1.398 visninger
|
Oprettet:
Kamphund der går til angreb. Forsvar {{forumTopicSubject}}
Så lige overskriften til nyhederne.
En mand der havde skåret halsen over på en kamphund der var gået til angreb på en anden hund.
Der blev lagt op til debat om det var okay at gøre det.
Hvor ligger debatten dog? Selvfølgelig er det okay at nakke det dyr der nakker sin egen hund, kamphund eller aj.
Eller er det bare mig?
feb 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 936
aug 2009
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 14 Svar: 249
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 136 Svar: 631
eller er det bare mig?:)
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 109
Meen lige frem skærer halsen over på den s:
Den kan sku da blive aflivet på en stille og rolig måde
Og husk på det er ikke altid hunden det er galt med, men personen i den anden ende af snoren som opdrætte forkert !
aug 2009
Helt enig... Meeeeen, ik i alle tilfælde
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.777
det er jo Ikke alle mennesker der går rundt med et aflivnings kit til dyr jo, så det kan ikke gøres helt humant i situationen.
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 67 Svar: 269
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.777
Tror du har gjort dig tilkende med din holdning allerede efter den første besked;)
okt 2009
aug 2009
Helt enig
Skal ik kunne sige hvad jeg ville gøre hvis det var min hund der sad i gabet på en anden hund... Ved ik om jeg ville reagere eller fryse fuldstændig, men lad os sige at jeg reagerede, så ville jeg nok også reagere med voldsomt og bruge de ting jeg havde til rådighed...
Jeg siger bare at HVIS den er blevet stukket efter den har sluppet, så sys jeg på ingen måder at der er i orden!
okt 2009
Hvis man går med sin hund i snor går de jo også over på den anden side fordi de er så bange ..
okt 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 213
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 36 Svar: 730
Af hvad jeg har læst prøvede folk først med en rive og en hammer at få kamphunden væk fra den anden hund, men uden held.
Jeg synes det er fuldt forsvarligt at gøre som manden har gjort for at stoppe et drab på en anden hund. Man stiller sig ikke helt roligt med en godbid for at få hunden til at stoppe for derefter at aflive den på en stille måde, det jo totalt åndssvagt, ren utopi..
Og der er seriøst noget galt i Danmark hvis manden får straf udfra hvad vidner har fortalt. Der er handlet i nødværge under oparagraf 14 i straffeloven - Færdig arbejde.
Selv en straf for at have brugt den kniv han brugte ville være stærkt kritisabelt, det ville være det samme som at sigte et offer der slår sin overfaldsmand ihjel med dennes kniv han har overfaldt sit offer med. Paralellen kan drives pga. det er umuligt at sige hvad der kunne være sket med vidnerne til episoden hvis hunden gik løs på dem også.
okt 2008
okt 2009
aug 2009
aug 2009
Okay det har jeg heller ik hørt! Det er sgu liiige makabert nok...
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 297
okt 2008
aug 2009
Jeg er sgu ik helt enig... Sys ik man kan skære alle over én kam på den måde... Men det lyder som om at du kun har haft dårlig oplevelser med kamhunde og så kan jeg godt fortå at det er svært at se noget positivt i dem...
feb 2007
"men syntes at der mangle nogt historien siger jo ikke noget om hvem af hundene so provokerede den anden" - Det var sq aftens griner ;D
Hvordan i din vildeste fantasi vil du fremfører det argument og fører bevis derfor? Det er umuligt medmindre du finder en tolk der kan "hundesprog" eller hvad?
Vidner beskriver en kamphund der springer du af vinduet og angriber den mindre hund. Det skal ikke være iorden i dagens Danmark at hunde angriber andre hunde på åben gade, det er at drive instinktet ud af dyrerne måske ja ville nogen mene, men sådan må det være når de skal befinde sig i et beboelsesområde med børn bla.
aug 2009
Tror jeg havde splittet den der lille landsby ad indtil jeg havde fundet ud af hvem der havde efterladt min hund død og flænset i en trillebør foran mit hus...
feb 2007
Der er jeg enig med dig, det kunne måske godt være tacklet en smule anderledes, kunne godt forestille mig det kunne hidse ejeren en del op.. Og med god grund. Specielt hvis han var kommet hjem med hans børn.
jul 2007
Følger: 50 Følgere: 47 Fotoprofiler: 1 Emner: 72 Svar: 1.716
min kammerat siger at den blev passet af en ven og sprang ud af et åbent vindue hvorefter at den sprang på den anden hund og blev stukket af en tilfældig person som kom forbi..
