{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Selvtægt? Hvad synes i? {{forumTopicSubject}}

(link fjernet)

Hva synes i selv?

Jeg har selv været ude for noget lignende.
Min mormor blev rullet i sit hjem af 2 unge drenge, jeg racer så derned og finder dem løbende på vej hjem (da jeg godt havde en ide om hvem der var)
Jeg stopper dem så og kræver at få penge, smykker osv tilbage, de benægter bare og virker helt rundt på gulvet over jeg havde stoppet dem (de vidste nok ikke lige hvem det var's mormor de havde rullet)
Så ringer jeg så til politiet og fortæller dem at jeg har stoppet 2 unge der har været inde og rulle min mormor i hendes hus... De havde desværre ingen ledige vogne.. Fedt!
De løber så videre hjem og tar knallerten og køre væk.
Så skaffer jeg så deres numre og ringer og beder dem om at aflevere alt tilbage med det samme.
Ligeledes prøver min mor at få fat i politiet men de har stadig ingen ledige vogne..

Hold kæææft hvor var jeg tæt på bare at have pandet dem ned (ikke noget jeg gør normalt) og tvunget tingene ud af dem.

Forstår fandme godt ham manden der.. Synes virkelig politiet gør for lidt for borgerne her for tiden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvtægt? Hvad synes i?
  • #1   20. jan 2010 der er noget galt i danmark. ak ja det er desværre den vej det går.

gad vide om vi om 10 år må eje automat rifler og skyde på alt som bare kigger på noget af vores.

jeg ser helt sikkert et kæmpe problem her. jeg har dog ikke løsningen på det.....

• #2   20. jan 2010 min dames nabo stod og var ved at smadre hendes dør i morgen kl 6 fordi hende søn græd.. der skulle jeg sq også bare ha været der så havde han fået en..

• #3   20. jan 2010 Det er dybt latterligt :S

Det er dog lidt stramt nok at slå gerningsmanden ned med en stok, men det skal kun straffes med en bøde, efter min mening.

Men politiet har mere travlt med alt mulig andre ting, såsom tag ulovlige knallert.

• #4   20. jan 2010 det underminere jo bare alt vi forstår ved et retssamfund.
    alt magt til pøblen. folk bliver dømt til døden af folket.

mener mere om sharia lovgivning, deri indgår osse diverse øje for øje afstraffelses metoder. stening osv.

men igen det er et problem jeg ikke har løsningen på. kan da osse til dels forstå manden følelser. jeg er jo osse kun et menneske.

• #5   20. jan 2010 skum-caT - ANFotos S

Han var jo bevæbnet ham herværksmanden. Det var da altid noget det ikke var et baseball bat.

• #8   20. jan 2010 Altså hvis det galt mig selv eller nogle af mine egne ting, så vil der nok ikke ske så meget.. Men hvis nu der var en som var ved og lave sådan et hjemmerøveri hos mine forældre, så fik han satme nogle på munden.. (:

• #9   20. jan 2010 så kan man vel konkludere at årsagen til selvtægt ligger hos politiet og i sidste hende hos regeringen?

ordentlig og velfinansieret politi modvirker selvtægt??

• #10   20. jan 2010 Kan godt blive lidt harm over at man ikke må holde gerningsmanden tilbage pga det er frihedsberøvelse! o
    g man må sgu heller ikke give dem et par på hovedet.

Når du har tyveri alarmer derhjemme skal der være et klistermærke et eller andet sted på huset så det kan ses, for hvis han kommer ind i huset og tonen er for høj så kan han få erstatning hvis han får høreskade? Hvad fanden er det for en verden vi lever i, så må de kraftedme holde deres finger for dem selv..

• #12   20. jan 2010 Alt med måde, og en over armen og så i håndjern ser jeg ingen problemer i, dog som andre nævner er det ikke i orden at slå forbryderen yderligt, så dette er okay set fra min side.

HHR

• #13   20. jan 2010 http://www.jv.dk/artikel/812881?image=0#image
    Sjovt der er 10000krs forskel i prisen på de dæk samt om det er en stok eller en kølle smiley

• #15   20. jan 2010 Jaob BB's drifter .

nu er der jo noget der hedder og være kildekritisk. det er hverken første gang eller sidste gang journalister roder rundt i nogen detaljer.

Jens Lyn .
    giver dig ret i, at det vil være en farlig balance at komme i.
    chancerne for at politiet med alt for øgede resurser, bare ville komme til at genere ellers lovlydige borger, før de vil få de sidste tilfælde af selvtægt væk, er stor.
    i realiteten vil der vel altid være nogen som vil ty til selvtægt.
    tak. jeg prøver bare at se objektivt på problemet. som nævnt længere oppe, har jeg ikke løsningen derpå. smiley

• #16   20. jan 2010 Er lidt for det princip USA kører med i nogle stater. At man som beboer må beskytte sin ejendom og familie så længe det er i huset (eller grunden kan jeg ikke huske). Så længe det grænser op til grov vold så ser jeg faktisk intet problem i den lov.

Den nye trend med at tyven kan sagsøge offeret fordi tonen er for høj på tyveri alarmen eller at tyven på en eller anden måde er kommet til skade er totalt og helt igennem konge latterligt... Hvis man ikke kan kende forskel på dit og mit må man altså bare tage konsekvenserne. I nogen tilfælde kan offeret jo lige så godt lade som ingenting og lade tyven tage det han vil have for hvis offeret rører ham bliver det dyrere end det han tager... Det gør mig super harm at tyven kan sagsøge offeret fordi han har fået nogle på skrinet da han forsøgte at røve en.

DAAAAAAAMN!!!! DET GØR MIG HARM!!!

• #17   20. jan 2010 lovgivningen er jo til dels skruet sådan sammen at straffen er proportionel med forbrydelsen.
    det med selvtægt a la usa rejser andre interessante problemstillinger. om det fx skal være lovligt at begå mord på folk som befinder sig på ens grund.
    ofret kan ikke udtales sig da han er død. og vedkommende som skyd kan jo bare påstå at vedkommende var der for at stjæle.

• #18   20. jan 2010 Alf: Det er vist nok heller ikke lovligt at dræbe folk selvom de er på ens grund selvom det har været en gang. Men ja for så kan man jo i princippet skyde en og slæbe ham ind på ens grund og hvis det ikke kan bevises at offeret er blevet flyttet så er man home free..

• #20   20. jan 2010 tjaa selvom selvtægt er ulovligt, er det jo stadig lovligt at forsvarer sig selv. man skal så bare huske at mængden af magt skal være afpasset med den magt du bliver udsat for.

som eksempel blev HA rockeren Jønke frikendt da han slå igen på en mand som overfaldte ham med kniv.

jeg synes loven er god som den er. der findes mange folk som ikke ville kunne administrer øgede beføjelser.

om politiet så skal have flere midler, så det er muligt for dem at være mere til stede er så en anden snak.

Kommentér på:
Selvtægt? Hvad synes i?

Annonce