette at bevise om at det er et værktøj som vi ikke kan undvære..

Så kort fortalt, gå KUN med den hvis du SKAL bruge den på et professionelt plan !

Du kan søge våbentilladelse, som evt kan gøre det lettere at snakke med politiet, hvis de skulle stille sig på bagbenene..

• #13   12. aug 2009 Du får lige et link

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1876

- Læs §4

• #14   12. aug 2009 Og man kan vel sige sig selv at man ikke har sådan en med i skole!!!!!

• #15   12. aug 2009 Jesper smiley ja det kan du sige til dig selv.

Men takker for svarene smiley

Kommentér på:
Ulovligt med "Multitool kniv"

Annonce