men forresten.. så synes jeg det er forkert at stikke en hund ned.. for så er det pludselig oka at gå med kniv igen jo.. for tænk nu der kommer en "dræber" hund..
aug 2009
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 16
vend den lige om inden jeres mening kommer...
min mening er hvis der var en som gik på min hund skulle den død ja men hvis det var min hund som gik på en anden hund havde jeg bare en dårlig dag men havde arlivet hunden lige med det samme bag efter men der skulle ikk ekomme en med en køkkenkniv og gøre det...
hvad mener i???
jul 2007
har det på samme måde.. selvom at det er en "dræber" så har den sgu fortjent en værdig død og ikke ligge og forbløde.. for så kan vi jo bare snakke om den dyremishandling vi alle vil til livs..
aug 2008
det er rigtig men hvad er det nu dyrevelfårsloven sider.... nååh ja hvis et dyr bliver mishandlet eller vanrygt skal ma gribe ind ellers kan man blive straffet... så man kan snakke om ham som og skæret halsen over på hunden ikke måske er dyremishandller... for om man skære halsen over på en hund eller ex et mennesker eller ex en ko så død den ikke med det samme....
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 32
Du generaliserer VIRKELIG!
Du er da dum at høre på?
"Alle der har de hunde er tabere" - NNNEJ! Det er jo så komplet løgn!
Har du læst om andre hunde der har angrebet mennesker og hunde? Andre end muskelhunde? Nej, for det er jo klart.
En... Labrador, som er en typisk familiehund kan sagtens finde på at angribe en anden hund såvel som en amstaff eller anden muskelhund kan..
Jeg synes du skal lukke røven, da jeg selv har en amerikansk bulldog som er så UDEMÆRKET opdraget, og godt ved hvad hun må og ikke må. Så alt dit pis med at du generaliserer med det samme: Det gider vi ikke høre på, og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste der synes det..
Det er ikke HUNDEN det er galt med - Det er den der opdrager den og ligesom holder fast i den anden ende af snoren.
Jeg synes lige du skal tænke dig om inden du skriver at ALLE der har muskelhunde er tabere, for jeg tror ikke du bliver sææærlig vellidt af det..
jul 2007
kan godt ske.. men et stik i halsen, det synes jeg er synd.. for så er det den der lider..
jul 2007
aug 2008
nu kan vi hvis snakke om at skrive ordenlig til hinanden men nok om det... men syns nu du skla tage og se hvad du skriver... nu når du skriver UDEMÆRKET opdravet ser jeg en person som har købt en hund og ikke ved hvad hun er gået ind til... undskyld ord valget men min point er at der skla ikke være nogle hunden som er UDEMÆRKET opdravet de skal være så opdravet at når man sider sit og bliv og man så kommer tilbage om morgen så sidder hunden der i nu...
og især den rase som du har skla have det sådan da de kan vende sig mod sin ejer hvis de bare så meget som får lidt magt....
syns dog stadig du har ret folk som skriver at kamp/muskel hunde er noget lort har hvis ikke selv hund eller dyr de holder af så syns endelig ikke de kan være med i det her... de har bare set sig onde på nogle hunde og det er joh ikke alle som har det sådan som de hunde vil høre om... undskyld men var der ikke en gang vi kun hørte om alt det indvandre gjord og ikke om det vi andre gjord... det er det samme som er sket nu.... tv prøvet og gøre alle muskel og kamp hunde til nogle onde hunde... men hvad med den lorte poms som hoppede på min dansk svends gård hund i går... der sket ikke noget for den lille hund blev bare vippede af men den blev da aflivet for min hund mangler noget hud på bagkroppen hvad med den hund skal vi ikke høre dem????
nov 2008
END OF FUCKING STORY!
aug 2008
ex... ham jeg arbejder for lige for tiden har en rotwieler (STAVES?) og han mener det er en kamphund men hvis du ser andre så kalder de det en muskel hund...
så den tone er hvis ikke nød vendig vel
feb 2007
Nej.. Hunde slagsmål er ikke iorden, bla. derfor vi har dyreværnsloven jo. Kender ikke den sag du omtaler der af gode grunde så kan ikke udtale mig herom.
Invader Zim !
Nu udtales der jo i medierne at manden først hentede kniven efter at hans forsøg med en rive ikke hjalp. Men ja det kan sagtens tænkes at folk begynder at gå med kniv på baggrund af sager som denne. Det er så det at straffeloven skal forhindre.
