653 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Pakke sendt, no money. UIovligt? Pakke sendt, no money. UIovligt?

Hey foeks,
NB: Ved ikke om dette har været oppe før, temmelig sikkert. Men nu kommer det igen (:

Hvis man sender pakken i en handel, og køberen aldrig sætter pengene ind? Er det så ulovligt? Altså hvis det er den anden vej rundt, er det jo ikke? Men er sku i tvivl om det er på denne her måde.

Man hører jo kun det den anden vej rundt. Hvor det er køberen der bliver snydt, og ikke sælgeren ? (:

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pakke sendt, no money. UIovligt?
  • #1   2. dec 2009 Hans J

Seriøst tak, jeg spørger pænt, og forventer et pænt svar. Godt være det er et dumt spørgsmål i nogle folks øjne. Men det kan vi tage senere.

• #2   2. dec 2009 Man sender skuda heller ikke noget, som man ikke har modtaget pengene for????

• #3   2. dec 2009 Camilla, dette skal siges der ikke har været min brøler smiley men jeg ville bare vide (:

• #4   2. dec 2009 nej self. Stadig ikke min brændert ! smiley
    Men vi diskuterede det på arbejde idag... Og på mange punkter er den danske straffelov lidt tam.
    Nogle sagde det var ulovligt, da han var blevet lovet noget og det andet omvendt, i kender vel historien (:
    Så bare for at kunne lukke diskutionen , ville jeg spørge herinde hvor der evt. var personer med noget aktuelt viden om emnet

• #5   2. dec 2009 Nej det er rigtig nok.. Men jeg ville nu aldrig selv sende noget jeg ikke have fået pengene for..

• #6   2. dec 2009 men problemet er jo at folk bare slætter sin bruger .. eller opretter en falsk ... så kan du ikke gørre noget desværre

• #7   2. dec 2009 nu spurgte jeg jo ikke hvad var moralsk rigtigt? (: hehe, hvilket gerne skulle komme som et åbenlyst svar smiley

Men om det var strafbart ifølge dansk lovgiving? Eller om polititet i det hele taget gad gøre noget ved det.

• #8   2. dec 2009 Politiet skal vel gøre noget, hvis du melder ham for svindel (det ville jeg kalde det?).. At det muligvis ikke kan gøre så meget, det noget andet. Tror da det er strafbart - Det giver nok ikke den vilde fængelsstraf, men en bøde/betinget dom og erstatning. Det vil jeg tro. smiley Men tør ikke sige at det er rigtigt.

• #9   2. dec 2009 Mariane C

Det tror jeg ikke du skal regne med (:
    For i det personen sender en pakke, uden at have fået penge f.eks. Så det jo hans egen risiko at løbe. Og ikke noget politiet kan tage stilling til ? Eller er det mig der er forkert her (:

• #10   2. dec 2009 Jeg vil også mene, at det er strafbart ligemeget om det er sælger eller køber der snyder. Som Hans siger, en aftale er en aftale. Folk køber jo også på afbetaling - Der får de jo faktisk en vare de ikke har betalt for. Men betaler de ikke, så ryger sagen jo til inkasso og sådan?
    Jeg tror det er strafbart, men jeg ved det ikke. smiley

Kommentér på:
Pakke sendt, no money. UIovligt?

Annonce