1.337 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

kris A
kris A
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 18

lovligt at gå/køre med kniv? lovligt at gå/køre med kniv?

nu hvor det er oppe i medierne kunne jeg godt tænke mig at høre hvad loven siger om at have en kniv på sig. Jeg har en Lethermann multi kniv i min bil. Knivbladet kan ikke låses, og er under 6, eller 7 cm. Kan ikke lige huske hvor lang det er den må være. Men vil lige være sikker på at jeg ikke kommer i fængsel hvis de stopper mig og finder den lille ”lommekniv” i bilen. smiley

Kris

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lovligt at gå/køre med kniv?
  • #1   3. sep 2009 Jeg har altid en hobbykniv på mig, mens jeg har arbejdstøj på, og der ligger altid en i bilen, ryger jeg ind på det, så flytter jeg til sverige når jeg kommer ud.

• #2   3. sep 2009 _ Benny bum bum _
    Kan godt lide din slut kommentar hahahaha

• #3   3. sep 2009 Kris A: den er forbudt at gå med. Selv politiet har fået forbud mod at gå med deres "multi tools" fordi der er en lille kniv i.
    Loven er den at du må eje en foldbar kniv, som ikke kan låses eller 1hånds betjenes under 7cm, eller en dolk (altså en fast kniv) på max 12cm. Det kan bruges til forskellige ting i hjemmet eller til fritidsinteresser, som fiskeri, jagt, spejder osv. Du må fragte din kniv til og fra din fritidsaktivitet. Skal du have knive over denne længde, kræves en blankvåbens tilladelse. Disse knive må ikke benyttes til fritidsaktiviteter, men som et samle objekt.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 35 Svar: 388
    #4   3. sep 2009 Benny bum bum: så skal du bare huske at du ikke lige må gå omkring posthuset på vej hjem fra arbejdet da det så er i strid med våbenloven...

Men her

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125806

Så er det bare at gå i gang med at læse... smiley

• Pilgrim
    Pilgrim Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 100
    #5   3. sep 2009 De fleste leatherman multitools har knive med låsbart blad (dvs man skal trykke på en dims for at slå den sammen), så din er sikkert også ulovlig.

• #6   3. sep 2009 Mr Google <-> Søg, søg Bing !

Ja, men det land her er sq snart helt i hegnet med de love vi har, og straffende dertil.

• #7   3. sep 2009 _ Benny bum bum _
    Det kan vi så godt blive enige om... Der mangler blot udgangsforbud efter kl 18, så er den totalt i vinkel ;D

• #8   3. sep 2009 Mr Google <-> Søg, søg Bing !

Ja, det faktisk det eneste vi mangler.. Gud bevare Danmark

Kommentér på:
lovligt at gå/køre med kniv?

Annonce