Dyremishandling kan her ikke bruges som argument jo da det ikke har været tiltænkt at dræbe dyret, det er blevet dræbt på baggrund af den måde situationen har udviklet sig på og er blevet dræbt i nødværge. Manden har handlet fuldstændigt som han skulle, og da han ingen baggrund har som dyrlæge kan det ikke forventes at han skulle have handlet anderledes med f.eks. et ikke-dræbende stik for så derefter at se om hunden havde sluppet sit greb. Det kan han ikke dømmes udefter i det tidsrum han har haft til rådighed.
Manden har handlet netop fordi et dyr blev mishandlet så han har handlet rigtigt.
jul 2007
men da jeg aldrig har set en "kamp" hund flippe ud så kan jeg nok heller ikke forestille mig hvordan det udspiller sig..
aug 2008
der er så amnge andre måde og få to hunde til at slippe hinden ikke noget med rime og slet ikke noget med en kniv...
der vil jeg ikke give dig ret på nogen måder hr....
ville du gøre det samme ved din hund hvis den hoppede på en anden eller hvad med din bedste ven som hoppede på en anden mand ville du slå ha ihjeld fordi han ikek ville slippe???
nov 2008
hvis din chef mener at hans hund er en kamphund, så er det jo ham der er noget galt med? altså undskyld mig; men hvis en ejer af en muskelhund SELV siger at hans hund er en kamphund, så må det jo være det han opdrager den til at være, hvilket bare ikke er iorden, da det netop er "kamphundene" der angriber.. Dermed ikke ment muskelhundsracer.
feb 2007
Heller ikke her, heldigvis. Men da menneskers liv vægtes højere end dyr og manden allerede er gået ind imellem for at beskytte så tror jeg ikke han får straf for det. Han slipper for at have handlet i nødværge for den anden hunds liv, og måske også for hans eget.. Er set før mennesker er blevet overfaldet også..
feb 2007
Nu kan ingen af os udtale os om det, men jeg er rimelig sikker på du ikke vil gå imellem to hunde der kæmper for livet med dine hænder og krop..
Manden her i situationen forsøgte med en rive først og hentede derefter en kniv, eller trak en kniv (Det kan selvfølgelig argumenteres for at han skal straffes hvis det var en han gik rundt med inden overfaldet, medmindre han var ved at lave noget på hans grund). Det kan ikke forlanges af en almindelig person at denne handler anderledes i sådan en situation da han ikke er uddannet dyrelæge, derfor er han ikke istand til at dømme om et ikke-dræbende stik havde været nok til at få hunden væk, der kan let argumenteres for at man ikke tænker rationelt i sådan en situation, men nu vil videre efterforskning vise hvad der er sket, vi kan kun granske det udfra mediernes oplysninger, og der er altid to sider af en sag.
Indtil det er belyst ordentligt har vi stadigvæk ulovlig besiddelse af kniv, hærværk(drabet af hunden), nødværge i henhold til paragraf 14 i straffeloven og dernæst bøden til ejeren for at hunden kunne bevæge sig frit på åben gade. Hvad de ting så ender med er der ingen der ved jo.
Jeg ville ikke tøve et eneste sekund hvis min hund angreb et andet menneske, almindelig sund fornuft ville sætte et menneske højere, så havde jeg en kniv og den angreb et menneske slog jeg den også ihjel tror jeg eller på anden måde forsøge at skille dem ad, men bed den ud efter mig måtte den lade livet. Jeg kan kun gætte på hvordan jeg ville reagere hvis det var en andens hund den gik til angreb på, og det samme kan du også kun.. Jeg ved det ikke.. Men med et menneske ville jeg ikke tøve, isåfald ville jeg blive straffet også.
Pernille G
Kamphund og muskelhund er ikke defineret juridisk så indtil det er kan medierne sagtens kaste rundt med ordene. Det er nye ord i det danske ordforråd og bliver sikkert først defineret i den nye hundelov der kommer til januar.
jul 2007
ja, det er rigtigt..
men der er bare noget i mig som stadig er imod det..
nov 2008
Det er stadig ikke de samme hunde. Nogle af racerne blev brugt i gamle, gamle dage til hundekampe osv, og dette ligger i deres gener. Men det giver bestemt ikke medier og civile borgere lov til at kalde hundene for kamphunde..
For at skifte lidt emne; Så burde ham fyren sgu stå frem i stedet for at gemme sig, og fortælle hvad der skete. Han får det hele til at se lidt mistænkeligt ud, og jeg tror ikke lige at dét er det bedste han kan gøre for sig selv lige nu..
