købeloven? ombytning efter 2 rep... købeloven? ombytning efter 2 rep...
Hej BB.
Jeg har købt en Sony Ericsson ved 3 i Hjørring.
Er meget glad for telefonen, men der er en fejl på den, som jeg formoder var der fra start af. Efter 3 uger gik den i stykker med højttaleren men de sagde at hvis jeg ville have haft en ny skulle jeg have været inde med den indenfor de første 14 dage..
så blev den sendt til rep og en uge efter kom den tilbage og var ikke lavet... så sendte de den ind igen og der gik en uge mere og jeg fik den tilbage hvor den så var lavet...
så gik der 1½ måned og den samme fejl dukkede op en gang til... så gik jeg ind og sagde at det samme var galt igen, og de sendte den ind igen med samme fejlmelding... dette er 3. gang den er inde...
jeg skal hente den i morgen, men viser det sig så at de bare har repareret den, vil jeg forlange en ny... og det sagde jeg også til dem da jeg indleverede den, at jeg ville gerne have en ny telefon.. men fik så af vide at det var noget de fandt ud af inde på værkstedet, så den skulle alligevel sendes ind..
men inden jeg i morgen klager og brokker mig og forlanger nye telefoner skal jeg lige have det slået helt fast at jeg godt nok er i min gode ret til at forlange en ny? mener det faktisk allerede er efter 1. reparation man kan forlange en ny.. er i hvert fald det jeg kan læse mig til her: (link fjernet)
Men kan jeg kræve en ny telefon i morgen hvis de blot har repareret min gamle?
Det blev en lang historie, håber i kan hjælpe mig
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 260 Svar: 1.518
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
men de fleste mobilforhandlere har den med de 3 gange rep. hvis det er samme fejl hver gang vel og mærke.
dog nulstiller de det hvis det skifter printkortet i mobilen.
nu snakker jeg om hvordan TDC gør det, og eftersom TDC ejer 3 går jeg udfra det er samme byttepolitik
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
siden det startede med at køre på TDC's sendemaster for godt 2 år siden?
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
TDC, 3 og Telia kører alle tre på TDC's master
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
okay kan du godt bilde mig ind
ved bare at telia og TDC trækker over samme master
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 81 Svar: 778
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
så har ham der min kammi bare ikke en skid styr på hvad han laver. Eller også har jeg misforstået et eller andet
det beklager jeg
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
De fleste selskaber vrøvler altid om to eller tre forsøg, men det er IKKE efter reglerne!
Der kan dog gives flere forsøg, hvis der samtidig stilles en lånetelefon til rådighed.
TDC har ikke den bedste dækning...
TDC måtte for flere år siden indrømme, at Orange havde bedst dækning, men alle selskaber har tæt på 100 % dækning.
3 har suverænt bedst - og hurtigst 3G net/dækning!
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Emner: 39 Svar: 2.469
Nikki hvor står de at de KUN har 1.rep.forsøg ??
det vil jeg nemmelig gerne se på skrift tak:D
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
Når du har købt en vare, der går i stykker, har sælgeren lov til at prøve at reparere den – hvis han kan dokumentere, det vil være billigere for ham end at give dig en helt ny vare. Som udgangspunkt har sælgeren faktisk kun ret til at forsøge at reparere produktet en enkelt gang, og udgangspunktet er også, at et rimeligt tidsrum for reparationen er omkring 14 dage. Praksis i Forbrugerklagenævnet er, at mobiltelefoner skal repareres meget hurtigt. Kan det ikke lade sig gøre, må forbrugeren have en ny telefon. Der er dog flere ting, der kan spille ind, og give sælgeren ret til længere tid at reparere i eller flere reparationsforsøg. Det kan f.eks. være, at der er tale om en teknisk kompliceret fejl, eller en fejl der kun optræder nogle gange og så går væk igen, som i eksemplet med skærmen på din mobiltelefon. Det er det, man kalder for en periodisk fejl.
Kilde: (link fjernet)
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Emner: 39 Svar: 2.469
hvis jeg får en vare som går i stykker så ved jeg de kun har 1.gang så STORT TAK til DIG Nikki ;o)
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 81 Svar: 778
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
Lad os håbe, at den holder bedre.
jul 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Emner: 39 Svar: 2.469
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 81 Svar: 778
købeloven? ombytning efter 2 rep...