Selvtægt? Hvad synes i? {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
Hva synes i selv?
Jeg har selv været ude for noget lignende.
Min mormor blev rullet i sit hjem af 2 unge drenge, jeg racer så derned og finder dem løbende på vej hjem (da jeg godt havde en ide om hvem der var)
Jeg stopper dem så og kræver at få penge, smykker osv tilbage, de benægter bare og virker helt rundt på gulvet over jeg havde stoppet dem (de vidste nok ikke lige hvem det var's mormor de havde rullet)
Så ringer jeg så til politiet og fortæller dem at jeg har stoppet 2 unge der har været inde og rulle min mormor i hendes hus... De havde desværre ingen ledige vogne.. Fedt!
De løber så videre hjem og tar knallerten og køre væk.
Så skaffer jeg så deres numre og ringer og beder dem om at aflevere alt tilbage med det samme.
Ligeledes prøver min mor at få fat i politiet men de har stadig ingen ledige vogne..
Hold kæææft hvor var jeg tæt på bare at have pandet dem ned (ikke noget jeg gør normalt) og tvunget tingene ud af dem.
Forstår fandme godt ham manden der.. Synes virkelig politiet gør for lidt for borgerne her for tiden.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 334
gad vide om vi om 10 år må eje automat rifler og skyde på alt som bare kigger på noget af vores.
jeg ser helt sikkert et kæmpe problem her. jeg har dog ikke løsningen på det.....
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 30 Svar: 598
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 37 Svar: 2.444
Det er dog lidt stramt nok at slå gerningsmanden ned med en stok, men det skal kun straffes med en bøde, efter min mening.
Men politiet har mere travlt med alt mulig andre ting, såsom tag ulovlige knallert.
dec 2008
alt magt til pøblen. folk bliver dømt til døden af folket.
mener mere om sharia lovgivning, deri indgår osse diverse øje for øje afstraffelses metoder. stening osv.
men igen det er et problem jeg ikke har løsningen på. kan da osse til dels forstå manden følelser. jeg er jo osse kun et menneske.
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.788
Han var jo bevæbnet ham herværksmanden. Det var da altid noget det ikke var et baseball bat.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 217
dec 2008
ordentlig og velfinansieret politi modvirker selvtægt??
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 25 Svar: 293
g man må sgu heller ikke give dem et par på hovedet.
Når du har tyveri alarmer derhjemme skal der være et klistermærke et eller andet sted på huset så det kan ses, for hvis han kommer ind i huset og tonen er for høj så kan han få erstatning hvis han får høreskade? Hvad fanden er det for en verden vi lever i, så må de kraftedme holde deres finger for dem selv..
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
HHR
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 259 Svar: 3.908
Sjovt der er 10000krs forskel i prisen på de dæk samt om det er en stok eller en kølle
dec 2008
nu er der jo noget der hedder og være kildekritisk. det er hverken første gang eller sidste gang journalister roder rundt i nogen detaljer.
Jens Lyn .
giver dig ret i, at det vil være en farlig balance at komme i.
chancerne for at politiet med alt for øgede resurser, bare ville komme til at genere ellers lovlydige borger, før de vil få de sidste tilfælde af selvtægt væk, er stor.
i realiteten vil der vel altid være nogen som vil ty til selvtægt.
tak. jeg prøver bare at se objektivt på problemet. som nævnt længere oppe, har jeg ikke løsningen derpå.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 82 Svar: 863
Den nye trend med at tyven kan sagsøge offeret fordi tonen er for høj på tyveri alarmen eller at tyven på en eller anden måde er kommet til skade er totalt og helt igennem konge latterligt... Hvis man ikke kan kende forskel på dit og mit må man altså bare tage konsekvenserne. I nogen tilfælde kan offeret jo lige så godt lade som ingenting og lade tyven tage det han vil have for hvis offeret rører ham bliver det dyrere end det han tager... Det gør mig super harm at tyven kan sagsøge offeret fordi han har fået nogle på skrinet da han forsøgte at røve en.
DAAAAAAAMN!!!! DET GØR MIG HARM!!!
dec 2008
det med selvtægt a la usa rejser andre interessante problemstillinger. om det fx skal være lovligt at begå mord på folk som befinder sig på ens grund.
ofret kan ikke udtales sig da han er død. og vedkommende som skyd kan jo bare påstå at vedkommende var der for at stjæle.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 82 Svar: 863
dec 2008
som eksempel blev HA rockeren Jønke frikendt da han slå igen på en mand som overfaldte ham med kniv.
jeg synes loven er god som den er. der findes mange folk som ikke ville kunne administrer øgede beføjelser.
om politiet så skal have flere midler, så det er muligt for dem at være mere til stede er så en anden snak.
Selvtægt? Hvad synes i?