Det er da klart at han vil beskytte sig selv og sin egen hund, men ligefrem at stikke en kniv flere gange i en hund, ville jeg da mene var lidt overdrevet. Og hvorfor har man ikke hørt om at manden bliver sigtet for at gå med kniv? Nej nej, det behøver vi ikke. Det vigtigste er jo, at en "KAMPhund" har angrebet en anden hund, men ham fyren skal vi ikke høre om.
aug 2008
min chef opdraver ikke sin hund til at angribe men til og være mere lydig end hans børn er.. og det er en kamphund står for.. hvis du sig plads gør den og hvis du siger drab gør den også det...
så din lille udemærket hund kan godt gå hjem og ligge sig i lydighed her for en muskel hund der er udemærket opdraget er ikke godt nok det er en ommer..
vælger og lade det andet ligge da jeg desværre ikke vil kommetere det da noget er rigtig og andet er delvis rigtig
feb 2007
Tror det der har chokkeret folk mest er at hunden er sat i en trillebør foran ejerens dør.. Det er ikke iorden synes jeg selv. Det er en stærk provokation.
Men at hunden angriber en anden hund og ikke vil slippe og at den så derfor bliver dræbt er selvfølgelig ikke iorden men det er en beklagelig omstændighed. Videre efterforskning vil så vise om det er sandt, der er altid to sider af en sag og der skal dømmes objektivt. Det er ikke sikkert at stemningen fra vidnerne i landsbyen er objektiv jo, det bliver taget med i betragtning.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 223
Hvis der ikke var nogle der greb ind så havde kamphunden sikkert nakket den anden. Såådan nogle psykopat hunde skal selvfølgelig dø inden de alår andre uskyldige ihjel!
aug 2008
nov 2008
Det er bestemt ikke hvad en kamphund står for; at sidde når du siger det, og at vente når du siger det. det er hvad enhver hund burde stå for!
min hund er ikke en ommer, så nu kan du modtage en pæn udstemme, for at have fornærmet mig og min "lille" muskelhund..
aug 2008
det er rigtig på en måde men de skla ikke lide når de dør
aug 2008
så vi er små børn her inde så en udstemning til dig også...
feb 2007
Det giver dem lov til at bruge begrebet vidt forskelligt jo nemlig idet at det ikke er definerbart juridisk og de kan derfor ikke føres til ansvar for det. Så jo
1. Manden har intet offentligt krav for at stille sig frem for at udtale sig, det kan tænkes at han selv er i chok, han er jo nok ikke hundeslagter til dagligt. Det er ganske naturligt hvis han vil have ro og glemme episoden. Det virker ikke mistænkeligt men ganske rationelt. Og det er derfor det bedste han kan gøre for sig selv jo.
2. Så vidt jeg ved var ham der stak blot en der hjalp og ikke jer af hunden. I et civiliseret land kan vi ikke have løse hunde der overfalder andre hunde.
3. Videre efterforskning vil vise om han skal sigtes jo, politiet kan ikke smide om sig med sigtelser, der skal være belæg for dette. Netop af den grund vi har magten delt op i 3 her i Danmark. Den udøvende, den lovgivende og den dømmende magt
Findes der bevis for at han handlede i nødværge vil han ikke blive sigtet for besiddelse af kniven da denne overdækker dette i den givne situation. Hvis han skulle kunne dømmes skal et offer for en overfaldsmand med kniv også dømmes for i selvforsvar at have dræbt sin overfaldsmand med dennes kniv og det er jo ikke forsvarligt og/eller sund fornuft
aug 2008
feb 2007
Bare rolig hun får en for misbrug af udstemmesystemet. Nok er hende og jeg måske uenige men hun skal ikke stemme folk ud på baggrund af at man ikke er enig eller en latterlig misforståelse. Det er ikke det systemet er der for.
Hvis ikke man kan diskutere på en moden og voksen måde så skal man holde sig fra sådanne emner hvor man ikke kan tænke objektivt eller med ro i sindet.
Men lad det nu ligge. Det er ikke det diskussionen handler om. Og mon ikke hun indser sin tåbelighed og vender tilbage til det det handler om, hun er trods alt myndig. Hvis det var en på 15 havde jeg ikke forventet andet dog.
aug 2009
Man kan være ret følsom omkring sin hund og i den måde du skriver:
' så din lille udemærket hund kan godt gå hjem og ligge sig i lydighed her for en muskel hund der er udemærket opdraget er ikke godt nok det er en ommer..'
- Så kan jeg godt forstå at Pernille bliver stødt over det... Der er mange måder at skrive tingene på og du er ret provokerende i din måde at udtrykke dig på.
Og folk der skal provokere og nedgøre andre i en debat for at få sit budskab igennem er i mine øjne i 2 potter pis værd...
Hvorfor ik bare køre en debat uden at blive personlig...
aug 2008
aug 2009
En hund er er avlet til kamp er en kamphund... Min hund er avlet til jagt. Jeg bruger ham ik til jagt, men det gør ham altså ik mindre til en jagthund!
Det er lidt sjovt... For nogle år siden der var folk stolte af at gå med deres kamhunde og var stolte af at sige at det var en kamphund. Men nu hvor det er et negativt ord, så er det pludselig ik kamphunde længere... Meget pudsigt alligevel.
Pernille:
Nej ambullen er ik en kamphund, men muskelhund
feb 2007
Hvor har du den påstand fra? Eller er det blot tilfældet i den omgangskreds du færdes i for jeg har aldrig stødt på nogen der har beskrevet ordet kamphund som noget positivt, dermed ikke sagt at det ikke er rigtigt, siger blot jeg aldrig har haft den samme oplevelse og nogensinde fået det indtryk, hele ordet er negativt ladet i og med at det indikere en hund der bruges til/i kamp. Hunden defineres af dens race så hvis folk før i tiden har kaldt deres hund det så forstår jeg da godt det er taget negativt op eftersom man i et godt stykke tid har set negativt på hundekamp, med kamphunde som ofre.. Samme tilfælde med f.eks. hanekamp som heller ikke er lovligt herhjemme. Deraf en af tiltagene til dyreværnsloven.
Men du siger det nu også sort på hvidt at en kamphund stadigvæk er en kamphund selvom den ikke er avlet til kamp
aug 2009
Har aldrig kendt nogen der har kamphunde.. Min veninde har nu en blanding af diverse kamhunde, men det er den eneste jeg nogensiden har kendt.
Jeg mener dem man møder på gaden osv. Jeg har personligt altid synes at kamphund og muskelhunde og nogle utrolig flotte hunde og vil derfor meget gerne hilse på dem på gaden.
Og i den sammenhæng mener jeg at der tidligere aldrig har været noget problem når jeg hentydede til ejerens hund som en kamhund. Men det er et problem nu...
Er du med på hva jeg mener
Man må vel gå ud fra at politikerne deler det op i hvilke hunde der i tidernes morgen blev avlet til kamp og hvilke der ik gjorde... Det er vel den eneste fair måde at gøre det på... Som du selv skriver, så kan man ikke tae insinkterne fra dem... Man kan dæmpe dem, men ikke fjerne dem...
Jeg sys hundekamp er forfærdeligt og umenneskeligt, men tror helt seriøst ikke at folk tænte i de baner for nogle år siden. Der var en kamphund en kamphund fordi det var et 'sejt' ode der fik deres hund til at lyde 'hård'. Tror ik de tænlte på hvad en kamphund faktisk i bund og grund er blevet brugt til...
feb 2007
Nej rigtigt nok det tænkte de måske ikke på, kommer an på hvordan ordene smager når man tager dem i munden og derfra fortolker det, og det er forskelligt fra person til person.
Ja okay nu forstår jeg hvad du mente. Ja folk går nærmest over på den anden side af gaden nu hvis en person kommer gående med en "kamphund". Og ja nu er det ikke længere politisk korrekt at kalde sin hund for en kamphund. Dyreinternaterne er også blevet bestormet af folk der ønskede at komme af med deres "kamphund" blot pga udviklingen i medierne, sådan nogen mennesker burde i første omgang slet ikke have lov at have en hund efter min mening for så ved de virkelig ikke hvad de går ind for men så står man igen med sådan en "Image-familie" som jeg gerne definere dem personligt, mennesker som blot udøver en fritidsaktivitet eller ejer en bestemt ting blot for at promovere sin side udadtil i samfundet fordi man ønsker at blive sat i en bestemt bås..
aug 2009
- Så vi er faktisk enige???
feb 2007
Næsten, hvilket er grund til at fejre det
Jeg mener stadigvæk at en evt. hundelov vil være berettiget og det at forbyde en hel race blot på baggrund af nogen voldsepisoder vil være begrundet.
Og jeg er stor tilhænger af indførelsen af et "hunde-kørekort", men der skal lægges nogen konkrete forslag ud til debat først da det har mange forskellige retninger det kan tolkes som, og hvor stopper det, og hvorfor er det kun hunde osv.
Medierne er en enorm stærk indflydelseskilde i vor dags samfund så med det i tanke ville jeg hellere ynde at læse konklussioner udfra objektive forsker rapporter på området for at danne mig et indtryk for at kunne godkende et tiltag overfor problemet.
nov 2008
Du er jo ikke til at diskutere med?
Du siger at JEG skal have en tone overfor dig, men du er da lige så provokerende overfor mig?
Dette er en debat, og dermed er vi ikke enige. Det betyder ikke at jeg ikke hører dig, jeg hører dig udemærket. Jeg svarer på dine beskeder osv, er det ikke at høre?
Men jeg gider ikke diskutere det her mere, for jeg skrev herinde for at få MIN mening igennem, og du var ikke enig. Fint? Sådan er det jo? Man kan ikke alle have den samme mening..
Der er ingen grund til at fortsætte vores diskussion..
aug 2009
Ved mange af de angreb der har været har det også været tvivlsomme typer der har været ejere af hundene. Ikke dermed sagt at det kun er ejerne der er problemet, for som tidligere skrevet så vil disse hunde altid have deres insinkter. Men sys stadig det har utrolig meget at sige hvem der er i den anden ende af snoren på gåturen
aug 2008
feb 2007
Emnet handlere om kamphunde/muskelhunde, ikke om at definere en socialgruppe i samfundet, den økonomiske krise eller tatoveringer..
Og at folk ikke kan finde jobs under en krise som denne kan næppe sidesættes med at de er "tabere" for så er du virkelig snæversynet og har mangel på Intuition eller generel sund fornuft..
Er selv af den mening at folk bør videreuddanne sig under sådan en krise hvis de ikke kan finde tilfredsstillende arbejde, men at sætte dem i bås på baggrund af deres arbejdssituation har jeg ikke nok "landsby" tankegang til.. Men igen nu det jo heller ikke det det her emne vil diskutere, i såfald må du jo oprette et, vel at mærke uden at drive personlig hetch mod personer herinde..
feb 2007
Siger ikke hvad du skal, giver dig et råd om hvad du kunne gøre
Mhs til kamphunde og tatoveringer har du så noget statestik/facts at bygge din påstand op på eller er det bare varm luft/uinteligent generalisering? Vi kan delvist blive enige, men jeg vil ikke udelukke at andre samfundslag ikke er indehavere af begge ting samtidigt og har en høj udd. hvilket er en af målestokkene du tydeligvist måler "tabere" på
At sætte arbejdsløse unge på en produktionsskole har bl.a. til opgave at motivere den unge og guide denne ind på en ny tilgang til sit eget fremtidige erhvervsliv. Hænger lidt sammen med alle de valg de unge generationer har idag i forhold til tidligere tider.. Heraf bl.a. begrebet mønsterbrydere.
Mhs. til at bruge det til noget tror jeg en fremtidig arbejdsgiver vil påskønne at den der søger arbejdet har aktiveret sig selv på en produktionsskole istedet for at ligge på sofaen og pille sig i navlen ugens 7 dage i 2-3 mdr'er måske..
feb 2007
Var også først ansat som bl.a. CNC operatør før jeg blev koordinator for en hel gruppe, jeg kan derfor bygge mine beslutninger på praktisk erfaring istedet for at komme direkte som uddannet teoretiker og spille smart og derfor ikke opnå respekt ved dem man skal kunne håndtere som mellemleder.
Jeg kender flere jeg studere med der har både piercinger og tatoveringer, både synlige og ikke synlige, det er heller ikke et holdbart punkt at definere udfra om de er synes jeg. Altså med henblik på om de er tabere som du kalder dem, arbejdsmæssigt er det selvfølgelig. Dog er tiderne ved at ændre sig med henblik på det. Sig mig lige stemmer du konservativt?
Det er snæversynet jo for du glemmer at hun måske forsøger at placere sig i den sociale gruppering som hun måske føler et tilhørsforhold til og det skal hun have lov til, vil du netop ind og ændre dette går du ind og bryder den personlige frihed. Du er forholds udtaget ud fra de meninger du er vokset op omkring og opdraget med, vi er automatisk præget af vores omgangskreds, med at være snæversynet mener jeg at du breder dig ikke udover denne gammeldags prægning og forsøger at tænke bredere og mere objektivt istedet for at prædike for en mening, din mening. Og følger mennesker ikke den er de automatisk ikke anerkendt i din tankegang. Men ganske normalt da ens ego altid forsøger at sætte sig selv som det positive eksempel.
Du skal huske at hvis du sender kontantsmodtagere ud at lave det arbejde du beskriver der kan du risikere at komme ind på områder hvor det er konkurrenceforvridende at udfører det job. Som offentlig enhed har du faktisk pligt til idag at gå ind i en udbudsrunde, altså kan din snak med 0 kroner slet ikke komme på tale hvis der er en privat virksomhed i området der tilbyder samme service. Og så er vi jo hurtigt indskrænket ikke sandt..
Finanskrisen overlader også en del uddannet personer som overflødige jo da den funktion de kan udfylde pludselig er unødvendig, det tager tid at efteruddanne sådanne folk og det er ikke altid du kan få folk til at efteruddanne sig og så står du pludselig med en kæmpe flok på enten dagpenge eller kontanthjælp. "Heldigvis" har globaliseringen betydet at ufaglærte jobs snart er ved at være en udød job kategori herhjemme, dog vil der selvfølgelig altid være sådanne jobs, og der vil altid være visse utilpasset elementer i samfundet som du ALDRIG får i et fastarbejde, her tænker jeg på misbrugere osv. Det er folk som du aldrig nogensinde kan få i arbejde, men kan håbe på måske møder op 2-3 dage om ugen i aktivering måske for blot at holde dem igang..
aug 2009
Så vidt jeg kan se, så har Carina heller ingen synlige tatoveringer? Alle kan da dækkes med ganske almindelig beklædning, så det er da helt skøvt udtalt af dig...
Min onkel er tandlæge og har sin egen klinik og kæmpe ejerlejlighed midt på gågaden i roskilde... Han har sgu da tatoveringer (ikke synlige)... Er han en taber???
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 159 Svar: 4.037
Skyd lortet + ejerne og så uddør problemet ret hurtigt.
aug 2009
aug 2009
Nu snakker du jo ikke kun om carina, men om ALLE med tatoveringer
Jeg lukker ikke øjnene for noget, men jeg er uenig med dig... Ja, der er mange tumper der har tatoveringer, men sys du generaliserer meget meget groft og det er dér jeg bliver uenig
Men hvis vi alle havde samme mening ville det sgu også være en kedelig verden at leve i...
feb 2007
Ked af du får det indtryk jeg ikke tror du forstår noget, taler til dig som du gør fordi det du smider ud er påstand på påstand som ingen eller kun har delvist hold i virkeligheden udfra det materiale man har til rådighed nu om dage.. Afviser ikke dine påstande blankt, betvivler dem blot, for vi kan sagtens i vores liv have forskellige opfattelser af samfundet
Ja okay arbejdede som klargører inden, da jeg havde en tanke om at skulle være autolakerer grundet min hobby med bilstyling.
Kender alt til at stikke hånden i en hvepserede og fortælle folk sandheden, men det er stadigvæk min version af sandheden jo. Oftest mødes man med f.eks. std sætningen som "Jamen sådan har vi altid gjort" - pisser mig personligt af at folk stopper med at tænke og udvikle sig
Well du kan jo gå ind og se på hvor mange sådan en institution har hjulpet og ikke har, tror byrden ville være endnu større hvis de ikke var der og samfundet ville støde endnu flere unge fra sig hvilket ville ende i endnu mere kriminalitet.
Der er massere af eksempler i hverdagen på mønsterbrydere så din påstand om social grupper bliver vi aldrig enige om
En del ufaglærte mistede jo netop deres job pga krisen hvis du tænker på øget konkurrenceevne og globalisering, noget som jeg ikke har behov for at forklare dig, vil ikke fornærme din intelligens som du mener jeg har gjort tidligere, ikke min mening såmænd. Var blot for at forklare mine holdninger, også for andre der kigger med måske.
Tja fjolet der får alle sparkene det lyder nu meget rigtigt
aug 2009
Nu er en af dem sygeplejerske, en er pædagog, en er maler, en er indretningsarkitekt, en har sit eget marketingsfirma og kun en enkelt af dem er 'kun' rengøringsassistent...
Så den kan du altså heller ik skære over én kam
feb 2007
Det handler vel blot om hun har en anden måde at udtrykke sig på.. Vi kan så fint se seriøsiteten i de forskellige ting folk smider på deres krop. Men for nogen er det fedt at udsmykke sig uden det har en dybere mening, ved andre skal det have en mening og så er der så dem som aldrig kunne finde på det. Selv kunne jeg aldrig finde på det, men stempler heller ikke folk der har dem..
Stempler dog folk som idioter der går ud at få lavet en tato pga et firma har gang i et reklame fremstød og tilbyder dem penge for en plads på deres krop, men det kan der jo også sagtens argumenteres imod
maj 2009
Pædagog, maler og sygeplajeske høre da os til i samfundet bedre halvdel OR NOT!!!
aug 2009
Jeg siger ikke at det er toppen af samfundet, men det er uddanelser og ikke kontanthjælp eller andet...
feb 2007
Netop mhs. til de unge mødre, det er netop programmets indhold der går efter de værste tilfælde for at skildre og gennemfører en generel holdning i samfundet, at programmet blev skabt handler egentlig fint i overens med den tids daværende regerings uddannelses fremstød, det er politik det hele
aug 2009
Præcis... Dert er jo en årsag til at folk har en speciel holding til unge mødre...
aug 2009
Så smart har jeg nemlig også været
maj 2009
Det er ej heller særlig tunge uddannelser med undtagelse af sygeplejeske...
Og ja der er en grund til folk har en holdning til unge mødre, og hvis du spørger Kris pænt så sender han dig sikkert linket til statestikken!!!
aug 2009
Det er da fuldstændig ligemeget om det er i den tunge eller lette ende... en uddannelse er da en en uddannelse...
Jeg er ikke i tvivl om at størstedelen af unge mødre er knapt så heldige i deres voksne liv, men man kan bare ik skære alle over som der bliver gjort her...
feb 2007
Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 879
Håber virkeligt ikke manden får nogen straf for at slå det pis ihjel.. Så skulle ejere af kamphunde der forudsager skade på andre hunde jo også straffes med fængsel.
Så kommer hyle tonen ... Min kamphund er sååååååååååå harmonisk og kan sammen med både dyr, børn og mennesker ! Ja det er muligt jo ! Men fakta er ...
En jagt hund er fremavlet til jagt gennem generationer - en jagthund er stadigt en jagthund selv om det søde bette væsen ligger i arm på sofaen som den skønneste familie hund. Man kan opdrage et dyr, men man kan ikke manipulere med dets tarv og gener !
Det samme gælder for en kamp hund ... Herfor forbud mod disse racer ! Bedre før end senere.
For at sætte to streget over dette fakta ... Hvor mange jægere samt ejere af jagt hunde køber disse via tvivlsomme opdrættere ? Ja det er sgu ikke mange. Herfor er en stor del af de kamphunde der går rundt ud af en familie der IKKE er socialiseret - hvalpen er ej heller socialiseret i de første 8 uger som den bør. Købere af disse hunde medvirker til decideret dyrplageri ... Om det er tankeløshed eller decideret dumhed må man selv vælge side overfor.
Der findes natirligvis gode ejere og dumme ejere - der sikkert flest af de sidste, herfor ordlyden ... en taber hund ! Nogen af disse ejere kan man fast hånd og kærlighed undertrykke sådanne racers instinkter ! Andre typer prøver via tæsk og mishandling. Hvor om alting er .. Man kan ikke fjerne de instinkter dyret er fremavlet til at have - og hvis man virkeligt kunne dette, ja så tvivler jeg på nogen gad have disse racer.
maj 2009
Når så stor en % del af dem aldrig får en uddannelse, så er det iorden at skære dem over en kam. Vi snakker jo ik om liselotte på 19 år, men om unge mødre generelt, og så må man kigge på de generelle tendenser og konkludere derfra...
* Carina - Nu med Mazda 323 - Elsker min Obi *
Det var ik til dig ;D
aug 2009
ENig, men du kan bare ik sige ALLE, for det er ikke korrekt...
aug 2009
Du er er simpelthen for sjov,... Elsker folk der skal nedgøre og bliver personlig for at klare sig i en debat
aug 2009
Hvorfor ik?
Er det forkert det jeg skriver?
Og i så fald så peg venligst ud hvor du mener det ikke er sandt?
Jeg giver 100% ret i at størstedelen ik får den fede fremtid, men at det er forkert at sige ALLE fordi det ik er sandt...
Hvorfor er det forkert?
Det er som om, at når du mangler argumener, så er folk uintelligente og tabere... Ret sjovt at se
aug 2009
Og selvfølgelig passer det! - Om der så kun var én ung mår i hele verden der havde en uddannelse, så kan man ik skære alle over én kam...
Så når du siger at unge mødre ender på samfundets bund, så lyder det som om du snakker om ALLE, da du ik giver udtryk for at du snakker en om procentdel... Og det kan godt være at det er din mening og du har fuldt ud ret til din mening... Men det gør du jo altså ik altid sandt...
aug 2009
Så giv du op
Ha en fantastisk dag
feb 2007
feb 2007
maj 2009
Tror lige du skal tjekke op på din påstand ellers giver jeg dig gerne et link til årets eneste tabel, som kommer fra en af DKs største forsikringsselskaber ;D
Kamphund der går til angreb. Forsvar